Új funkciókról számolt be a Google, a Facebook és a Snapchat
90 másodperces videók, új lehetőségek – új oldalt fejlesztett a Google. A cél az azonnali vásárlás.
A Google ShopLoop egy egészen új, szórakoztató online vásárlási lehetőséget kínál az online vásárláshoz. Az új szolgáltatás ötlete egy metrós utazásból indult. Lax Poojary A ShopLoop vezérigazgatója New Yorkban utazott a metrón, amikor felfigyelt egy utasra, aki a telefonján vásárolt. Az illető három oldalt váltogatott: nézte a közösségi médiát, ahol rátalált egy influencer által reklámozott termékre. Mivel ez felkeltette az érdeklődését, átváltott a YouTube-ra, ahol megnézett egy videót ugyanarról a termékről, majd rákeresett, hogy hol tudja megvásárolni amit a videóban látott, és így jutott egy webáruházba. Ez volt az a történet, amely elindította a Google Area 120 kísérletet, és így született meg az a mobil platfom, amit ShopLoopnak neveztek el, és amely valójában egy “video shopping” felület.
Egy olyan oldal, amin hétköznapi emberek 90 másodperces videókban mutatják be a terméket, vagy akár gyakorlati tanácsokat láthatunk azok használatáról. Az érdeklődő elmentheti a terméket, vagy azonnal meg is vásárolhatja úgy, hogy rákattintva azonnal a kereskedő webhelyére jut. A felhasználók lájkolhatják, meg is oszthatják ismerőseikkel a termékeket, és követhetik a videók készítőit, akár a YouTube-on.
Az oldal itt lesz elérhető: shoploop.app , egyelőre csak mobilon, de a fejlesztők azt ígérik, mindent megtesznek, hogy asztali gépen is hamarosan elérhető legyen. Kérdés, hogy app készül-e a közeljövőben.
Facebook Pay-fizetési lehetőség az Instagramon
Az Instagram egy ideje elkötelezett amellett, hogy “kereskedelembarátabbá” tegye a platformot és a felhasználók ne lépjenek ki az appból, a vásárlás során. Ennek érdekében hozták létre az alkalmazáson belüli fizetési opciót is, és most egy újabb lépést tesznek a cél érdekében.
A Facebook múlt héten jelentette be, hogy az Instagram Shop átalakul az Egyesül Államokban és a Facebook Pay a következő hetekben elérhető lesz. Ez kulcsfontosságú eleme a Facebook e-kereskedelmi stratégiájának.
Fontos, hogy aki használja az Instagram Shop alkalmazást, címkézze a termékeit, és hozzon létre gyűjteményt.
Új lehetőséget kapnak a márkák a Snapcheten
A Snapchat pár napja bemutatta a Brand profilokat. A zárt béta verzióban a márkák lehetőséget kapnak, hogy bemutatkozzanak, Story postok, kiemelt bejegyzések használatával, vagy akár az AR lenses használatával.
A Snapchat új eszközökkel segíti az üzleteket, hogy megkönnyítsék a tartalom menedzsmentet. Az Analyticsből pedig ki tudják olvasni a célközönség demográfiai adatait, és érdeklődési köreit.
A Pinterest küzdelme a problémás tartalmakkal
A Pinterest nem szűri tökéletesen a nem kívánatos tartalmakat, ezért azok gyakran megjelennek az ajánlatok között.
A Pinterest a felhasználók korábbi böngészési előzményei alapján ajánlja a tartalmait. Így előfordul, hogy az ajánlatok között olyan képek is megjelenhetnek, melyek nem oda valók. A Pinterest mindent megtesz, hogy a márkákat kiszolgálja, ezért számos fejlesztést végzett a problémás tartalmak kivédése érdekében.
A TikTok Business Ads Managere
Miközben világszerte elterjedt a híre, hogy a TikTok nem biztonságos, és egyre több vállalat jelentette ki, hogy az alkalmazást mindenkinek törölnie kell, a cég TikTok globálisan bevezette a Business Ads Manager hirdetési platformját. Az AppAnnie szerint a TikTok volt a legtöbbször letöltött alkalmazás az utolsó negyedévben, és úgy tűnik, nem adja fel, fejleszt és bővíti a hirdetési üzletágát.