Segíthetünk?

Blog

2020. október 28.

Feliratkozik a Googlebot a push értesítésekre?

Nem teljesen egyértelmű, hogy az „automatizált internetes feltérképező szolgáltatás” kifejezés utal-e a Googlebotra vagy más robotra. A Chrome-bejelentés automatizált Chrome-példányként, valamint automatizált web-feltérképező szolgáltatásként említi. 

Továbbá a Google nem nyilatkozta, hogy feliratkozik az összes push értesítésre értékelés céljából. Azt nyitaltkozták, hogy ez alkalmanként fordul elő.

A Google Chrome közleménye szerint:

„A Google automatizált internetes feltérképező szolgáltatása időnként feliratkozik a weboldal push értesítéseire, ha a push üzeneteket engedélyt kérnek. Az automatizált Chrome-példányok a Biztonságos Böngészés technológiáját használó értesítéseket értékelik visszaélésszerű tartalom szempontjából, és a visszaélésszerű értesítéseket küldő webhelyeket végrehajtás céljából megjelölik, ha a probléma nem oldódik meg. „

Miért iratkozhat fel a Google a push-értesítésre?

A Google feliratkozik a leküldött értesítésekre, hogy ellenőrizzék, hogy visszaélések és rosszindulatúak-e. Ha visszaélésszerűnek találják őket, a webhelyet a Chrome letiltja az értesítésekről.

A webhelyek megjelenítőit e-mailben és a Google Search Console-ban értesítik a megállapításokról.

A végrehajtással kapcsolatban a közlemény ezt mondja:

„A Chrome 86 új végrehajtása az értesítési tartalomra összpontosít, és olyan webhelyek váltják ki, amelyek korábban már visszaélést okozó tartalmú üzeneteket küldtek.”

Példák az értesítési figyelmeztetésekre

A Chrome 86 így figyelmezteti a böngésző felhasználóit a rosszindulatú leküldéses értesítésekre:

Animált gif, amely illusztrálja az asztali Chrome értesítéseket

Mobil értesítés a visszaélésszerű küldéses értesítésről:

Animált gif, amely bemutatja a mobil Chrome értesítéseket

Milyen típusú leküldéses bejelentés visszaélésszerű?

A Google szerint az értesítésekkel való visszaélésnek három kategóriája van:

 Hamis üzenetek

Értesítések, amelyek hasonlítanak a csevegési üzenetekre, figyelmeztetésekre vagy a rendszer párbeszédpaneleire.

Adathalász

Értesítések, amelyek személyes adatok ellopására vagy a felhasználók személyes adatok megosztására késztetik.

Rosszindulatú programokról szóló

Értesítések, amelyek rosszindulatú programokat vagy nem kívánt szoftvereket hirdetnek, tárolnak vagy linkelnek azokra.

Miért jelzi a Chrome a visszaélésszerű értesítéseket?

A Google hosszú múltra tekint vissza a felhasználói élmény védelmével. Például a Google volt az első keresőmotor, amely blokkolta a rosszindulatú webhelyeket a keresési eredmények között.

A Google azért jelentkezik a push értesítésekre, mert a rosszindulatú push értesítések a legnépszerűbb panaszok közé kerültek, amelyeket a Google kap a Chrome böngészési élményével kapcsolatban.A Google célja az ilyen típusú aktivitás csökkentése.

A Google fejlesztői támogatási oldala a kereséssel kapcsolatos JavaScript problémákról azt jelzi, hogy a Googlebot nem iratkozik fel push értesítésekre.

Mi történik, ha egy webhelyet megjelölnek?

Azokat a webhelyeket, amelyekről kiderül, hogy sértik a Google követelményeit, e-mailben és a Google Search Console-ban értesítik a problémáról, és 30 nap áll rendelkezésükre a probléma megoldására. A Google  esélyt ad a webhelytulajdonosoknak a 30 napos időszak alatt a probléma megoldására.

Ezt követően a Google arra készteti a webhely tulajdonosát, hogy várjon 30 napot az előző ellenőrzés óta.

Nincs arra utaló jel, hogy egy webhelyet tiltanának. A Google Chrome Enforcement támogatási oldala kimondja, hogy a végrehajtás abból áll, hogy blokkolja a push értesítéseket, és a felhasználóknak böngésző értesítést továbbra is nyújtani fog.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!