Segíthetünk?

Blog

Hírek

2016. augusztus 03.

Új segédlet a Keresési Statisztikák riporthoz

Rengetegszer felmerült már a kérdés, hogy a Google Search Console, Keresési Statisztikák (Search Analytics) riportjában lévő mutatók pontosan mit is jelentenek. Abban eddig is mindenki biztos volt, hogy a Kattintások, Megjelenítések, CTR és Pozíciók meghatározásnál nem lehet kiindulni az AdWords logikájából, de nem volt hivatalos leírás a mutatókról.

Most azonban napvilágot látott egy új Súgó leírás, mely pontosan meghatározza, hogy a Keresési Statisztikák riportban mit jelentenek a mutatók. Három mutatóra adnak magyarázatot, a megjelenítésekre, pozíciókra és kattintásokra.

A leírás kellően alapos, itt megtekinthető, így csak a Pozíciókra vonatkozó részt emelnénk ki, mely a legtöbbet vitatott mutatók közé tartozott:

Mit jelent a Keresési statisztikák jelentésben szereplő pozícióérték?

A Keresési statisztikák jelentésben szereplő pozícióérték az Ön webhelyére vagy oldalára mutató legfelső link pozíciója a keresési eredményekben, az összes olyan lekérdezés alapján átlagolva, amelyben webhelye megjelent. Így például:

  1. Ha egy lekérdezés a 2., 4. és 6. pozícióban jelenítette meg a webhelyet, akkor a jelentésben a 2. (legfelső) pozíció fog szerepelni.
  2. Ha egy második lekérdezés a 3., 5. és 9. pozícióban jeleníti meg a webhelyet, akkor a jelentésben a 3. (legfelső) pozíció szerepel majd.
  3. A két lekérdezés alapján számított átlagos pozíció: (2 + 3) / 2 = 2,5.

Keresési Statisztika Pozíció riport

A linkeknek megjelenítéshez kell jutniuk ahhoz, hogy pozíciójukat a rendszer rögzíthesse. Ha az eredmény nem ér el megjelenítést – például ha az eredmény a keresési eredmények 3. oldalán szerepel, de a felhasználó csak az 1. oldalt tekinti meg –, akkor a rendszer nem rögzíti a pozíciót az adott lekérdezésnél. Egyes jelentéskonfigurációk esetén előfordulhat, hogy a pozícióérték helyén kötőjel (-) szerepel. Ez azt jelenti, hogy a rendszer nem rögzítette a pozíciót, mivel a felhasználó nem látta a webhelyet az adott lekérdezés esetében. Például ha összeveti az asztali és a mobilos eredményeket egy olyan oldalra vonatkozóan, amelynek 10 megjelenítése van asztali rendszeren, de egyetlen sincs mobilos rendszeren, akkor az asztali rendszernél 10 szerepel, a mobilosnál pedig -.

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!