Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. február 03.

A Google új algoritmus kutatást tett közzé

A Google nemrégiben közzétett egy kutatást, amely minden eddigi rangsorolást módosíthat.

 

A Google kutatása itt található, amely részletez egy olyan  új algoritmust, aminek bevezetése megváltoztatja a hagyományos rangsorolási tényezők befolyását az oldalak rangorolására. 

A kutatási cikk tárgyalja a lekérdezések újraformálásának módját működés közben. Ezeket a lekérdezéseket beküldik egy rangsoroló motornak, melyből végül kialakul az új Page Rank.

Hogyan működik ez az algoritmus?

Íme egy képernyőkép a kutatási cikk illusztrációjáról, amely összefoglalja ennek a gépi tanulási algoritmusnak a működését:

Képernyőfotó 2020-02-03 - 21.16.33

Nézzük, mit is láthatunk. A felhasználó felteszi a kérdést. A gépi tanulási algoritmus (ügynökként felcímkézve) újrafogalmazza ezt a kérdést több kérdésre, majd elküldi azokat a rangsorolási algoritmusnak. A rangsorolási algoritmus eredménykészleteket ad vissza, és az ügynök választja ki a legjobb választ.

Az ügynök elnevezése AQA ( Active Question Answer)  mivel az aktív kérdésmegválaszolási stratégiát valósítja meg.

Az AQA célja, hogy maximalizálja a helyes válasz megszerzésének esélyét azáltal, hogy újrafogalmazott kérdést küld a környezetnek.

A keresőmotor eredményoldalán (SERP) megjelenítendő rangsorolási algoritmus helyett végül ez a gépi tanulási algoritmus dönt.

A SEO szakembereknek emiatt újra kell gondolniuk a rangsorolási tényezőket, ugyanis a cikk szerint a jelenlegi tipikus a rangsorolási szempontok a következők: 

  • Linkek
  • Title
  • Horgonyszöveg stb. 

Noha ez a speciális algoritmus jelenleg nem használható, vannak más algoritmusok is, amelyek hasonló funkciót hajtanak végre a rangsorolási algoritmus eredményeinek háttérbe szorításával és az SERP-ek újrarendezésével olyan tényezők felhasználásával, amelyek nem rangsorolási tényezők.

Például a Google szabadalommal rendelkezik a keresési eredmények újra besorolására, úgynevezett Ranking Search Results , amely már  megemlíti a módosító motor használatát.

Természetesen az új algoritmus bevezetésénél is érdemes nyomon követni azokat az oldalakat, amik előkelő helyet foglalnak el a találati listán, ezzel is ötleteket gyűjteni saját oldalunk számára. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!