Segíthetünk?

Blog

2024. május 31.

Google Marketing Live 2024 – Minden amit tudnunk kell a bevezetésre kerülő újdonságokról

A Google Marketing Live 2024 eseményt május 21-én tartották Kaliforniában. Az esemény számos újítást és fejlesztést mutatott be, amelyek célja a hirdetők munkájának megkönnyítése és az AI-alapú megoldások hatékonyabb kihasználása.

Főbb bejelentések és fejlesztések

  1. A Google PMax frissítése lehetővé teszi a tömeges kreatív eszközök előállítását az AI használatával

A generatív AI segítségével sokkal gyorsabban hozhatunk létre hirdetéseket a PMax kampányokhoz, személyre szabott hirdetésekkel, fejlett képszerkesztéssel és a termékfeedek automatikus bemutatásával. 

Ugyanakkor új jelentéskészítési funkciók is elérhetőek lesznek a YouTube elhelyezésekhez és kreatív elemekhez, amelyek segítik a hirdetőket az optimalizálásban és a jobb eredmények elérésében. Elhelyezési jelentéseket és kizárásokat láthatunk YouTube-videókhoz, illetve minden kreatív elemhez látni fogjuk a konverziós mutatókat is.

  1. A Google magával ragadó, AI-alapú Shopping-hirdetéseket vezet be

Új videó és virtuális hirdetéstípusok lesznek elérhetőek, amelyek lehetővé teszik a termékek interaktív bemutatását, például 3D forgatásokkal és virtuális próbákkal. Ezek a hirdetések nemcsak vizuálisan vonzóak, hanem lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy jobban megismerjék a termékeket, mielőtt döntést hoznának.

Videó alapú keresési hirdetések

A kereskedők rövid formátumú termékvideókat is integrálhatnak hirdetéseikbe. Ezek lehetnek márka által létrehozottak vagy user tartalmak is. A böngészőt használó vásárlók interakcióba léphetnek ezekkel a videókkal, stílusjavaslatokat tekinthetnek meg, és egy kattintással felfedezhetik a kapcsolódó termékeket. A videók alatt a mesterséges intelligencia összefoglalói kiemelik a legfontosabb termékadatokat, segítve a megalapozott vásárlási döntéseket.

Virtuális felpróbálási lehetőség

A tavalyi Virtual Try-On (VTO) technológia sikerére építve, amely növelte az átkattintási arányt és 60%-kal növelte a jó minőségű megtekintéseket, a Google most elindítja a ruházati hirdetések VTO-ját. A vásárlók láthatják, hogy a férfi és női felsők hogyan illeszkednek a különböző testalkatokhoz, növelve ezzel a vásárlási bizalmat.

3D pörgetés

A fejlett 3D technológia segítségével a Google mostantól 360 fokos nézeteket készít a cipőkről a kereskedők által biztosított képekből. Ez a funkció, amelyet az Adidas cipők bemutatója is jól példáz, magával ragadó felfedezési élményt ígér a vásárlóknak már a hirdetéstől kezdve.

  1. A Google bővíti a vizuálisan magával ragadó hirdetési formátumokat a YouTube-on, a Discover-en és a Gmailen, beleértve az új YouTube Shorts hirdetési formátumokat is

Mostantól függőleges videókkal, matricákkal és automatikusan generált animált képes hirdetésekkel célozhatjuk meg a potenciális vásárlókat. A havi több mint 2 milliárd YouTube Shorts nézővel a Google erősen támaszkodik a rövid formátumú videókra, mint a fogyasztói figyelem és kereslet megragadásának eszközére.

Újdonság lesz még a Demand Gen videohirdetési kampányok kiterjesztése, hogy havonta akár 3 milliárd felhasználót is elérjenek a YouTube, a Discover és a Gmail postafiókokban.

  1. Google Ads AI Overviews tesztelése

Az AI által generált áttekintésekbe integrált hirdetések a keresési és vásárlási hirdetéseket a „szponzorált” szekciókban jelenítik meg a keresőoldalakon. Ez a funkció segít a hirdetőknek, hogy célzottabban érjék el a potenciális vásárlókat, miközben releváns információkat nyújtanak számukra. Ha egy hirdetés a keresési lekérdezés és a mesterséges intelligencia áttekintése szempontjából egyaránt releváns, akkor az overview részen belül egy „szponzorált” részben jelenik meg.

  1. Az Ads Data Manager mindenki számára elérhető lesz

A kialakítás során a fő szempont az elsődleges adatok központosítása és aktiválása volt a hatékonyabb AI-alapú kampányok érdekében. Ez az eszköz lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy jobban kezeljék és aktiválják adataikat, növelve ezzel a kampányok hatékonyságát és a célzást. Az Ads Data Manager segítségével a hirdetők egyszerűen összekapcsolhatják adataikat a Google Ads platformmal, hogy még pontosabb eredményeket érjenek el.

  1. A Google új AI alapú márkaépítő eszközöket biztosít a kereskedőknek

Új eszközök érhetőek el a márka megjelenítésének javítására. Például márkaprofil létrehozása a keresési eredményekben, amely tartalmazza a márka képeit, videóit, vásárlói véleményeket és ajánlatokat. Ezek az eszközök segítenek a hirdetőknek, hogy erősebb jelenlétet építsenek ki a keresési eredményekben, növelve ezzel a márkaismertséget és a vásárlói bizalmat.

A Product Studio mostantól márkaigazítási funkciókat is tartalmaz, amelyek segítségével a feltöltött képekkel inspirálhatjuk a mesterséges intelligencia által generált hirdetést, és videókat hozhatunk létre egyetlen termékfotóból.

  1. A Google teszteli az AI-alapú hirdetéseket a komplex vásárlásokhoz

A Google teszteli, hogy interaktív élményt biztosításon a keresési eredmények alapján, személyre szabott tanácsokkal és ajánlásokkal. Az AI-hirdetések komplex vásárlási folyamatokra szabott ajánlásokat nyújtanak, segítve a felhasználókat a döntéshozatalban, ezáltal növelve a vásárlói elégedettséget és a konverziókat.

A felhasználók megoszthatnak részleteket (pl. fényképeket) a termékekről és az árazásról. A Google mesterséges intelligencia ezt követően elemzi ezeket az információkat, hogy pl. megfelelő méretű tárolóegységet és csomagolóanyagokat javasoljon. Az élmény visszavezet a hirdető webhelyére a vásárlás befejezéséhez.

Forrás: https://searchengineland.com/google-marketing-live-2024-recap-440702

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!