A Google Adwords elbúcsúzik a konvertált kattintásoktól
A Google AdWords mutatószámát szeptember 21-én megszüntetik, a cég állítása szerint a „Konvertált kattintások” jelenleg egy „elavult mérőszám”. Így a „Konverziók” oszlopban szereplő adatok alapértelmezetté válnak.
A különbség a két mutató között az, hogy a „konvertált kattintások” minden hirdetésre leadott kattintás után történt konverziót mutatja, még akkor is, ha a műveletnek nem volt célja. A „Konverziók” száma pedig, ahányszor egy hirdetés lekattintása után a látogató befejezett egy műveletet, mint például vásárolt vagy ajánlatot kért. A „Konverziók” oszlop pontosabb képet ad arról, hogy mennyire hatékonyan teljesítenek a hirdetések üzleti szempontból.
Jelenleg mindkét mérőszámot méri az AdWords, viszont a Google szerint a legtöbb hirdető már csak a „Konverziók” oszlopot használja az adataik elsődleges forrásaként. Amennyiben te is egyike vagy az ilyen hirdetőknek, akkor ez a változás egyáltalán nem fog érinteni.
A Google megemlít pár esetet, hogy miért is kell áttérni a „Konverziók”-ra. A „Konverziók” oszlop minden olyan lehetőséggel rendelkezik, amit a „Konvertált kattintások” is kínál. Köztük akad még néhány plusz is, ilyen például a mobilközpontú műveletek, cross-device konverziók és a boltlátogatások mérése.
Bárhogyan is döntünk, hogy most vagy később módosítjuk a beállításainkat, szeptember végétől már úgysem lesz más választásunk.