Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. július 29.

Újragondolják a Google+ működését

A napokban bejelentésre került, hogy a Google eltörli a szolgáltatásaihoz tartozó Google+ megkötéseket. Ez nem jelenti a közösségi oldal halálát, de a cég belátta, hogy így értelmetlen a működtetése.

A Google a hivatalos blogján jelentette be, hogy a szolgáltatásaihoz tartozó Google+ megkötéseket eltörli, melynek első „áldozata” a YouTube, illetve a kommentek szekciója lesz. A kétségkívül erőltetett szigorítás annak idején nagy vihart kavart, elsődleges célja a Google+ népszerűsítése és a felhasználói táborának bővítése volt.

Újragondolják a Google+ működését

Hogy ez mennyire volt eredményes, arra nincsenek pontos adatok, de az akkori felháborodás és a mostani bejelentés arra enged következtetni, hogy nem ez volt a cég legsikeresebb lépése (sokkal inkább egy elkeseredett próbálkozás).

A szigorítások eltörlése természetesen nem egyenértékű a Google+ halálával, csupán egy új, kevésbé erőltetett megoldást szeretnének találni.

Úgy döntöttünk, hogy itt az ideje ezt helyrehozni, nem csak a YouTube-nál, hanem a Google felhasználói élmény teljes biztosítása érdekében is” – írta Bradley Horowitz, a Google alelnöke.

A Facebook sikerét követően, annak idején több trónkövetelő is megjelent a piacon, melyek közül mindegyik megpróbált valami újat alkotni, illetve valamilyen módon megreformálni a közösségi oldalak lényegét. Ezek közül a legsikeresebb kétségkívül a Google+ volt, mely a 2011-es indulását követően rövid időn belül a harmadik helyre tornázta fel magát. A kezdeti siker azonban hamar elmúlt, jelenleg az ötödik helyen áll (Facebook-Twitter-LinkedIn-Pinterest).

A két éve bevezetett szigorítás eltörlésével a Google belátta, hogy a kényszer nem minden esetben járható út. Ez különösen igaz egy olyan cégnél, ahol a felhasználói élmény maximális biztosítása az elsődleges cél. A saját hibáink belátása pedig egy értékelendő szempont.

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!