Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. április 20.

A Google bemutatja, hogyan hatott a Covid-19 a keresésekre

A Google közzétette a legfrissebb keresési trendeket, feltárva az öt legfontosabb területet, ahogyan a COVID- 19 alatt változik a keresési viselkedés. 

Egyetlen szervezet sem mentesül a járvány által okozott keresési magatartás változásaitól, és a fogyasztói magatartás is naponta változik. 

Az 5 legfontosabb terület, amit érint a vírus és a változás 

 

  • A kritikus információk összegyűjtése
  • Új kapcsolatok felfedezése
  • Alkalmazkodás a hétköznapi rutinok változásaihoz
  • Dicső mindennapi hősök
  • Vigyázni magunkra és másokra

 

Kritikus információk összeállítása

A fogyasztóknak most nagyon is szükségük van új tartalomra, hogy alkalmazkodni tudjanak az életünk legutóbbi változásokhoz. A kiskereskedők az online rendelésre és kiszállításra tértek át, az iskolákat bezárták, a munkaerő nagy része most otthon marad. A vállalkozásoknak és a szervezeteknek világos, konkrét információkat kell szolgáltatni arról, hogy hol, hogyan és mikor tudják kiszolgálni az ügyfeleiket.

google-coronavirus

E célból a Google megjegyzi, hogy a keresés iránti érdeklődés a következő témákban növekszik:

  • Kiskereskedelem
  • “Hogyan tudom fagyasztani” a különféle ételeket
  • Házhozszállítás
  • Rövid távú munkavállaló
  • Jelzálog kamat felfüggesztése

Az olyan tartalom létrehozása, amely tájékoztatja az embereket ezekről a témákról, az egyik módja annak, hogy a marketing szakemberek és a márkák segítsék a fogyasztókat, és egyben forgalmat generáljanak.

A Google a következő ajánlásokat is teszi:

  • Találjuk fel magunkat a jelenlegi helyzetben
  • Adjunk hiteles, részletes és aktuális információkat a felhasználóknak a működésünkről. Erősítsük meg  őket abban a tudatban hogy mi segítünk nekik 
  • Rendszeresen frissítsük a kommunikációt a webhelyen, a blogokon, a közösségi médiában és a Google Cégem oldalon.
  • Legyünk rugalmasak. Segítsünk az ügyfeleknek a lemondásoknál, visszatérítések esetén és erősítsük meg az ügyfélszolgálatot is.

Kapcsolatok 

A keresési érdeklődés a következő témákban növekedett:

  • „Velem” videók a YouTube-on
    • A „Tanulj velem” videók 54% -kal növekednek az előző év azonos időszakához képest
    • A „tömeges főzés velem” és a „fertőtlenítés velem” szintén jelenlegi trend
  • Többjátékos videojátékok
  • Virtuális boldog óra (happy hour) 

Alkalmazkodás a hétköznapi szokások változásaihoz

A Google megjegyzi, hogy a keresés fokozódott az olyan témák iránt, mint például: „csináld magad”, „otthoni kerékpárok” és „súlyzókészletek”.

Érdekes az is, hogy az  emberek alkalmazkodnak az új szokásokhoz 

Például a késő esti show-k iránti érdeklődés már azóta is fellendült, hogy a szolgáltatók nagy műsorvezetői kezdtek tartalmat előállítani otthonukból.

A Google ajánlásai a fogyasztók segítésére az új rutinokhoz való alkalmazkodásban:

  • Mondjuk meg a felhasználóknak, hogy a megoldások bárhol és bármikor elérhetők
  • Becsüljük meg, amikor az embereknek leginkább miben lehet szükségük ránk, saját adataink alapján (például webhely-elemzés vagy e-mail-ek megnyitásai alapján), akár a Google Trends segítségével, és ennek megfelelően módosítsuk a  kommunikációs stratégiát
  • Frissítés vagy közzététel gyakran. Szükség van olyan tartalomra, amely tájékoztatja, szórakoztatja, a felhasználókat, valamint összeköti és előmozdítja az otthoni edzés lehetőségét.

Mindennapi hősök

Az emberek mindenkit dicsérnek, az egészségügyi dolgozóktól kezdve a pénztárosokig, a kézbesítőkig és mindenki, aki minden nap munkába áll.

Sokan kockáztatják saját egészségüket, ha elvégzik a munkájukat, ami a „köszönöm az összes munkavállalóknak” keresési kifejezés növekedéséhez vezet.

A Google az alábbi ajánlásokat nyújtja annak érdekében, hogy segítsük a fogyasztókat a mindennapi hősök méltatásában:

  • Keressünk segítséget nyújtó embereket, és keressünk lehetőséget támogatni vagy ünnepelni őket.
  • Vegyük figyelembe, hogy kik a hősök az alkalmazottak, az ügyfelek vagy akár a helyi közösség köreiben. 

Vigyázni magunkra és másokra

Az emberekben a vírushelyzetben megerősödött a szándék, hogy vigyázzanak maguk és mások fizikai és pszichés szükségleteire.

A keresési érdeklődés olyan tevékenységekre növekszik, amelyek megkönnyíthetik az unalmas hétköznapokat enyhíthetik a szorongást és a bizonytalanságot.

Ezek a tevékenységek lehetnek virtuális vagy valós tevékenységek is. 

Az emberek több témát kerestek, például a „rejtvényeket” és a „pihenést”, valamint a galériák és múzeumok virtuális túráit.

A Google az alábbi ajánlásokat nyújtja annak érdekében, hogy az emberek új lehetőségeket találjanak életük gazdagítása érdekében:

  • Megkönnyíthetjük a virtuális együttműködést a kültéri terekkel és a kulturális intézményekkel, amelyek után az emberek vágyakoznak.
  • Csatlakozzunk az otthoni egészségről és jólétről szóló beszélgetésekhez, előadásokhoz

Záró megjegyzések

A Google összefoglalja jelentését azzal, hogy hangsúlyozza, hogy a minél hasznosabb vállalkozások lehetnek azok, akik a helyzet után nyereségesek lehetnek hosszú távon. 

A március végén végzett felmérés eredményei szerint az amerikai fogyasztók 84% -a mondja azt, hogy számukra fontos, hogy a vállalatok hogyan viselkednek a jelenlegi helyzetben, és fontos a lojalitásuk a későbbi előrehaladás szempontjából.

Cikkünk a SEJ cikke alapján készült..

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!