Segíthetünk?

Blog

2023. március 01.

Újdonságok a Performance Max kampányok terén

Több újdonsággal is előállt a Google, ami a Performance Max kampányokat illeti. Lássuk, mik ezek!

Optimalizáljuk az eredményeket a keresési készletből 

A mesterséges intelligencia által vezérelt keresés és a Performance Max együttesen jelentik az Ads Power Pairing eszközt, amely segít maximalizálni a konverziók számát a Google teljes területén.

Mindezt úgy, hogy a keresési kampányoknál kombináljuk az általános egyezésű kulcsszavakat az intelligens ajánlattételel. A Performance Max kibővíti ezt a Google összes hirdetési csatornáján – beleértve a Keresést is. Továbbfejlesztett kulcsszó nélküli mesterséges intelligencia technológiával elemzi a céloldal tartalmát, elemeit és termékfeedjét (ha van ilyen), hogy új, konvertáló lekérdezéseket találjon, és releváns szöveges hirdetéseket hozzon létre, amelyek megfelelnek a felhasználó szándékának. Az új funkciók segítségével tovább javíthatjuk a keresési készlet eredményeit a PMax-ban.

Javaslat, hogy használjunk fiókszintű kizáró kulcsszavakat. Ezek a fiókszintű kizáró kulcsszavak a Discovery-kampányok kivételével minden olyan kampányra vonatkoznak, amelyek a keresési és a Shopping-készletben jelennek meg. Ez magában foglalja a P.Max kampányokat is, amelyek megkönnyítik a kizáró kulcsszavak hozzáadását anélkül, hogy ezeket az egyes kampányokra kellene alkalmazni.

Kampányszintű márkakizárások is lehetővé válnak (saját és más márkák). A márkakizárások a Keresési és Shopping-fogalomra vonatkoznak a P.Max kampánynál, akár megosztott listákat is használhatunk. 

A kizáró kulcsszavakkal ellentétben ezek a kizárások segítenek blokkolni a forgalmat egyértelmű elírásokkal vagy a kizárt márkák idegen nyelvű írásával. Ezenkívül a márkanévben szereplő szavakat megemlítő forgalom csak akkor blokkolódik, ha egyértelműen a márkára utal. Például egy „Chrome” nevű böngészőmárka kizárása nem zárja ki a „chrome kipufogóvégek” keresést, mivel az utóbbi keresésben a „chrome” szó nem utal márkára.

Page feed: A következő hónapokban már lehetőség nyílik feltölteni az oldalak URL-címeit tartalmazó feed-et, hogy tovább finomítsuk az eredményeket az ú.n végső URL-bővítési funkció használatakor. Végső URL-kibontás segíthet az optimalizálásban. (A végső URL-kibontással a rendszer a végső URL-t a felhasználó keresési lekérdezése és szándéka alapján relevánsabb céloldalra cserélheti, és dinamikus hirdetés címsort, leírást és további eszközöket hozhat létre a céloldal tartalmának megfelelően). Ezeket kapcsolhatjuk ki és be, a céljainknak megfelelően. 

Konverzió növekedés követése kísérletekkel

Lehetőség nyílik az Ads-en belül a kampányok tesztelésre is, melynek funciója hogy a jelenlegi kampányok mellett teszteljük a PMax kampányokat is. Kísérletezhetünk azzal például, hogy a normál Shopping-kampányok a PMax  kampányokkal szemben hogyan teljesítenek, azonban más hasonló célokkal, beállításokkal rendelkező kampánytípusokat is hozzáadhatunk a kísérlethez. 

Fontos itt, hogy világos hipotéziseink legyenek a kísérlet célját illetően, és a szerint vizsgáljuk majd az eredményeket, illetve, hogy a kísérletet legalább 4-6 hétig futtassuk, hogy legyen ideje elegendő adatot gyűjteni.

Teszteléssel kapcsolatos bevált módszerekről itt olvashatunk.

Javítsuk a videótartalmainkat

Videókészítő eszköz használata válik lehetővé közvetlenül a PMax kampány munkafolyamat Eszközök részében. Itt egyszerűen létrehozhatunk kiváló minőségű videó elemeket. 

Tipp: Fontos, hogy jó minőségű és releváns képeket válasszunk a videóinkhoz. Javasolt minél több releváns elem feltöltése és több videó készítése a sokféle sablon és formátum segítségével. Ezáltal a mesterséges intelligencia technológiája a videók szélesebb választékát teszi lehetővé, hogy az adott közönséghez és kontextushoz a legjobb megoldást illessze. 

Eredmények megértése új jelentésekkel és információkkal

Elemcsoport (Asset group) jelentések: Hamarosan az elemcsoport szintjén láthatjuk a konverziókat, a konverziós értéket, a költségeket és számos egyéb mutatót.

Költségkeret ütemezési statisztika

A költségvetés ütemezési statisztikái a következő hetekben jelennek meg, és segítenek automatikusan feltárni a költségkeret és a teljesítmény optimalizálásának lehetőségeit (mennyit költenek és mennyit fognak, újraelosztási javaslatok, módosítások…stb.).

Ezenkívül személyre szabott ajánlásokat is kaphatunk a költségvetés maximális kihasználása érdekében.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!