Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. május 27.

A Facebook új mid-roll és live stream hirdetéseket tesztel

A Facebook csapata kettő új videós hirdetés formátumot béta tesztel. Az 5 másodperc után átugorható videós hirdetéseket és a live stream videós hirdetéseket. Nem titkolt szándék, hogy ezeknek a segítségével újabb dollárokat tudjanak a Youtube-tól elnyerni. Miről is van szó pontosan?

Vizsgáljuk meg részleteiben mit is jelentenek ezek külön-külön.

A Mid-Roll hirdetések esetében a videó előtt egy maximum 10-15 másodperces videó fog megjelenni, ezt a videót 5 másodperc után kikapcsolhatják. Balra lesz található egy visszaszámláló kör, 5 másodperc után pedig megjelenik a Skip gomb a jobb oldalon.

A Youtube esetében ezek a hirdetések maximum 10 másodpercesek lehetnek. A Facebook egyelőre nem határozott meg semmi hasonló kritériumot.

facebook-videos-hirdetes

Live Stream videós hirdetések.

A Facebook jelenleg több hirdetési formátumot is tesztel a videóba ágyazott tartalmak esetében, hogy új potenciális bevételi forrásokat biztosítsanak a tartalom szerkesztőknek.

Egy kis dedikált csapat teszteli az új Live Stream közben megjelenő videós hirdetéseket. Az ilyen hirdetések nagyítva megjelennek a képernyő közepén, miközben a Live Stream tovább fut a jobb sarokban kicsinyített képernyőn.

Jelenleg a hirdetők opcionálisan kizárhatják ezt a megjelenítést, vagy pedig kizárhatnak bizonyos videó alkotókat.

De mégis miért tesztel ennyi mindent a Facebook?

Az elemzők a Watch funkció elindítása óta figyelték hogy a Facebook ezzel mennyi piaci részesedést tud a Youtubtól elvenni.

Az eredmény: Nem túl sokat. A Negyedéves adatok szerint a legtöbb videós hirdetés a Facebookon továbbra is a News Feed-ben jelenik meg.

Ezek az adatok azonban nem tántorították el őket attól, hogy tovább teszteljenek. 

Mi a Facebook terve a videókra?

Spekulációk a kudarcról:

Mark Zuckerberg bejelentette a Januári negyedéves pénzügyi értékelőn, hogy soha nem volt semmilyen cél a videós hirdetések terén, csupán törekvések.

A Watch növekedését tovább nehezítette az IGTV lassabb elfogadása is ami az Instagram hosszabb formátumú videó kiterjesztése.

Változás a videó tartalom készítésben a Facebookon.

Annak ellenére, hogy a Facebook növeli a Watch 1 milliárdos dolláros támogatottságát 1.4 milliárd dollára mégsem tervezik ezt nagyon tovább fejleszteni. 

Nagyobb figyelmet nyernek inkább a különböző hálózatok, licenszelt csatornák és olcsóbb termékek. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!