Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. szeptember 11.

A Google korlátozza a keresési kifejezések jelentését az adatvédelemre hivatkozva

Még kérdéses, hogy ez pontosan mekkora korlátozást jelent, ugyanakkor a hirdetők jelentős adatokat veszítenek mindenképpen.

A Google folyamatosan figyelmezteti a hirdetőket, hogy hamarosan leállítja a hirdetéseket kiváltó keresési megjelenések jelentését akkor, hogy ha nincsenek “jelentős adatok”.

Ahogyan a Google írja: “Jelenleg frissítjük a keresési kifejezések jelentését, hogy csak olyan kifejezések jelenjenek meg amelyekre jelentősebb keresés volt, ezért előfordulhat, hogy kevesebb adat lesz a jövőben.”

“ Az adatvédelmi normák fenntartása és a felhasználó adatok védelmének megerősítése érdekében változtatásokat hajtunk végre a Keresési kifejezések jelentésükben, hogy csak olyan kifejezéseket vegyünk fel, amelyek a felhasználók jelentős része keresett. Továbbra is új és hatékony módszereken dolgozunk annak érdekében, hogy a hirdetőket segítsük.”

google-adat-lekerdezes

Mit is jelent a “jelentős”?

Ennek a változásnak a hirdetők kampányaira és költségkeretére gyakorolt hatása nagyban függ attól, hogy a Google hogyan határozza meg a “jelentős” kifejezést.

Miért érdekel?

A cél ezzel az, hogy megakadályozzák, hogy a hirdetők minimális lekérdezési adatokat használhassanak fel a felhasználók azonosítására, vagy hozzáférhessenek a felhasználók által a keresési lekérdezésben felvehető személyazonosításra.

A Google emiatt már korlátozza a Search Console lekérdezését is. A különbség itt az, hogy a hirdetők fizetnek ezekért az adatokért.

Negatív lekérdezéskezelés 

A közeli változatok folyamatos bővülésével  a hirdetők sokkal kevésbé kontrolálhatják a hirdetéseiket kivltó lekérdezést. A hirdetőknek át kell térnie a pozitív kulcsszó kezelésre.

Hozzáférés a jelentéseken keresztül?

Krik Williams a Zatótól arra volt kíváncsi, hogy a hirdetők továbbra is képesek lesznek-e megszerezni ezeket az adatokat a letölthető Keresési kifejezések jelentésből. A válasz “nem” és a Google többé nem teszi lehetővé ezeket az adatokat.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!