Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. június 03.

Google Ads Search és Shopping kampányok összehasonlítása egy új jelentésben

A Google Ads új funkciót jelentett be az e-kereskedelemmel foglalkozó hirdetők számára. A „kiskereskedelmi kategóriák jelentés” révén most egy közös jelentésben láthatjuk a termékkategóriák teljesítményét a Keresési és Shopping-kampányokban.  

Hogyan készítsünk ilyen jelentést?

  1. A Google Ads fiókban a Jelentések ikonra kell kattintani.
  2. Ezen belül ismételten a Jelentések menüpontot választani.
  3. Az Alapszintű, előre megadott jelentések legvégén található a Kiskereskedelmi kategória, amelyre kattintani kell.

jelentés1

  1. A jelentés attribútumai a bal oldalon lesznek felsorolva, az aljára görgetve megjelenik a Keresési kifejezés kategória elnevezésű szakasz, amelyben benne vannak a Kiskereskedelmi kategóriák mezői.
  2. De a rendszer alapból generál egy ilyen sablont.

jelentés2

  1. A sor és oszlop mezők szabadon variálhatóak.

A jelentés előnyei

Noha ezen információk megszerzése eddig sem volt lehetetlen, de a jelentés révén a hirdetők gyorsabban dönthetnek a költségvetés elosztásáról.

Emellett a két kampánytípust egymás mellett látva olyan problémát is azonosíthatunk, amely eddig nem volt ennyire szembetűnő. Például ha egyazon termékkategóriánál a Keresési kampány jól teljesít, de a Shopping szenved, akkor a Keresési beállításában lehetnek olyan negatív kulcsszavak, amelyek hiányoznak a Shopping-ból.

Természetesen a teljesítmény csatornák közti közvetlen összehasonlítását fenntartásokkal kell kezelni, hiszen a csatornák között különbség lehet az ajánlattételi stratégia, a célcsoport szerinti célzás stb.

search vs shopping

Mik azok a kiskereskedelmi kategóriák és hogyan működnek?

A kiskereskedelmi kategóriák olyan címkék, amelyekkel a Google a felhasználók által keresett szavakat kategorizálja.

Amikor rákeresünk valamire a Google-on, akkor felugrik egy szöveges- vagy Shopping hirdetés, a Google pedig megcímkézi az adott hirdetésmegjelenítést egy „kiskereskedelmi kategóriával”. 

Figyelem! Ezeket a kategóriákat a Google határozza meg, és nem lehet őket személyre szabni!

Ha például valaki a „fejhallgató” kifejezésre keres rá, a lekérdezés a következő kategóriákba sorolható:

  • Elektronika
  • Hang
  • Audioberendezések
  • Fejhallgatók és headsetek

Ezekkel a kategóriákkal készíthetjük el a jelentést a Keresési és a Shopping-kampányokban elért teljesítményről. 

Ha külön nem szerepelnek a hirdető feed-jében, akkor ezeket a kiskereskedelmi termékkategóriákat automatikusan hozzárendeli a rendszer. A mező felülírható a google_product_category attribútummal.

 

Forrás: 

https://support.google.com/google-ads/answer/9898915 

https://support.google.com/google-ads/answer/9424340

https://www.searchenginejournal.com/google-ads-incorporates-retail-category-reporting/370470/#close

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!