Új shopping szekció a találati listán
A Google ismét egy újítással jelentkezett. A keresőóriás ezentúl a népszerű termékekre meg fogja jelentetni a termékek képét, leírását, árát stb. a találati listán (tehát mint egy ad).
A megjelenítés egyelőre ruhákra, cipőkre, és kiegészítőkre vonatkozik. Ezek közül lehet például böngészni, szűrni, méretet kiválasztani.
Ha a felhasználó kiválasztott egy terméket, és rákattintott, akkor a Google megjelenteti azon oldalakat, ahonnan a terméket meg lehet rendelni (ráadásul az árakat is össze lehet hasonlítani).
Ezen felül plusz értékként jelenik meg, hogy a termékekről értékeléseket is meg lehet tekinteni.
Fontos tehát, hogy a vásárláshoz a felhasználónak meg kell látogatnia a kereskedő oldalát, de minden egyéb mást, amit a vásárlási döntés előtt tesz meg már a találati listán is meg tud csinálni.
Hogy hogyan lehet megjelenni ezeken a listákon? Talán nem meglepő a válasz, hogy megfelelő strukturált adatok implementálására lesz szükség, valamint a Google Merchant Center-ben be kell állítani a product feed-et hozzá.
Hátránya is van ennek az újdonságnak, mégpedig az, hogy növeli a zero click search-ök számát a vásárlási funnel egyes szakaszain, mely számos cégnek kifejezetten hátrányos lehet.