Segíthetünk?

Blog

Hírek

2019. december 04.

Szemkamerás Google Search kutatás: így viselkednek a userek

Egy szemkamerás kísérlettel vizsgálták a közelmúltban, hogyan viselkednek a felhasználók a Google találati lista kapcsán.

A kísérlet az alábbi linken érhető el:

https://www.nngroup.com/articles/pinball-pattern-search-behavior/

adwords-kutatas

Fontos: a vizsgálat során 471 lekérdezést vizsgáltak meg, kvalitatív kutatással (szemkamera), 2017-2019 között (és feltételezhetően az USA piacán). Bár nem egész 500 fő részvételével készüt a kutatás, az alábbi megállapításokat tehetjük általa:

  • A tradicionális blue linkek helyett a “nem tradicionális” keresési találati lista elemek veszik el a felhasználók figyelmét. Az esetek 74%-ában a felhasználók mindig ránéztek az olyan elemekre, mint a knowledge graph, rich snippet, people also asked, instant answer stb.
  • A piktoriális elemek figyelemvonzó képessége verhetetlen: nem csupán mindig ránéznek a felhasználók a képpel ellátott találatokra, de az olyan, képpel nem rendelkező blue linkekre is többen kattintottak rá, amelyek egy-egy kép közelében helyezkedtek el.
  • Mivel egy találati lista mindig más és más, ezért a user-ek figyelme egy találati listán nonlineáris utat követ. Pontosabban a userek szeme flippergolyó-szerű mozgást végez.
  • Emiatt úgy viselkednek, hogy először felfogják, mit látnak, majd csak azután kattintanak rá egy találatra – átlagosan 5.7 mp után.
  • Egy kicsit részletesebben a flippergolyó-effektusról: ezt úgy kell elképzelni, hogy a userek többsége (egy hűtőszekrényre rákeresve) először a szponzorált shopping cards-okat nézte meg jobb oldalt, majd a lista tetején lévő hirdetést, majd a featured snippet-et, majd a people also ask dobozt, és csak ezután leste meg az organikus találatokat (tehát a blue linkeket).
  • Nem csak a tradicionális kereséseknél van ez így, hanem a lokális kereséseknél is. Végeztek egy másik, ettől független kutatást, amelynek eredményei szerint a userek sokkal nagyobb, 17%-a indított el egy akciót (tehát kereste fel effektíve az egyik céget, pl felhívta) a keresés után, mint tavaly (10%).
  • A kutatásból kiderült, hogy az első három találat kapta meg az összes kattintás 59%-át.
  • Az első találati lista elem kapta az összes keresés 28%-át.
  • Veszély: a zero click keresések mennyisége egyre jobban nő (június óta át is lépte a 50%-os határt – a globális keresések számában), tehát “csökken a kattintások piaca”.
  • Mi a helyzet a “below the fold” találatokkal (tehát azokkal a találatokkal, amihez a user-nek lejjebb kell görgetnie, hogy lássa)? Az eredmények alapján a navigációs és a ‘fact-finding’ keresések esetében a felhasználóknak csupán az 5%-a görgetett lejjebb. Komplexebb keresések esetében (ahol a user-ek kerestek/kutattak valami után) a felhasználók 20%-a görgetett lejjebb. Szerepe tehát vitathatatlan!
  • És végül egy újabb nem annyira új és kevéssé meglepő tény: a felhasználóknak csupán a 2%-a kattintott a második találati oldalra.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!