Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. június 18.

Google Trends: Mostantól a YouTube és a Google Hírek adatait is felhasználja

A Google számtalan új frissítést adott ki, melyek a keresési szokások elemzését igyekeznek korszerűsíteni. Az Update-nek köszönhetően módosult a kezdőoldal és a jelentéseket valós idejű adatokkal is kiegészítették!

A Google Trends egy olyan szolgáltatás, mely a múltbéli keresési adatokat dolgozza fel és készít belőlük különböző kimutatásokat. Segítségével megtudhatjuk, hogy az elmúlt időszakban, egy adott kulcsszó esetében hogyan alakult a keresések száma, illetve statisztikai adatokkal is szolgál arra vonatkozóan, hogy a kifejezésre milyen országban/nyelven kerestek a legtöbben.

Az utolsó, hasonló kaliberű frissítés 2012-ben látott napvilágot, melyet most rengeteg új, hasznos dologgal egészítettek ki:

  • Percről-percre riport (minute-by-minute)
  • Valós idejű adatok (real-time)
  • Frissített kezdőoldal
  • Google Hírek és YouTube adatok integrálása

A bejelentést a Google hivatalos blogján tették közzé, ahol többek között kiderült az is, hogy a real-time adatokhoz a közel 100 milliárd, havi szinten végzett keresés szolgál alapul.

„Mostantól képesek lesznek követni, hogy a világon a legtöbb ember milyen kulcsszavakra keres, ill. ismerni fogják azt is, hogy a felhasználók érdeklődése milyen témakörökre összpontosul.” – mondta Nimrod Tamir, a Google Trends csapat egyik tagja.

A dátumválasztóval lehetőségünk van kiválasztani a vizsgálni kívánt időtartományt, de a Minute-by-Minute és a Real-Time Data jelentésekkel is rengeteg hasznos információhoz juthatunk.

Google Trends: Valós idejű adatok (real-time)

A részletesebb keresési szokások meghatározása érdekében a YouTube és a Google Hírek adatait is integrálták a rendszerükbe, így az összesített eredmények alapján képesek definiálni, hogy a vizsgált időszakban mely témakörök kapják a legnagyobb figyelmet. A Google szerint mindez növeli a lefedettséget és nagyban hozzájárul az adatok mélyebb rétegű elemzéséhez is.

Google Trends frissítés: Új főoldal

Az átalakított főoldalnak köszönhetően egy átláthatóbb, összefoglaló felületet kapunk, mely az éppen aktuális, vizsgált témakörökre koncentrál majd. A frissített kezdőoldalt eddig 28 országban vezették be, de az elkövetkezendő időszakban ezt a számot tovább szeretnének bővíteni.

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!