Segíthetünk?

Blog

2021. június 22.

Google közönségbővítés vs. optimalizált célzás: mi a különbség?

Hamarosan néhány közönségbővítést használó kampányt átállítanak az optimalizált célzásra. Most elmondjuk, mit jelent ez a hirdetők számára.

A hirdetők kérdéseket tettek fel a Google „közönségbővítés” és az „optimalizált célzás” közötti különbséggel kapcsolatban, miután a Google Ads néhány hirdetőjének küldött e-mailben bejelentették, hogy a közönségbővítést használó Video Action és Discovery kampányok hamarosan átkerülnek az optimalizált célzásra.

Ennek a bejegyzésnek a célja, hogy segítsen tisztázni a kettő közötti különbséget.

Mielőtt belemerülnénk, íme egy kis háttérinformáció azok számára, akik nem kapták meg a bejelentést.

A Google eredeti bejelentése 

„A közönségbővítést használó Video Action és Discovery kampányokat átállítjuk az optimalizált célzásra. Az optimalizált célzás egy új funkció, amely a célzásban a közönségszegmenseken túlmutatóan keres olyan ügyfeleket, akiket esetleg kihagyott a célzásból , és javítja a kampány teljesítményét. A közönségbővítéshez hasonlóan az optimalizált célzás is a közönségszegmensek segítségével tájékoztatja rendszerünket a konverziók azonosításáról, és olyan további ügyfélcsoportokat talál, akik valószínűleg konvertálnak és elérik a kampánycélt. Emellett az optimalizált célzáshoz mostantól demográfiai szegmensek is hozzáadhatók, hogy még több konverziót találjunk.”

Mi változik pontosan?

Lényegében az elsődleges különbség a Google Audience Expansion és az Optimized Targeting között az, hogy az előbbi csak a célközönségeket igyekszik kibővíteni egy adott kampányban, míg az utóbbi nem szorítkozik csak a konkrét célközönségekre, hanem a célzás bármely területén – például a demográfiában – rugalmasabban tud bővíteni, hogy minél több kívánt akciót hajtson végre.

Például, ha a 25-35 éveseket céloztunk meg, de vannak 36-45 évesek, akik hasonló jeleket mutatnak arra, hogy valószínűleg megteszik a kívánt lépéseket, őket is be lehet vonni a célzásba. 

A kampány prioritást ad a célzásomnak?

Az optimalizált célzási algoritmusok célja, hogy növeljék a konverziók számát ugyanazzal a költségvetéssel, és előnyben részesítik azokat, akikről úgy gondolják, hogy a legnagyobb valószínűséggel végrehajtják a kívánt műveletet, így adott esetben változtat az eredeti célzáson. 

Az átmeneti időszak

A közönségbővítésről az optimalizált célzásra való átállás automatikusan történik, ami azt jelenti, hogy a hirdetők nem tudnak lemondani a változtatásról.

Csak a közönségbővítést alkalmazó Video Action és Discovery kampányok jogosultak erre a változásra. Ez az átállás június vége előtt fog megtörténni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!