Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. szeptember 23.

A Google összevonja az Egyéni Érdeklődési Szegmenst az Egyéni Szándékolt Közönséggel az Egyéni Közönségek opcióba

A Google összevonta a Egyéni Érdeklődés és Egyéni Szándékolt közönségeit. Megmutatjuk, hogyan tudjuk elérni a régi közönségeinket, és hogyan hozhatunk létre újakat.

A Google egyszerűbbé tette a közönség opcióit a Display, Discovery, Gmail és YouTube kampányaiban. Korábban a hirdetőknek lehetősége volt ,,egyéni érdeklődési’’ és ,,egyéni szándékolt’’ közönségeket létrehozni.

chair-series-4546582_1920

Ezek most már egyszerűen csak ,,egyéni közönségek’’, és a Közönségek szekcióban hozhatók létre kampány vagy hirdetéscsoport szinten.

Ezek a közönségek szintén összeállíthatók a Google Ads Közönségkezelőben, az Eszközök panel Megosztott Könyvtárak részében.

kmnewsaudience1

Az ott létrehozott közönségek később az alább írt módon használhatók fel.

Előre létrehozott közönségek használata

A fent felsorolt kampánytípusok esetén az új közönség létrehozása képernyőjén sok opció közül választhatunk. A Közönségek panel kinyitásával három szekciót láthatunk: Keresés, Ötletek és Böngészés.

A böngészést választva lenyílnak a további lehetőségek, és a legalsó, az Egyéni közönségek fülön elérhetőek lesznek a korábban a Közönségkezelőben létrehozott közönségeink. Az Egyéni közönségekre kattintva megjelenik a közönségek listája. A kurzort bármelyik fölé irányítva megjelenik, hogy mit tartalmaz az adott közönség.

kmnewsaudience2

Ha a két közönségtípus összevonása előtt létrehozott egyéni érdeklődési vagy szándékolt közönségünkben megadtunk kulcsszavakat is, a következőképpen fognak azok ezután megjelenni:

A korábbi ,,egyéni érdeklődés’’ közönség minden kampányon, valamint az ,,egyéni szándékolt’’ közönség Display kampányon ezzé válik: ,,Az érdeklődési körök vagy vásárlási szándékok közül bármelyiket tanúsító személyek.’’ 

A korábbi ,,egyéni szándékolt’’ közönségek YouTube, Gmail és Discovery kampányokban a következőképpen jelenik meg: ,,Olyan személyek, akik a Google rendszerében a kifejezések közül bármelyikre rákerestek.’’

Új egyéni közönségek létrehozása

Új egyéni közönséget hozhatunk létre lent a plusz jelre kattintva.

kmnewsaudience3

A hirdetőknek már kulcsszavakat és érdeklődést kell megadniuk, így a közönség innentől ezekkel az érdeklődési körökkel vagy ilyen keresési előzményekhez köthető vásárlási szándékkal rendelkező felhasználókra fog célozni. Hasonlóan a korábbiakhoz, ezek leginkább ,,tippek’’ a Google számára, hogy kiket akarunk megcélozni a hirdetésekkel.

Szintén lehetőség van megadni pontos keresési előzményeket, amellyel olyan felhasználókat sorakoztathatunk fel, akik a Google vagy a YouTube keresőjében rákerestek pontosan azokra vagy hasonló kulcsszavakra.

Célzás a kulcsszavakon túl

Az Új egyéni közönség panelen belül, alul a ,,Közönség kibővítése az alábbiak bevonásával’’ opcióval további célzási lehetőségeket is használhatunk:

  • Ilyen típusú webhelyeket böngésző személyek
  • Alkalmazástípusokat használó személyek
  • Olyan személyek, akik voltak bizonyos helyeken

kmnewsaudience4

Ahogyan hozzáadunk elemeket ezekhez az opciókhoz, az elérhető közönség méretére becslést kapunk a panel jobb oldalán. Minden egyes elemet le lehet nyitni további adatokért, de csak kulcsszó és URL célzás esetén, alkalmazástípusok esetén még nem elérhető ez a lehetőség.

kmnewsaudience5

Így választ a Google közönséget

A megfelelő közönséget a Google a kampány célja és az ajánlattételi stratégia alapján választja. A fenti célzási lehetőségek használatával a hirdetők segítenek a Google-nek egy specifikusabb közönséget kijelölni. Ezzel nem egy olyan csoportot adunk meg, amelyben minden kritériumnak meg kell felelnie egy adott felhasználónak, hanem egy feltétel listát, amelyből a Google választ.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!