A Google bemutatja, hogyan hatott a Covid-19 a keresésekre
A Google közzétette a legfrissebb keresési trendeket, feltárva az öt legfontosabb területet, ahogyan a COVID- 19 alatt változik a keresési viselkedés.
Egyetlen szervezet sem mentesül a járvány által okozott keresési magatartás változásaitól, és a fogyasztói magatartás is naponta változik.
Az 5 legfontosabb terület, amit érint a vírus és a változás
- A kritikus információk összegyűjtése
- Új kapcsolatok felfedezése
- Alkalmazkodás a hétköznapi rutinok változásaihoz
- Dicső mindennapi hősök
- Vigyázni magunkra és másokra
Kritikus információk összeállítása
A fogyasztóknak most nagyon is szükségük van új tartalomra, hogy alkalmazkodni tudjanak az életünk legutóbbi változásokhoz. A kiskereskedők az online rendelésre és kiszállításra tértek át, az iskolákat bezárták, a munkaerő nagy része most otthon marad. A vállalkozásoknak és a szervezeteknek világos, konkrét információkat kell szolgáltatni arról, hogy hol, hogyan és mikor tudják kiszolgálni az ügyfeleiket.
E célból a Google megjegyzi, hogy a keresés iránti érdeklődés a következő témákban növekszik:
- Kiskereskedelem
- “Hogyan tudom fagyasztani” a különféle ételeket
- Házhozszállítás
- Rövid távú munkavállaló
- Jelzálog kamat felfüggesztése
Az olyan tartalom létrehozása, amely tájékoztatja az embereket ezekről a témákról, az egyik módja annak, hogy a marketing szakemberek és a márkák segítsék a fogyasztókat, és egyben forgalmat generáljanak.
A Google a következő ajánlásokat is teszi:
- Találjuk fel magunkat a jelenlegi helyzetben
- Adjunk hiteles, részletes és aktuális információkat a felhasználóknak a működésünkről. Erősítsük meg őket abban a tudatban hogy mi segítünk nekik
- Rendszeresen frissítsük a kommunikációt a webhelyen, a blogokon, a közösségi médiában és a Google Cégem oldalon.
- Legyünk rugalmasak. Segítsünk az ügyfeleknek a lemondásoknál, visszatérítések esetén és erősítsük meg az ügyfélszolgálatot is.
Kapcsolatok
A keresési érdeklődés a következő témákban növekedett:
- „Velem” videók a YouTube-on
- A „Tanulj velem” videók 54% -kal növekednek az előző év azonos időszakához képest
- A „tömeges főzés velem” és a „fertőtlenítés velem” szintén jelenlegi trend
- Többjátékos videojátékok
- Virtuális boldog óra (happy hour)
Alkalmazkodás a hétköznapi szokások változásaihoz
A Google megjegyzi, hogy a keresés fokozódott az olyan témák iránt, mint például: „csináld magad”, „otthoni kerékpárok” és „súlyzókészletek”.
Érdekes az is, hogy az emberek alkalmazkodnak az új szokásokhoz
Például a késő esti show-k iránti érdeklődés már azóta is fellendült, hogy a szolgáltatók nagy műsorvezetői kezdtek tartalmat előállítani otthonukból.
A Google ajánlásai a fogyasztók segítésére az új rutinokhoz való alkalmazkodásban:
- Mondjuk meg a felhasználóknak, hogy a megoldások bárhol és bármikor elérhetők
- Becsüljük meg, amikor az embereknek leginkább miben lehet szükségük ránk, saját adataink alapján (például webhely-elemzés vagy e-mail-ek megnyitásai alapján), akár a Google Trends segítségével, és ennek megfelelően módosítsuk a kommunikációs stratégiát
- Frissítés vagy közzététel gyakran. Szükség van olyan tartalomra, amely tájékoztatja, szórakoztatja, a felhasználókat, valamint összeköti és előmozdítja az otthoni edzés lehetőségét.
Mindennapi hősök
Az emberek mindenkit dicsérnek, az egészségügyi dolgozóktól kezdve a pénztárosokig, a kézbesítőkig és mindenki, aki minden nap munkába áll.
Sokan kockáztatják saját egészségüket, ha elvégzik a munkájukat, ami a „köszönöm az összes munkavállalóknak” keresési kifejezés növekedéséhez vezet.
A Google az alábbi ajánlásokat nyújtja annak érdekében, hogy segítsük a fogyasztókat a mindennapi hősök méltatásában:
- Keressünk segítséget nyújtó embereket, és keressünk lehetőséget támogatni vagy ünnepelni őket.
- Vegyük figyelembe, hogy kik a hősök az alkalmazottak, az ügyfelek vagy akár a helyi közösség köreiben.
Vigyázni magunkra és másokra
Az emberekben a vírushelyzetben megerősödött a szándék, hogy vigyázzanak maguk és mások fizikai és pszichés szükségleteire.
A keresési érdeklődés olyan tevékenységekre növekszik, amelyek megkönnyíthetik az unalmas hétköznapokat enyhíthetik a szorongást és a bizonytalanságot.
Ezek a tevékenységek lehetnek virtuális vagy valós tevékenységek is.
Az emberek több témát kerestek, például a „rejtvényeket” és a „pihenést”, valamint a galériák és múzeumok virtuális túráit.
A Google az alábbi ajánlásokat nyújtja annak érdekében, hogy az emberek új lehetőségeket találjanak életük gazdagítása érdekében:
- Megkönnyíthetjük a virtuális együttműködést a kültéri terekkel és a kulturális intézményekkel, amelyek után az emberek vágyakoznak.
- Csatlakozzunk az otthoni egészségről és jólétről szóló beszélgetésekhez, előadásokhoz
Záró megjegyzések
A Google összefoglalja jelentését azzal, hogy hangsúlyozza, hogy a minél hasznosabb vállalkozások lehetnek azok, akik a helyzet után nyereségesek lehetnek hosszú távon.
A március végén végzett felmérés eredményei szerint az amerikai fogyasztók 84% -a mondja azt, hogy számukra fontos, hogy a vállalatok hogyan viselkednek a jelenlegi helyzetben, és fontos a lojalitásuk a későbbi előrehaladás szempontjából.