Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. szeptember 01.

A Google ,,Kereskedelem Felgyorsítása’’ programja Európában, a Közel-Keleten és Afrikában

A karantén időszaka alatt az onine eszközök kulcsszerepet kaptak a kapcsolattartásban, a távmunkában és az online vásárlásban. Emiatt ezek a technológiát vagy 5 évet ugrottak előre 8 hét alatt, a világ internethasználata pedig 60%-kal nőtt. A vásárlói viselkedés változása rávezeti a vállalkozásokat a kommunikációjuk átalakítására, miközben az üzleti modelljük a feje tetejére állt.

Ezen nagy léptékű változások miatt a digitális eszközök létfontosságúak lesznek a gazdaság helyreállásának felgyorsításában. A Google nyár elején kitűzte céljának, hogy 10 millió embernek és vállalkozásnak segítsen Európában, a Közel-Keleten és Afrikában munkát találni, digitalizálni és növekedni a következő 18 hónapban. A kereskedéseknek, amelyek csak az EU-ban több, mint 9 százalékát teszik ki a munkahelyeknek, központi szerepük lesz a gazdaság talpra állásában.

Ezért a Google bemutatta a ,,Kereskedelem Felgyorsítása’’ (,,Accelerating Retail’’) programját, amelynek keretében a következő hónapokban új termékeket, eszközöket, ingyenes oktatásokat és más forrásokat mutatnak be Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. A céljuk, hogy ezzel segítséget nyújtsanak ezekben a régiókban mindenféle méretű kereskedéseknek a vásárlási hullám tetőzésére való felkészülésben.

e-commerce-402822_1920

A fogyasztói igények megváltoztak, a kereskedőknek pedig reagálni kell

A világ megváltozásával együtt az online vásárlás is óriásit ugrott előre és a vásárlók döntéshozási folyamata bonyolultabbá vált. A Google ,,Döntés Dekódolása’’ című tanulmánya azonosította az úgynevezett ,,zavaros középutat’’, amely a fogyasztók termékekről való tájékozódásának megkezdése és a vásárlás végrehajtása közötti űrt jelenti, ahol óriási mennyiségű választási lehetőség valamint online és offline információ között kell navigálniuk.

A zavaros középút még zavarosabbá vált a járvány során az igényeink megváltozásával, valamint amiatt, hogy az egyes termékek elérhetősége kiszámíthatatlanná vált. A vásárlók nyitottabbá váltak új márkákra és boltokra, viszont minden eddiginél több segítségre lett szükségük, hogy megtalálják a megfelelő terméket a megfelelő áron, időben és helyen. Ez a váltás nagy lehetőséget jelent a kis- és nagykereskedéseknek egyaránt.

A Google most kész segíteni a kereskedőknek abban, hogy hatékonyan válaszoljanak az új igényekre, gyorsabban megértsék a fogyasztói oldalon történt változásokat, és hamarabb is cselekedjenek azok szerint, ezzel eredményesen építve a márkájukat online és offline is.

Talpra állás és növekedés a digitalizálás által

Az online kereskedelmi igények exponenciálisan növekednek és a vállalkozásoknak kiváló vásárlói élményt kell biztosítaniuk ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak és építhessék a márkájuk hírnevét. Ezért élesítik a Grow My Store egy új verzióját több országban is, köztük Németországban, Franciaországban, Hollandiában és Törökországban. A Grow My Store segíti a helyi vállalkozásokat a digitális kereskedelem fejlesztésében, a forgalom növelésében és a vásárlói élmény optimalizálásában. Bármelyik vállalkozás megadhatja a saját weboldalának URL-jét ennek az eszköznek, hogy egyedi jelentéseket, az iparágára szabott visszajelzéseket, a digitális forgalom trendjeivel kapcsolatos információkat és hasznos tanácsokat kapjon a fejlődés érdekében.

A Google fejleszteni fogja az intelligens Shopping kampányait is, hogy azok egyszerűbben kezelhetőkké váljanak, és így a kereskedők könnyebben érjék el a potenciális ügyfeleiket.

Eközben a Google Keresőben elhelyeztek egy új, interaktív eszközt, amellyel a gyorsan fejlődő üzlettípusok számára nyújtanak információt, például az őket érintő keresésekről.

Mi a következő lépés az online vásárlásban?

Ahogy egyre többet költenek a vállalkozások online marketingre, ezek a cégek sikere azon fog múlni, hogy mennyire tudnak jól integrált online/offline vásárlói élményt nyújtani. A Google által az Euromonitorral együttműködve elvégzett új kutatás azt az eredményt mutatja, hogy a következő öt évben a legtöbb vásárlást még mindig offline boltokban fogják megvalósítani – de azok a cégek tudják majd a legnagyobb növekedést elérni, amelyeknek sikerül összehangolni az online és offline kínálatukat, még akkor is, ha végül egy üzlethelyiségben, offline veszik meg a termékeiket. Mivel a vevők online és offline egyaránt vásárolnak, a több csatornán értékesítő kereskedők és az online boltok 86 százalékos növekedést érhetnek el az eladások tekintetében 2024-re. A kereskedelem jövője nem a fizikai vagy online jelenlétről szól, hanem az integrált vásárlói élményről.

Talán több lesz a változás és a bizonytalanság, de a kereskedelem kulcsfontosságú minden régió széleskörű gazdasági helyreállásához. A digitális lehetőségek kiaknázásával a kereskedelmi cégek képesek lesznek helytállni és növekedni.

A kereskedőknek érdemes szeptember hónap során a Google ,,Accelerating Retail’’ témában közölt híreit követni, hiszen ez nagy segítséget nyújthat számukra a digitális világ következő lépéseire való felkészülésben.

Az IOS 14 csapást mér az Audience Networkre

IDFA – Apple Privacy Változtatások:

Az Apple az IDFA-t használja a felhasználói tevékenység követéséhez, lényegében tehát ez az Apple sütije. A hirdetéskezelők tehát az ezek alapján beérkező adatokra építenek. Az IDFA eddig egy alapbeállítás volt azonban mostantól ez hozzájárulás alapú lesz. Tehát innentől kezdve nem fogja alapból megosztani az adatokat a felhasználói viselkedésről az Apple. 

Mit jelent ez a Facebook hirdetésekre nézve?

Az egyik elhelyezési opció a hirdetéskezelőben a Facebook Audience Network, ami főleg az appokon belüli elhelyezéseket jelenti. Azok számára tehát, akik az appon megjelenő hirdetésekre fókuszálnak, számolniuk kell, hogy kiesik egy fontos, placement alapú célzás. 

Mit reagál a Facebook? 

Azt javasolják, hogy a hirdetők hozzanak létre külön hirdetési fiókot az App telepeítésre fókuszáló kampányoknak, külön célozva az IOS 14 felhasználóit. Így megmarad a korábbi fiók, amely az Andorid és korábbi IOS usereket céloz. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!