Segíthetünk?

Blog

2021. szeptember 13.

Új ellenőrzési irányelvek Facebook- és Instagram fiókokhoz

Azoknak a márkáknak és ismert személyiségeknek, akik hitelesíteni szeretnék oldalukat vagy profiljukat a Facebookon és az Instagramon, mostantól egy frissített jelentkezési folyamaton kell átesniük.

A korábbi folyamat updatelésével az a Facebook törekvése, hogy javítsa az ellenőrzési folyamat hatékonyságát. De lássuk, mi változott, és mire kell figyelni.

Űrlap frissítés az átláthatóság érdekében

Az ellenőrzési kérelem elbírálásához a márkáknak vagy közszereplőnek ezt az űrlapot kell benyújtania.

Először is jelölni kell, mit szeretne hitelesíttetni: oldalt vagy profilt. Mindkét verzió esetében egyformák a követelmények:

  1. A hitelesség megerősítése: Ehhez hivatalos dokumentumra van szükség, amely igazolja, hogy az oldal vagy profil kapcsolódik Önhöz vagy a vállalkozáshoz. Ez lehet útlevél, jogosítvány, adóbevallás, legutóbbi közműszámla vagy alapító okirat. Az adott dokumentumot fel kell tölteni.
  1. Relevancia igazolása: Ezután ki kell választania azt a kategóriát, amely a legjobban jellemzi a profilt vagy oldalt. Pl.: sport, kormányzat és politika, zene, divat, vállalkozás vagy márka stb. És meg kell adni azt az országot vagy régiót, ahol tevékenykedik.
  1. A frissítés az opcionális lehetőségekben rejlik, ugyanis most leírást adhat célközönségéről, valamint megadhatja, ha más néven is emlegetik, beleértve a más nyelven való elnevezést.

Végül öt linket is benyújthat, amelyek bizonyítják, hogy az ellenőrizendő oldal vagy profil „közérdekű”. Az űrlap azonban leszögezi, hogy a promóciós vagy fizetett tartalmat nem veszik figyelembe.

Proaktív módon is be lehet nyújtani ezt az űrlapot, de a Facebook a jövőben aktívan is felveszi majd a kapcsolatot azokkal a fiókokkal, amelyek megfelelnek az ellenőrzési feltételeinek! 

Mit jelent a hitelesítés?

Van egy dolog, amit a Facebook nyilvánvalóan teljesen világossá akart tenni – olyannyira, hogy kétszer is megemlítették ezt a bejelentésükben.

Az ellenőrzések nem a platform jóváhagyásai. A hitelesítés lényege csupán az, hogy az ellenőrzött profil tényleg az legyen, akinek mondja magát. Vagyis a kapott kék jelvény azt jelenti, a Facebook ellenőrizte, hogy az adott fiók vagy profil valóban az általa képviselt közszereplőhöz vagy márkához tartozik.

Így néz ki a gyakorlatban:

A Facebook azt is hangsúlyozta, hogy adott üzleti vagy személyes profiljának ellenőrzése nem befolyásolja a rendszer preferenciáit, az ellenőrzés tehát nem jelenti azt, hogy a rendszer előnyben részesítené az Ön tartalmát abban a tekintetben, hogy hol jelenik meg. 

A közösségi platform hangsúlyozza, hogy pártatlanságra törekednek az ellenőrzési folyamat során, olyan forrásokra támaszkodva, mint a hiteles sajtóvisszhang és a fiók/személy kulturális hatása.

Figyelmeztetések

A bejelentés egy ajánlást is tartalmaz a kétfaktoros hitelesítés kapcsán, további védelemként a hackerek ellen.

Továbbá emlékeztet arra is, hogy egy ellenőrzött oldal vagy profil esetében nincs mód sem tulajdonosváltásra, sem az oldal céljának módosítására. Továbbá a kék jelvényt nem lehet „átvinni” egy másik fiókra.

A Facebook bejelentése azzal zárul, hogy intézkedéseket fognak tenni azon fiókokkal szemben, amelyek rosszindulatú módon szerezték meg az ellenőrzési jóváhagyást, például ha kiderül, hogy valaki eladta ellenőrzött fiókját más Facebook- vagy Instagram -felhasználónak.

A Facebook kijelentette, hogy folyamatos vizsgálatot tartanak közösségi irányelveik megsértésének akadályozása érdekében.

Cikkünk alapjául szolgáló írás: https://www.searchenginejournal.com/new-verification-guidelines-for-facebook-and-instagram-accounts/418936/

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!