Segíthetünk?

Blog

Hírek

2016. november 10.

Google: a mobiloldalunk lesz az indexelés alapja

A Google bejelentette hivatalos blogján, hogy hamarosan a mobiloldalakat fogják elsődlegesen indexelni és a desktop verzió lesz ennek alárendelve. Ez egy hatalmas paradigmaváltás, ami egyértelműen annak az eredménye, hogy a mobilról indított keresések száma megelőzte a desktopot.

Egyelőre nincs pontos időpont a bevezetésre – ezen nem lepődtünk meg -, ami ebben az esetben, a változás súlyát figyelmbevéve, érthető is. Folyamatosan tervezik egyre nagyobb körben tesztelni a találati listára gyakorolt hatását. Mivel ez már hivatalos, csak a dátum a kérdés, ezért mindenkinek érdemes már most felkészülnie az alábbiak szerint:

  • Reszponzív (vagy dynamic serving site) esetében, amikor a desktop tartalom megegyezik a mobillal, nincs különösebb teendő.
  • Ha a mobiloldal elérése különbözik a desktoptól (például m.netpincer.hu) érdemes átgondolni a következőket:
    • a struktúrált adatok megegyeznek-e a két verzióban? Csak használjuk a Structured Data Testing Tool eszközt mind a két verzióban és nézzük meg a különbségeket.
    • a robots.txt-ben nincsenek-e elzárva a Googlebot-ok a mobil oldalunktól?
    • a canonical linkeket ugyan érdemes lehet újra átnézni, de nincs teendő, mert a Google ezt lekezeli majd automatikusan, ha átáll a mobile-first indexelés elvére.
  • Ha még nem tettük meg, akkor a mobil oldalunkat külön is regisztráljuk a Search Console-ban (ha nem reszponzív).
  • Ha még nincs is mobiloldalunk a Google akkor is indexelni fog minket, de arra számíthatunk, hogy romlani fognak a pozícióink.
  • Gary Illyes állítása szerint a fülek / tabok alá „rejtett” tartalmak nem fognak gondot okozni a mobil indexelésnek. Feltéve, ha a felhasználói élményt fokozzák és nem rontják.
  • Még nincs válasz arra, hogy mit kezd a mobil indexelés azokkal a linkekkel, amik nem is elérhetőek a mobil verzióból csak desktopról.
  • Amennyiben kevesebb az elérhető szöveges tartalom a mobil verzióban, mint a desktopon, az hátrányosan érintheti az új indexelést követően a pozíciónkat.
  • Az mobil on-site SEO új értelmet nyerhet. Míg eddig a UX felülírt mindent a mobil esetében és ennek áldozatul estek olyan fontos on-site SEO faktorok is, mint a heading elemek, title stb, addig az új indexelést követően ez problémát okozhat a rangsorolásban. Vagyis a mobil tartalmunk keresőoptimalizálását érdemes újragondolni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!