Segíthetünk?

Blog

Hírek

2023. május 18.

Megjelent a Google Search Generative Experience

A mesterséges intelligencia által generált válaszok a Google keresési találatai felett jelennek meg. A Google hivatkozik az általa használt webhelyekre, hogy segítsen megtalálni a választ. 

Hogyan néz ki az új Google keresési élmény? 

Az új Google keresési élmény megjeleníthet egy mesterséges intelligencia által generált választ a keresési eredmények listája felett. A Google egyértelműen a Generatív AI kísérleti címkével látja el a választ , amit aztán a kérdésére adott válasz követ.

A válasz be van jelölve. A Google idézi azokat a webhelyeket, amelyeket a válasz generálásához használt. Azokra a webhelyekre kattintva mélyebbre áshat. Vagy felvehet egy további kérdést, vagy akár a jobb felső sarokban található váltógombra kattintva mélyebbre merülhet.

  • „Egy mesterséges intelligencia alapú pillanatképet fog látni a legfontosabb információkról, amelyeket érdemes megfontolni, linkekkel, amelyekkel mélyebbre áshat” – mondta a Google

Amikor a kibontás gombra kattintunk, hogy részletesebb választ jelenítsünk meg, további válaszokat kapunk a generatív AI-tól.

A mesterséges intelligencia által generált válaszok során a Google ezekben a kattintható mezőkben jeleníti meg a webhelyeket képekkel, így rákattinthatunk a webhelyre, ha többet szeretnénk megtudni.

A generatív mesterségesintelligencia-válasz mező színe úgy változik, hogy „meghatározott típusokat és magát a lekérdezési szándékot tükrözze” – mondta a Google.

Ez a vertikális keresési élményeknél is működik, például a Google Shopping találatainál. A Google SGE 35 milliárd terméklistát tud begyűjteni a Google Shopping Graphból , amely óránként 1,8 milliárd frissítést kap. A generatív AI-nak gyorsan, szinte valós időben frissítenie kell, hogy választ adjon.

A Google jó választ tud adni arra vonatkozóan, hogy mely termékeket érdemes figyelembe venni bizonyos típusú termékek keresésekor, például [bluetooth hangszóró medencés partihoz]:

Lekérdezésünket úgy is nyomon követhetjük, hogy további részleteket vagy további felszólításokat adunk a Nyomon követés kérése mezőben. A Google ezután választ generál.

  • „A kontextus kérdésről kérdésre fog átkerülni, hogy segítsen Önnek természetesebben folytatni a felfedezést. Hasznos kiindulási pontokat is találhat a webes tartalomhoz, és számos szempontot találhat, amelyekbe belemélyedhet” – magyarázta a Google.
  • „A mesterséges intelligencia segítségével  a rendszer megérti, ha valaki olyasmit keres, ami egy korábbi kérdéshez kapcsolódik. Átviszi a korábbi kérdések kontextusát, hogy újrafogalmazza a lekérdezést, hogy jobban tükrözze a szándékot” – tette hozzá a Google.

A Google ötpontos megközelítést alkalmaz a generatív AI keresésben:

  1. Információigények: Hogyan csökkentheti a Google azon lépések számát, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a kereső végrehajtson egy feladatot vagy egy célt, és hogyan teheti a Google gördülékenyebbé és gördülékenyebbé az élményt?
  2. Információ minősége: A Google által adott információknak minőséginek kell lenniük, és az AI válaszának magas szintűnek kell lennie. Tehát a Google-nak válaszolnia kell az egészségügyi vagy pénzügyi vonatkozású kérdésekre?
  3. Biztonsági korlátozások: A Google-nak első személyű választ kell adnia? Kell-e a Google-nak olyan gördülékeny válaszokat adnia, amelyekben a felhasználók 100%-ig pontosak lehetnek, amikor a Google esetleg nem tudja ellenőrizni az összes válasz pontosságát?
  4. Ökoszisztéma: A Google forgalmat és jóváírást kíván biztosítani a tartalom forrásának. A Google olyan élményt szeretne kialakítani, amely arra ösztönzi a felhasználókat és a keresőket, hogy mélyebbre ássanak ezekben a forrásokban.
  5. Hirdetések : Lehetnek-e relevánsak a hirdetések, és nyújthatnak-e további információkat a felhasználónak, és hogyan lehet a legjobban megjeleníteni a hirdetéseket a felhasználó számára ebben az élményben.

Idézetek és linkek

Amikor a Google elindította a Bardot , sokakat  megdöbbentett az idézetek és a kiadókra mutató hivatkozások hiánya . Ritka volt a Google Bard linkjei kiadói webhelyekre.

Az SGE-ben azonban egészségesebb módot látunk a kiadókhoz való kapcsolódásra és az ökoszisztéma támogatására.

Nemcsak az ebben a keresési élményben generált explicit válaszok adott webhelyekből állnak, hanem a válaszokat alkotó webhelyek is jól láthatóan megjelennek a válaszban miniatűr képpel, címmel és URL-lel, mindaz, ami a kiadó webhelyére kattintható. .

A Google azonban nem hivatkozik vagy tulajdonol közvetlenül egy adott oldalt. A Google mesterséges intelligencia modellje különféle forrásokból származó információkat szintetizál.

Valójában a Google tényszerű megerősítést keres a források között, hogy összeállítsa a válaszokat, majd megjelenítse az idézeteket. Ezek általában jó minőségű online forrásokból származnak. A Google felhasználja a Google által évtizedek óta alkalmazott számos jelet az információ minőségének megértésére.

Kiadói webhelyekre mutató hivatkozások. Íme egy képernyőkép, amely ezeket a webhelyeket mutatja a válaszban:

Menjünk mélyebbre!

Ezután kattintsunk a jobb felső sarokban arra a váltógombra, hogy mélyebben belemerüljünk több forrásba, ahol a generatív AI több választ mutat meg több forrással, amelyekre rákattinthatunk. A képen látható nyíl a kapcsolóra mutat, közvetlenül a webhely linkjei felett:

Ráadásul továbbra is görgethetünk lefelé, és elérhetjük a klasszikus keresési eredményeket, még „könyebben fogyasztható” formátumban. A keresési eredményekre mutató linkek közül néhányat megtekinthetünk, bekeretezettebb formában itt:

Az új generatív keresési élményre itt lehet regisztrálni de egyelőre csak U.S. -beli felhasználók számára elérhető. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!