Úgy tűnik, a Google decemberi update-je a májusinál is nagyobb volt
December 3-án jött ki a Google új, jelentős core update-je. Bár több hétbe telhet, mire pontos képet kapunk arról, mik változtak, sejtéseink már lehetnek az update jelentőségéről. Egyre valószínűbb, hogy ez most egy nagyon komoly, grandiózus frissítés volt.
Nemzetközi updateről beszélünk, országhatárokra és nyelvekre való tekintet nélküli frissítések történtek, és akár már december 4. óta éreztethetik a hatásukat. Arra, hogy most nagyobb változtatások történtek, mint májusban, az alábbi ábrából következtethetünk a RankRanger jóvoltából:
A legegyértelműbb ábra mégis az alábbi. A Search Engine Journal nem győzi hangsúlyozni, hogy szerintük a májusi update sem volt piskóta, ennek fényében érdemes nézni az alábbi képet, ami a decemberi változásokhoz hasonlítja a májusiakat:
A Semrush csapata úgy látja, hogy az update valamennyi létező szektort, témakört érint. Összeszedtek pár példát abból, hogy kik voltak az update győztesei, és vesztesei. Előbbiek közé tartozik a zoominfo.com, whitepages.com, linkedin.com, ebay.com, vimeo.com, loginbrain.com yahoo.com, foursquare.com, és a businesswire.com. A vesztesek közé a yellowpages.com, newsbreak.com, gettyimages.com, wish.com, echovita.com, urbandictionary.com, local.com, dnb.com, és az aliexpress.com.
A SEO közösség tovább találgat, egyéni beszámolók alapján volt, aki az organikus forgalmának 40%-át elveszítette, de olyan is akadt, aki 150%-kal növelni tudta azt.
A következő hetekben remélhetőleg többet meg fogunk tudni az update jellegéről és további hatásairól.