Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. május 18.

Mit várhatunk a májusi algoritmus frissítéstől?

Eredetileg a Google idén márciustól vezette volna be, hogy a nofollow attribútumot is felhasználja a feltérképezésben, és az indexelésben. Azonban a legutóbbi frissítéssel kapcsolatban nem erősítette meg a hírt, hogy valóban életbe lépett-e ez. 

Az eddigi tapasztalatok alapján azok vesztettek a legnagyobbat a májusi Google alap algoritmus-frissítésen, akiknek az ún negatív ‘link sebessége’ (link velocity) nagyon magas volt.

Link sebesség alatt azt az ütemet értjük, amellyel egy oldal növeli a site-ra mutató linkek számát. Ebből következően a negatív link sebesség annak üteme, amilyen mértékben egy site elveszti az oldalra mutató linkeket.

Ennek van ugyan egy természetes mértéke, de ha a növekedés és csökkenés mértéke és trendje növekvő tendenciát mutat, az azt jelenti, hogy az oldal nem minőségi, ezért veszít több linket, mint amennyit nyer.

A májusi algoritmus-frissítés tanulságai alapján azok az oldalak, amelyeknek ez a száma magas volt, nagyobb forgalomcsökkenést szenvedtek el.

digital-marketing-1725340_1920

Érdekes, hogy a COVID betett az algoritmusnak is.

Ugyebár ennek az AI-nak van egy logikája, különböző mintázatokat és logikai kapcsolatokat alakít ki, és ezek alapján dönti el + tökéletesíti, hogy mit hogy rangsoroljon. A járvány viszont teljesen felborította a keresések mögötti szándékot, ezért sikerült megzavarnia az AI-t is.

Az eredmény: sokszor rossz találatokat dob fel a Google. Fontos tudni, hogy az algoritmus ugyan elég rugalmas, és képes arra, hogy hatékonyan reagáljon a változásokra. Ugyanakkor nagyon törékeny is, a nagyobb mértékű (gyökeres) változásokat nem tudja jól kezelni. Ha az új adatok nagyon nagymértékben eltérnek az eddigi adataitól. Egy külső makro tényező tehát elég ahhoz, hogy akkora változást generáljon a felhasználók viselkedésében, hogy az már a kereső hatékonyságát is befolyásolja.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!