Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. február 07.

Változó adatvédelem – mit jelent ez számunkra?

Változik az adatvédelem, mely komoly hatással lehet a fizetett médiával dolgozó szakemberek munkájára.

A Search Engine Journal cikke két fő részre tér ki, Európára és a hamarosan ránk köszöntő CCPA-ra.

adatvedelem

Lássuk, mi is vár ránk! 

Európa szinten az alábbi várható:

2018 óta a GDPR van hatályban.

Ennek megfelelően ha ez EGT országai közé tartozó országban szeretnénk hirdetni akkor a következők minősülnek személyes adatnak: 

  • Név.
  • Társadalombiztosítási szám.
  • Dátum és Születési hely.
  • Biometrikus adatok. ( nem, kor) 
  • Végzettség 
  • Bármilyen pénzügyi, orvosi vagy foglalkoztatás alapú adat 

Ami változik: meg fog újulni az ePR  ( ePrivacy Regulation) ami 2003 óta nem módosult annak ellenére sem, hogy az elmúlt 17 évben sok minden megváltozott az online marketingben.

Az ePR (elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelet ) minden vállalkozásra vonatkozik, ami online nyomkövető technológiát használ (követi a felhasználókat), elektronikus közvetlen marketingben vesz részt, vagy online kommunikációs szolgáltatásokat nyújt. 

Ezenkívül kibővítik a PII ( Personally Identifiable Information ) meghatározását, és magába foglalnak minden olyan információt, amely online entitást azonosíthat – ideértve a sütiket és a metaadatokat is.

CCPA (California Consumer Privacy Act) 

Ennek szabályozása sokkal közelebb áll a GDPR-hoz.

Jelenleg az alábbi vállalkozásokra fog vonatkozni:

  • Az éves bruttó bevétele meghaladja a 25 millió dollárt.
  • 50 000 vagy annál több fogyasztó vagy háztartás személyes adatait vásárolja vagy értékesíti.
  • Vagy éves bevételének több mint felét keresi a fogyasztók személyes adatainak értékesítéséből

Mit érdemes tennie az ilyen cégeknek? 

A nyomonkövetésből több adat el fog veszni számunkra a szabályozásoknak megfelelően. Egyre többen használnak hirdetésblokkolót és kapcsolják ki Google profiljukban a nyomonkövetést is, valamint a Facebook is felhívta a figyelmet a “facebookon kívüli tevékenységek nyomonkövetésének tiltására. A jövőben csak a kiindulási és a befejezési pontunkat, a bemeneteket és outputokat tudhatjuk meg – hasonlóan a hagyományos marketing csatornákhoz.

Ezért a látogatók célzásánál érdemes az alábbiakra koncentrálni:

  • Kik ők?
  • Mire van szükségük? 
  • Hol találhatjuk őket?
  • Stb.

Egyre inkább azt látják, hogy a márkák úgy döntenek, hogy a kontextust használják a fizetett kampányok felhasználói célzásának céljára, ám nem a kontextust a szó régi GDN-kontextus-kampányok célzásához kell hasonlítani

 Különböző módszereket ajánl a szerző a célzásokhoz, melyek elérhetőek itt , itt és itt.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!