Segíthetünk?

Blog

Hírek

2019. november 18.

A Google novemberi újításai

A Google novemberben számos módosítással állt elő. Bár ezek elsősorban a kis- és közepes méretű kapcsolt weboldalakat érintik, főleg az USA-ban (főleg utazás, táplálkozás és egészségügyi szektorokban), mégis érdemes áttekinteni, mik is ezek az újdonságok.

Ami rögtön szembeötlő, hogy főleg a rangsorolási algoritmust érintik a módosítások. Minden nap 1 vagy több változás várható a hónap folyamán. A Google is megszólalt a frissítésekről, azt állítja, hogy ezek nem konkrét iparágakat fognak érinteni, sokkal inkább bizonyos típusú keresési lekérdezéseket.

Nézzük, mi is ez a módosítás, és hogyan érint ez bennünket.

google-bert

BERT: (Az algoritmus már nem csak azokat a szavakat elemzi ki, ami közvetlenül a szó mellett áll, hanem a környezetében lévő kifejezéseket is, tehát az előtte-utána álló szavakat is figyelembe veszi az adott szó jelentésének megértése során).

Fontos, hogy főleg a hosszabb, beszélgetés-jellegűbb angol kifejezéseket érinti, főleg ahol a kötőszótól (for, to stb.) függően változik a kifejezés jelentése.

Ennek a fő célja a long tail keresési kifejezések értelmezése és végső soron a relevánsabb keresési eredmény megjelenítés.

Ez akár 30%-os forgalmi csökkenést is eredményezhet, különösen az érzékenyebb témákat illetően, mint például a pénzügyek.

 

 

Ugyanakkor a látogatók számára kedvező újítás ez, hiszen előtérbe kerülnek a releváns honlapok, és eltűnnek a kevésbé értékesek.

A Google ennek kapcsán a minőségi kontent előállításra buzdít, melynek fő aspektusai, melyekre figyelni érdemes:

  • Content & Quality: ne másolt vagy lopott tartalmat tüntessünk fel. Te magad is megosztanád a barátaiddal az adott tartalmat?
  • Expertise: Megbízható-e a tartalom? Tartalmaz-e az oldal hibákat?
  • Presentation & Production:megfelelő mennyiségű hirdetés van-e az oldalon? Megfelelően betöltődik-e minden eszközön?
  • Competitive comparison: Versenytársakhoz képest mekkora a tartalom hozzáadott értéke? Kielégíti-e a felhasználók tudásvágyát?

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!