Segíthetünk?

Blog

2024. november 19.

Megvizsgálták a Google kampánytípusok teljesítményét

A Google Ads Performance Max (PMax) kampányainak teljesítményét vizsgáló kutatás alapján a kampányok költségei nőnek, miközben a kattintás költségek (CPC) emelkedtek. Az adatok azt sugallják, hogy a PMax szerény ROAS-javulást hoz, de a növekvő CPA-k és CPC-k felemésztik ezt a nyereséget.

A legfontosabb mutatók .

  • ROAS: Y/Y 1%-os növekedés, a 2023. harmadik negyedévi 609,77%-ról 616,36%-ra 2024 harmadik negyedévében
  • CPA: 8%-os növekedés éves szinten, a 2023. harmadik negyedévi 13,92 USD-ről 15,15 USD-ra 2024 harmadik negyedévében
  • CPC: 6%-os növekedés éves szinten, a 2023. harmadik negyedévi 0,50 USD-ról 2024 harmadik negyedévében 0,53 USD-ra
  • Konverziós ráta: 3%-os csökkenés Y/Y, a 2023. harmadik negyedévi 3,56%-ról 3,47%-ra 2024 harmadik negyedévében

A keresési kampányoknál ez így alakult:

  • ROAS 2%-kal nőtt y/Y
  • A CPA 3%-kal csökkent az előző évhez képest
  • CPC 22%-kal nőtt éves szinten
  • Az átváltási arány 21%-kal nőtt éves szinten

Shopping kampányok Pmax-szal:

  • ROAS 4%-kal nőtt éves szinten
  • A CPA 15%-kal csökkent y/Y
  • A CPC éves szinten 10%-kal csökkent
  • Az átváltási arány 5%-kal nőtt éves szinten

Shopping kampányok Pmax nélkül:

  • ROAS 13%-kal nőtt y/Y
  • A CPA 3%-kal csökkent az előző évhez képest
  • A CPC éves szinten 10%-kal csökkent
  • Az átváltási ráta 7%-ot esett y/Y

Az adatok szerint a PMax segít a ROAS és a konverziós arány javításában a Shopping-kampányok esetében, de a keresési kampányoknál tapasztalható a legnagyobb konverziós aránynövekedés. Eközben a PMax nélküli vásárlási kampányok biztosítják a legmagasabb ROAS-t.

Forrás: https://searchengineland.com/data-pmax-performance-search-cpcs-448186

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!