Új dizájnok tesztelése a munkafolyamatok javítása érdekében
A Google Ads a világ minden táján segít a nagy- és kisvállalkozásnak elérni különféle céljaikat, az ismertség növelése, valamint a ROI elérésén túl sok minden másban is. A visszajelzéseknek köszönhetően felismerték, hogy segíteni szükséges a könnyebb eligazodást, ezért új dizájn elemeket használnak.
Top 3 újítás
Mindamellett hogy nem változtattak vagy szűntettek meg semmilyen korábbi funkciót, 3 újítás mindenképp említésre méltó:
1. Új navigációs menü:
A teszt résztvevői Egyszintes vagy Kétszintes menüt láthtanak a felhasználói felületen. Sőt akár mind a kétfélét is, ha több fiókot is kezelünk.
Az újradizájnolás által elérhetőek maradnak a Google Ads eszközei és funkciói egy jobban szervezett menüből ahelyett hogy 3 különbözőt kellene használni (ahogyan eddig). Az új navigációs menü konzisztensebb és kiszámíthatóbb – a menüpontok nem tűnnek el vagy mozdulnak meg, miután belekattintunk, ezáltal könnyebbé téve a navigálást. Sőt, mindezek mellett lesz egy új, “Create” gomb – egyszerűen a “plusz” gombra kattintva létrehozhatunk kampányokat vagy hirdetéscsoportokat.
2. Újraszervezett felület
Átcsoportosították az egymáshoz kapcsolódó feladatokat, hogy az eszközök és funkciók könnyebben elérhetőek legyenek és logikusabb legyen az elrendezésük (miután megszoktuk a változtatásokat! 😊 ). Továbbá, 2 új kategóriát adtak hozzá hogy még tisztábban láthatóvá tegyék azt, hogy mi vezet a sikeres kampányokhoz. Természetesen semmi sem került eltávolításra az eszközök és a funkciók közül.
1. Célok
A Google Adsben elért teljesítmény minden eddiginél célirányosabb lesz. Felemelik a Célokat a navigációban, hogy egyértelművé tegyék általa, mennyire fontos a célok kitűzése az AI-alapú megoldások irányításához. Ez az új menüpont egy helyen egyesíti a célokat és a konverziómérést, így könnyebben lehet egységesebben gondolkodni róluk.
2. Közönségek, kulcsszavak, és tartalom
Az új Közönségek, kulcsszavak, és tartalom menü kategóriák összevonják az eszközöket melyek meghatározzák az elérést:
Keresési kulcsszavak, Közönségek, Helyek, és Tartalom.
A Google megnyugtatásul közölte, hogy ezzel az újratervezéssel nem változnak a keresési kulcsszavak funkciói. A kulcsszavak továbbra is (és talán minden eddiginél jobban) különösen hatékony eszközként funkcionálnak a releváns közönség elérésére.
Továbbá, az alábbi kategóriákban is láthatunk változásokat:
- Kampányok
- Assets
- Tools
- Insights and reports, amik már összevonva lesznek elérhetőek
A Help Centerben eléhetőek a gyors elérési utak az új menükhöz: Egy-szintes navigáció vagy Két-szintes navigáció.
3. Egy felfrissült külső és megjelenés
Nem tudták átszervezni és újratervezni a navigációt anélkül, hogy ne frissítenének a megjelenésükön is. Több lett a fehér terület, így segítve az átláthatóság és könnyebb eligazodást. A Robotóról a márkás Google Sans betűtípusra való váltás és nagyobb méretre állítás pedig barátságosabb érzést és jobb olvashatóságot biztosít a felhasználók számára. A navigációt elegáns új ikonokkal és kék kiemeléssel is kiegészítették, így egyértelműen látható, hol tartunk a felhasználói élményben.
A Google az Ads felületen keresztül érkező visszajelzésekre számít a változtatások kapcsán, hogy ez által el tudják dönteni, érdemes-e minden felhasználó számára elérhetővé tenni a fenti újdonságokat.