Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. április 22.

TikTok: Hírnév építő eszköz a márkák számára

A TikTok népszerűsége egyre csak nő, a felhasználók rengetege videót töltenek fel nap, mint nap.  Napjainkban ez a legnagyobb mémkultúra platform. 

A tizenévesek a TikTokot tiszta, szűrhetetlen szórakozás otthonainak tekintik. A márkák  többsége számára viszont még ismeretlen tér  A Z  generáció átmeneti (és gyakran szatirikus) természete ihlette vidám videó kihívások fogadására ismert platform mostantól a marketing mix részévé válik.

Mi is az  a TikTok?

A több mint 500 millió aktív felhasználóval büszkélkedő TikTok egy mobil videómegosztó alkalmazás, amely 2018-ban tűnt fel a színen. A felhasználók rövid, humoros videókat készíthetnek és elküldhetnek egymásnak, amelyek zenére vagy hangeffektre vannak hangolva – gyakran humorral a fókuszpontban. A többi közösségi platformhoz hasonlóan a TikTok egy személyre szabott felfedező oldalt, otthoni hírcsatornát, felhasználói profilokat és beépített videószerkesztő eszközkészletet is tartalmaz. Mivel a TikTok üzenetek maximális hossza 60 másodperc, a végeredmény általában furcsa, erősen koncentrált szórakoztató forma, amely egyenlő részben zavaró és magával ragadó.

fiatal-generacio-tiktok

A TikTok felhasználók többségét a fiatalabb közönség (13–22 évesek) teszi ki. Az eMarketer szerint 2019. szeptember óta az Egyesült Államokban a 13-16 év közötti internethasználók 42% -a használja a TikTok-ot. A 17–21 évesek körében ez az arány 32% -ra esik.

„A nap végén az emberek azért jönnek a TikTokra, mert új tartalomra vágynak, és a márkák nem követhetik azt a hibát, hogy túl komolyan veszik magukat” – mondta Tressie Lieberman, a Chipotle Mexican Grill digitális és helyiségbeli alelnöke. A Chipotle az egyik olyan márkanév, amely megérti, hogy a felhasználók hogyan közelítenek a TikTokhoz – és milyen típusú tartalmat keresnek, amint az a példában látható:

https://www.tiktok.com/@chipotle/video/6761545316039707910

Remek magyar példa az Országos Mentőszolgálat profilja, ahol különböző vicces ugyanakkor informatív videók is találhatók, mint például ez itt:

https://www.tiktok.com/@orszagosmentoszolgalat/video/6784823973856152838

Azoknak a márkáknak, amelyek szórakoztató, kihívásokkal teli vagy szokatlan tartalommal kívánják elérni a fiatalabb közönséget, a TikTok lehet erre a megfelelő hely. Érdemes megjegyezni, hogy a képes alapú hirdetéseket és az Instagram stílusú termék hirdetéseket nem kell csökkenteni, amikor a TikTok-on hirdetünk.

Fontos kiemelni, hogy itt már nem követhetjük az a gyakorlatot, amikor például Instagram tartalmat teszünk közzé Facebookon. Itt már olyan tartalomra van szükségünk, ami kifejezetten a TikTok-ra készül.

Milyenek lehetnek a TikTok hirdetések?

 

  • Hírfolyamban megjelenő natív videó hirdetések
  • Egész oldalas márka hirdetés (teljes oldalas felugró hirdetés, amikor a felhasználó először nyitja meg az app-ot)
  • Hashtag kihívások
  • Márkajelzéssel ellátott szűrők
  • Kiemelt hirdetések (hasonlatos a márka hirdetésekhez, csak ezek a feed-ben jelennek meg)
  • Influenszer márka együttműködés

Példák sikeres márkehirdetésekre

Chipotle mexikói grill.

A Chipotle összefogott rajongóival, hogy kihívások sorozatát hozzák létre. Első vírusos kihívása 2019 májusában kezdődött el, miután egy vásárló filmre készített egy “fedél lapot”, amelyet Chipotle ezt követően közzétett az Instagramon A bejegyzés több mint egymillió megtekintést gyűjtött, és arra késztette a márkát, hogy forduljon a TikTokhoz, hogy felkéri az ügyfeleket, hogy kipróbálják maguknak ezt  a fedél lepattintható trükköt egy márkás hashtag kihívással. A #ChipotleLidFlip kihívás több mint 104 millió megtekintést, 111 000 videó feliratkozást és több mint 59 000 résztvevőt kapott a kampány során.

Elf kozmetikumok.

A smink márka, az  elf vírus kampánya sikert aratott a hashtag challenge formátummal. A TikTokon a #elfcosmetics hashtag több mint 3 millió organikus megtekintésével a márka kifejlesztette saját kihívását, hogy kapcsolatba lépjen az alkotók által vezérelt közösséggel. A #eyeslipsface kihívás „olyan nyers és hiteles videókat ösztönöz, amelyek túlmutatnak a sminknél, sőt még a sminkhasználókon túl is, különös tekintettel a s (elf) kifejezés felszabadítására”, mondta az elf szóvivője.

Miközben a márkák túlnyomó többsége továbbra is csiszolt Instagram tartalmát tolja be a Tik Tokba, az elf a kampányát a semmiből tervezte meg, és volt az első márka, amely eredeti zenét hozott létre a TikTok hashtagjeihez. A kampány megszerezte a TikTok márkakampányban a legtöbb felhasználó által létrehozott videó rekordját, és ez volt az első szponzorált márka, amely a TikTok első számú trendpontját tartotta. A kampány jelenleg 4,4 milliárd megtekintéssel rendelkezik, és növekszik.

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!