Segíthetünk?

Blog

2021. április 15.

Újabb Google algoritmus-frissítés: központban a termék értékelések

A Google bejelentette a legújabb algoritmus-frissítését, ami a “termék értékelések frissítése” nevet viseli. Ennek lényege, hogy azok a termék értékelések, amelyek releváns információt nyújtanak az adott termékről, jobb helyezést tudjanak elérni azoknál, amik kevés, a döntési folyamatot nem támogató információkat osztanak meg.

A frissítés hatására egyetlen termék sem lesz büntetve. Azonban, mivel a szakértők és/vagy tájékozott rajongók által írt értékelések jobb helyezést fognak tudni elérni a jövőben, így bizonyos tartalmak értelemszerűen hátrébb fognak sorolódni.

A frissítést már élesítették, így világszerte minden angol nyelvű termék-értékelésen már használatban van.

Az algoritmus-frissítés nem ún. “core update”, vagyis nem lesz átfogó hatással a SERP-re. Csak a termék véleményeket fogja érinteni, más tartalmi elemekre nem lesz hatással a frissítés.

Annak érdekében, hogy ne érintsen minket negatívan a frissítés, fontos odafigyelnünk arra, hogy olyan információval lássuk el a felhasználókat, amely kellően részletesen és egyedi módon mutatja be a terméket, amit egy szakértő, vagy a területet jól ismerő egyéb, hiteles személy írt. 

Segítségképpen a Google az alábbi iránymutató kérdéseket javasolja figyelem előtt tartani:

A termék vélemény…

  • …kellő szakmai információt tartalmaz a termékről?
  • …nyújt további, egyedi információt a termék megjelenésével és használatával kapcsolatban, a gyártó által biztosított leíráson túl?
  • …szolgál mérhető információval a termék teljesítményéről?
  • …bemutatja, hogy a termék miben különbözik a versenytársaitól?
  • …bemutat hasonló termékeket, és elmagyarázza, hogy milyen típusú felhasználásra melyik termék az ajánlott?
  • …bemutatja a termék tapasztalaton alapuló előnyeit és gyengeségeit?
  • …bemutatja, hogy a termék hogyan fejlődött a korábbi modellekhez képest? Vagy ismerteti a fejlődési pontokat, felhívja-e a figyelmet bizonyos hibákra, vagy bármilyen más módon segítséget nyújt a vásárlási döntésben?

A termék véleménynek érdemes kitérnie olyan kulcsfontosságú területekre, amik hatással lehetnek a vásárlók döntéshozatalára. Például egy autó esetében ilyen területnek számít, hogy mekkora a fogyasztása, mennyire biztonságos vagy milyen könnyen irányítható.

Ezen és további információk legyenek egyediek, a szerző saját tapasztalatából eredőek, és mutassanak túl azon, amit a gyártó már eleve kommunikál a termékről.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!