Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. június 11.

Vigyázz Google, jön a Facebook!

Új statisztikai adatok láttak napvilágot, melyek alapján egyre több vállalkozás él a Facebook hirdetési rendszer előnyeivel. Erik Bratt, a Tealium egyik vezetője nyújt betekintést a jelenlegi trendekbe és a piaci verseny alakulásába!

A Google természetesen továbbra is toronymagasan vezet az online hirdetési világban, de (még ha az alábbi következtetések nem is teljesen fedik le a valóságot) most úgy tűnik, hogy egyre kiélezettebb lesz a verseny közte és egy régi vetélytársa között. Az adatokat a Tealium, egy tag menedzsment szolgáltatással foglalkozó cég gyűjtötte össze, és tette közzé a belső adataik összehasonlítása alapján.

A Facebook Custom Audiences (Egyedi közönségek) lehetősége 2013 óta áll rendelkezésünkre, segítségével – az AdWords rendszerében már jól ismert – remarketing jellegű hirdetéseket készíthetjük el. Evidens, hogy a korábbi felhasználók újbóli célzása miért rejt önmagában rengeteg lehetőséget, az már azonban sokkal izgalmasabb, hogy éves összehasonlításban majdnem megháromszorozódott a retargeting felhasználása a nagyvállalatok körében!

A Custom Audiences szolgáltatást jelenleg a vállalkozási oldalak 25%-a használja, szemben a tavalyi évvel, ahol ez a szám még csak 8,4% volt! A szolgáltató TOP 25, legtöbb telepített technológiát tartalmazó listáján egészen a 8. helyre sikerült feljönnie, ráadásul közvetlenül előtte foglal helyet a Facebook Conversions is, mely egy hasonló elven működő, teljesítménymérési lehetőség. A Google ugyanezen szolgáltatást biztosító eszközei (AdWords Conversion/Remarketing) a 2., illetve a 3. helyen állnak.

TOP 25 - Digitális marketing szolgáltatások

A Tealium több száz, nemzetközi szinten tevékenykedő vállalatok adatait gyűjtötte össze (ami több ezer honlapot jelent), melyek mind a cég tag menedzsment rendszerét használják. Az alkalmazás egyébként a marketingesek és az IT szakemberek életét igyekszik megkönnyíteni, segítségével könnyedén végezhetjük el a címkék, vagy a kódrészletek cseréjét az oldalunk forráskódjában. A rendszeren keresztül nagyszerűen látják, hogy a legnagyobb márkák milyen jellegű módosításokat végeznek oldalaikon, így nem szükséges részletezni, hogy a cég milyen jelentőségű adatokhoz férhet hozzá.

Az új információk rávilágítanak arra, hogy a nagyobb márkák közül egyre többen tekintenek a Facebook-ra komoly hirdetési partnerként, de azért jól látszódik az is, hogy a digitális marketing világában még mindig a Google képviseli a legerősebb jelenlétet.

További érdekességek:

  • Google Universal Analytics jelenleg a legnépszerűbb online marketing szolgáltatás, noha 2014-ben még „csak” a 4. helyen állt. Előnyeit a vállalkozási oldalak 53%-a használja, ez az arány tavaly, a béta verzióból való kilépését követően, 20% volt. Az Universal Analytics egy továbbfejlesztett változata a régi Google Analytics-nek, ez utóbbi használata (az átállást követően) 63%-ról visszaesett 38%-ra.
  • A Google termékeket is beleértve, a teljes lista 20%-át analitikai alapú szolgáltatások teszik ki, mely tökéletesen tükrözi, hogy a mai digitális világban mennyire fontos az eredmények mérése.
  • Az elmúlt évben a közösségi marketingen belül, nem csak a Facebook teljesítménye ugrott meg jelentősen: míg a Twitter Conversions a tavalyi évben a TOP 50-ben sem szerepelt, most a 11. helyre sikerült magát felküzdenie. Jelenleg a vállalkozási oldalak 15,6%-a használja.
  • Az listán az első nem-tech óriás a Criteo, mely egy retargeting funkciókat értékesítő cég. A használati aránya jelenleg 16,1%-on áll, mellyel a 10. helyet sikerült megszerezni.

Forrás

A Facebook retargeting hirdetés előnyeiről korábban már mi is beszámoltunk, hszen nagyszerű lehetőséget nyújt az elvesztett ügyfelek visszaszerzésére!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!