Segíthetünk?

Blog

2022. április 13.

Megjelent a Retail Search – a Google Cloud új e-commerce eszköze

A hagyományos keresési technológiák nem működnek az online kiskereskedelem modern korában, amikor egyetlen e-kereskedelmi webhelyen több tíz vagy akár több százezer cikk érhető el. Ezen segíthet a Google Cloud új eszköze.

Manapság az emberek azt várják a keresőmotoroktól, hogy mélyebben megértsék szándékaikat, gyorsabban adják vissza a releváns találatokat, és személyre szabott ajánlásokkal segítsenek új termékeket könnyen felfedezni. 

A Google erre találta ki a Retail Search eszközt, amelyet arra terveztek, hogy az e-kereskedők a Google keresőmotorjának képességeit biztosíthassák vele a saját domainjükön. A Retalil Search segítségével a kereskedők világszerte feltölthetik webhelyeiket és mobilalkalmazásaikat Google-minőségű kereséssel. A Google technológiáira épülő megoldás megérti a felhasználói szándékot és a kontextust, és segít a vállalkozásoknak javítani a keresést és az általános vásárlási élményt minden digitális kapcsolati pontjukon. 

A rossz felhasználói élmény sokba kerül

A The Harris Poll és a Google Cloud 2021- es felmérése szerint az amerikai fogyasztók 94%-a felhagyott a vásárlással, mert irreleváns keresési eredményeket kapott . Ez a „keresés elhagyása” néven ismert jelenség. Valójában a rossz termékfelfedezési tapasztalatok megállíthatják a vásárlást, és frusztrálttá tehetik a vásárlókat. Az amerikai kiskereskedők évente 300 milliárd dollártól esnek el, amikor a vásárolni akarók felhagynak a kereséssel.

Ezzel szemben a jó keresési tapasztalatok összefüggést mutatnak a magasabb vásárlási konverzióval, a nagyobb rendelésekkel és a márkahűséggel, mivel az ügyfelek 69%-a számolt be arról, hogy a sikeres keresést követően további termékeket vásárolt.

A Retail Search segítségével megoldható a probléma mindkét oldala: minimalizálja a „keresés felhagyást”, és az ügyfelek élményének javításával ösztönzi az értékesítést.

Jobb vásárlói élmények létrehozása

A teljesen felügyelhető és személyre szabható Retail Search lehetővé teszi a cégek számára, hogy vásárlóközpontú keresési élményt hozzanak létre. A keresőmotor indexelésére, lekérésére és rangsorolására építve igyekszik megkönnyíteni a termékek felfedezését a vásárlók számára, miközben optimalizálja a kiskereskedők üzleti céljait.

A kereskedők üzleti szabályokat alkalmazhatnak a vásárlók által látott termékek finomhangolására, változatossá tehetik a termékmegjelenítéseket, szűrhetnek elérhetőség szerint, és saját belátásuk szerint egyéni címkéket adhatnak hozzá. Ez lehetővé teszi számukra, hogy elérjék a kívánt elköteleződés, bevételi- vagy a konverziós eredményt.

A Retail Search képességei a következők:

·   Speciális lekérdezés – A keresők igényeinek pontosabb megértése jobb eredményeket eredményez.

·   Szemantikus keresés – A termékattribútumok és a webhely tartalmának hatékony párosítása gyors, releváns termékfelfedezést eredményez.

·   Optimalizált eredmények – Az eredmények kihasználják a felhasználói interakciót és a rangsorolási modelleket a konkrét üzleti célok elérése érdekében.

·   Speciális biztonság és adatvédelem – Erős hozzáférés-szabályozások védik a kiskereskedők adatait, és biztosítják, hogy azokat csak releváns keresési eredmények biztosítására használják fel saját tulajdonukon.

Google Cloud Product Discovery Solutions

A Google Cloud Product Discovery Solutions olyan eszközök gyűjteménye, amelyek célja a kiskereskedelmi működés hatékonyságának növelése, a digitális vásárlási élmények egyszerűsítése, és a változó fogyasztói preferenciák kezelése. Ennek a rendszernek az új tagja a Retail Search.

További információért keresd fel a Discovery Solutions for Retail oldalt, vagy fordulj a Google Cloud helyszíni értékesítési képviselőjéhez.

Ha pedig a vásárlói élmény javításáról szeretnél többet olvasni, ajánljuk figyelmedbe ezt a hasznos webáruház-tervezési tippekről szóló cikket. 

Források:

https://www.searchenginejournal.com/google-retail-search/444288/

https://cloud.google.com/blog/topics/retail/retail-search-product-discovery-increased-conversion-shopping-ecommerce-global-launch

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!