Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. június 02.

Új riporttal erősít a Search Console

Az ‘Alapvető webes vitals-mutatók’ jelentés a UX szempontból lényegesnek tartott mérőszámokat teszi elérhetővé a Search Console-ban önálló riport formájában. A Google május elején bemutatott új jelentése a felhasználói élmény mérését teszi egyszerűbbé.

Alapvető mutatók mérése a Search Console-ban

Az új riport a korábbi Sebesség riportot fogja kiváltani. 

SearchConsole_webvitals_1

Ez a lépés a Google felhasználói élménnyel kapcsolatos véleményét is jelzi, miszerint a felhasználók elégedettsége több tényezőn múlik, mint csak a gyors betöltési sebesség. A keresőóriás szerint a jó UX egyszerre terjed ki a betöltési sebességre, az interaktivitásra, és a vizuális stabilitásra.

google-search-console

A 3 alapvető mérőszám

Az alábbi 3 mérőszámból épül fel az Alapvető webes vitals-mutatók jelentés:

  • LCP (Legnagyobb vizuális tartalomválasz / Largest Contentful Paint): azt az időt méri, ami aközött telik el, amíg a felhasználó lekéri az URL-t, és amíg a weboldal legnagyobb látható tartalomeleme letöltődik. Ennek 2.5 másodpercnek vagy az alattinak kell lennie.
  • FID (Első interkaciótól számított válaszkérés / First Input Delay): “Az az idő, amely a felhasználónak az oldallal való első interakciójától (pl. linkre kattintás, gombra koppintás stb.) addig tart, amíg a böngésző válaszol az interakcióra.”* A kívánatos értéke kevesebb, mint 100 ms.

*Forrás: https://support.google.com/webmasters/answer/9205520?hl=hu

  • CLS (Elrendezés összmozgása / Cumulative Layout Shift): “Azt határozza meg, hogy mennyit mozog az oldal elrendezése a betöltés során.”* Ennek értéke 0 és 1 közt lehet. Az 1 jelenti a legtöbb mozgást, a 0 pedig azt, hogy nincs mozgás az oldalon. Ideális értéke kevesebb mint 0.1.

*Forrás: https://support.google.com/webmasters/answer/9205520?hl=hu

A riport

A riport eszközökre lebontva megmutatja az URL-ek státuszának historikus alakulását. A “Jelentés megnyitás”-ra kattintva részletesebb adatokat láthatunk arról, hogy pontosan melyik mérőszám mutat hibát, a ‘Részletek’-ben a mérőszám típusára kattintva pedig az érintett URL-csoportok konkrét listáját is megnézhetjük.

SearchConsole_webvitals_2

SearchConsole_webvitals_3SearchConsole_webvitals_4

A mérőszámok javítása

A Google javaslata szerint a “gyenge” URL-ek javításával érdemes kezdeni a sort, a priorizálást pedig az érintett URL-ek száma alapján lehet megtenni. Bizonyos feladatoknál fejlesztői segítségre lehet szükség: ebben az esetben a riport exportálható a Search Console-ból, és továbbküldhető a javítást végző fejlesztőnek.

A Google javaslata szerint az általános javítások közt az alábbiaknak kéne szerepelnie:

  • Oldal méretének csökkentése 500Kb alá
  • Az oldalon belüli források limitálása 50-re
  • AMP használatának megfontolása

Mint minden Search Console riport esetében, itt is érvényes, hogy a javított hibák közvetlenül a SC riporton belül ellenőrizhetők.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!