Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. május 19.

Veszélyben a SEO pozíciónk? Több száz új top-level domain név érkezik

Már nem kell vagyonokért megvásárolni egy jól hangzó .com-ra végződő domaint, hiszen akár .expert, .photography vagy .pizza végződésű domainnél is építhetünk brandet.

Az ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) bővítette a hozzáférhető top-level domainek körét, aminek köszönhetően még több a választási lehetőségünk, ha többre vágyunk, mint egy .hu vagy .com végződésű cím.

Ma az interneten regisztrált 288 millió domain közül 116 millió .com-ra végződik, így rengeteg, gyakori vagy jól hangzó szavakat és kifejezéseket tartalmazó cím már foglalt, melyeket számos esetben magas áron szeretnének tulajdonosaik továbbértékesíteni.  Az új top-level domainek átlagosan évi 40 dollárért vásárolhatóak meg, ami bár magasabb a megszokott domain regisztrációs díjnál, mégis jó üzlet egy már lefoglalt webcím megvásárlásához képest. Az új végződések pedig jó eszközei lehetnek a brandépítésnek is – például sportszereket árusítva .training-es címet is adhatunk üzletünknek.

Ez az új lehetőség sokak szerint véget vet a domain nevek limitált elérhetőségének, és a ma még furcsának tűnő végződések egyre inkább elterjedté válhatnak.

Ugyanakkor érdekes vetülete lehet a keresőoptimalizálásra is. Gondoljunk csak bele, hogy hány új domain név és weboldal fog így beszállni az első helyekért folytató küzdelembe néhány kiemelt kulcsszóra. Ha a Google eddigi működéséből és algoritmusának a logikájából indulunk ki, akkor szinte kizárt, hogy mondjuk egy netpincer.hu-val rövid időn belül felvegye a versenyt mondjuk egy frissen regisztrált etelrendeles.pizza domain név alatt működő weboldal. A historikus adatok, a domain kora és a linkjuice csak néhány, de nagyon fontos eleme a teljes SEO-nak, így az új domain-ek csak kevés esetben tudnak majd labdába rugni és az eredményekhez komoly SEO munkára lesz szükség.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!