Segíthetünk?

Blog

Hírek

2016. október 25.

Webáruházak, készüljetek a szupervásárlókra

A Google állítása szerint 2016-os év végi kiskereskedelmi szezonban már a szupervásárlók fognak dominálni, így minden webáruháznak komoly előkészületeket kell tennie. Mindezt a Google megtámogatta egy kisebb piackutatással is.

Google szupervásárló

A márkahűség a múlté

A digitális vásárlók nem bolthűek, márkahűek. Egyik pillanatról a másikra könnyedén döntenek egy másik boltban történő vásárlás mellett, mely különösen igaz a mobilról érkező látogatók esetében. A Google felmérése alapján a 2016-os év végi szezon vásárlóinak az 50%-a nyitott arra, hogy új kereskedőtől vásároljon.

A mobil egyértelműen befolyásolja a vásárlási folyamatot

Az okostelefon felhasználók nagy százalékban előbb a mobiljukon kutakodnak, mint hogy betérjenek egy fizikai boltba. Egészen pontosan a felhasználók 64% előbb mobilján gyűjt ötleteket és csak ezt követően látogatja meg a boltot.

Az online keresgélés egyértelmű eredménye a bolti látogatás

Az online tudakozó felhasználók 76%-a 24 órán belül felkeres egy helyi boltot. Azonban csak 28%-uk vezet valódi vásárláshoz is. Felmerül a kérdés, hogy milyen fejlesztésekre lenne szüksége a boltoknak, ahhoz, hogy megfogják a betérő érdeklődőket?

A minőség fontosabb, mint az ár

A mobilos vásárlókra jellemző, hogy nem feltétlen árérzékenyek, inkább a minőséget tartják szem előtt. Az évről-évre változó keresési kifejezésekből jutott a Google erre a következtetésre, ami értelemszerűen angol kulcsszavakra alapul, így magyar e-kereskedőként óvatosan vonjunk le következtetéseket. A Google szerint például a „best gift” jellegű keresési kifejezések jóval erősebb ütemben növekedtek a  „cheap”-el kapcsolatos keresőszavakhoz képest.

Kiemelt e-kereskedelmi napok

Ma már senkinek sem meglepő, hogy a vásárlói hajlandóság nagyban megnő az olyan napokon, mint a Black Friday vagy a Cyber monday, akár 30-50%-al is nagyobb lehet a konverziós arányunk.

Forrás: Matt Southern, SEJ-en megjelenő összefoglalója alapján.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!