Segíthetünk?

Blog

2022. december 21.

Újabb Google algoritmusfrissítés – ezúttal a magyar piacot is érinti!

Elindult a helpful content update újabb verziója, ami ezúttal globálisan fejti ki hatását, így a magyar piacon is. Ennek voltak már megelőző változatai, viszont azok nem érintették a magyar piacot, a mostani viszont igen.

Ennek lényege, hogy lejjebb fogja rangsorolni azokat a website-okat, amelyeken nincs hasznos, emberek által írt (!) tartalom, hanem csak alacsonyabb minőségű, az algoritmusnak szánt tartalmak találhatóak rajta. Ha ezek a tartalmak nem adnak kielégítő segítséget és élményt (!) a user számára, akkor ezáltal a Google lejjebb fogja rangsorolni a website-ot. Ez függ attól, hogy mennyi ilyen alacsony minőségű tartalom található a website egészén – nyilván minél több, annál jobban fog romlani az átlagos pozíció. Azaz itt a site egészének arányában nézi (és súlyozza), hogy mennyi hasznos és nem hasznos tartalmat talál rajta az algoritmus.

Viszont azt is írták, hogy amint a webhelytulajdonos eltávolítja ezeket az alacsony minőségű szövegeket, és/vagy feljavítja őket, akkor egy kis idő elteltével a Google felveszi ezt a jelet, és újra feljebb fogja rangsorolni azt. Adott esetben az adatokból láthatjuk, hogy mely tartalmak teljesítménye esett vissza (függetlenül a szezonalitástól), így megtudhatjuk hogy mely kontenteket tekintheti a Google alacsonyabb minőségűnek. Így ezután ezeket fel tudjuk javítani és/vagy el tudjuk távolítani, ha szükséges.

Ha az itt található kérdésekre pozitív választ tud adni egy weboldal, akkor valószínűleg nem kell aggódnia:

https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content

Lényegében elmondható, hogy ezt főleg azért indították útjára, mert mostanság nagyon rákaptak arra egyes weboldal-tulajdonosok/SEO-sok (főleg nyugatabbra), hogy AI által generált szöveget írtak. A Google ezt nem szereti, ezért is dolgoznak ellene. Joggal, mert ezek még nem olyan minőségű, és nyelvtanilag sem pontos szövegek.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!