Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. március 25.

Google: új “Event” típusú strukturált adatok a koronavírus idejére

A koronavírus miatt sorra kerülnek események elhalasztásra, lemondásra vagy éppen virtuális keretek között megrendezésre. Most már ezekre az esetekre is vannak speciális Event strukturált adatok, segítve a site tulajdonosokat, hogy jelezzék ezeknek a rendezvényeknek a státuszát.

Az “eventStatus” strukturált adat felvételével az aktuális státusza jelenik meg az eseménynek, ahelyett, hogy maga az esemény teljesen eltűnne a keresési találatok közül. Használata:

  • Ha a rendezvény törlésre került, akkor az eventStatus értékének azt kell megadni, hogy EventCancelled, és az eredeti dátumot meg kell tartani a startDate strukturált adat értékének.
  • Ha a rendezvény csak el lett halasztva, de az új dátum még nem ismert

eventStatus értéke legyen EventPostponed

startDate strukturált adat értékének pedig ebben az esetben is legyen az eredeti dátum megtartva

  • Ha a rendezvény csak el lett halasztva és ismert az új dátum:

eventStatus értéke legyen EventRescheduled

startDate és endDate értékek legyenek frissítve az új dátumra

previousStartDate strukturált adat értékének legyen az eredeti dátum beállítva

  • Ha a rendezvény virtuálisan kerül megrendezésre

eventStatus értéke legyen EventMovedOnline

coronavirus-event

Emellett virtuális rendezvények esetében az is fontos, hogy a lokáció a VirtualLocation strukturált adat értékének legyen immár beállítva és az eventAttendanceMode értékének legyen OnlineEventAttendanceMode beállítva.
Mint minden strukturált adat változtatáskor, így itt is fontos, hogy a Google-t is értesítsük a változásokról, hogy a helyes információkat tüntesse fel a találati listában. Ennek legegyszerűbb módja a sitemap elérhetővé tétele közvetlenül szerverünkön. Emellett úgy is értesíthetjük a Google-t sitemap-ünk lokációjáról, hogy közvetlenül az address bar-ba beírjuk a következő URL-t: http://www.google.com/ping?sitemap=URL/of/file.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!