Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. július 10.

A GoogleBot képes termékeket hozzáadni a kosárhoz

E-commerce weboldaltulajdonosok panaszkodtak arról, hogy egy John Smith nevű felhasználó folyamatosan dolgokat pakol a kosarába, aztán nem vesz semmit. Kiderült, hogy ezért egy Google bot volt a felelős.

A Google szerint az ilyesmire azért van szükség, hogy ellenőrizni lehessen, a termék ára a kosárba helyezve is megegyezik-e a weboldalon közölt árral.

Azok az eladók, akik a termékfeedjüket (product feed) hozzáadják a Google Merchant Centerhez talán nem is tudják, hogy mindezekbe bele is egyeztek a Felhasználási Feltételek szerint. 

shopping

A Google tudja, hogy gondokat okozhat a gyakorlata az e-commerce tulajdonosoknak, hiszen így a “kosárba helyezett, nem megvásárolt termékek” (“abandoned carts”) statisztikái nem feltétlenül fogják fedni a valóságot, mégis egyelőre ehhez a gyakorlathoz folyamodnak.

Ha Google Shoppingban szerepelni akarsz, akkor nem tudod egyértelműen blokkolni vagy megakadályozni a botokat, hogy a kosarukba pakolgassanak egyes termékeket.

A robots.txt-ben be tudod állítani, hogy a botok kevesebbet foglalkozzanak az oldaladdal (limit crawl rate), de ezen kívül olyan túl sok lehetőségünk nincs a cikk szerint. 

A WSJ elsősorban a figyelmünket szeretné felhívni arra, hogy ha ilyen furcsaságot tapasztalunk, akkor valószínűleg a Google lesz a hunyó. 

Forrás: https://searchengineland.com/wsj-googlebot-can-add-products-to-shopping-carts-337098

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!