Segíthetünk?

Blog

2022. június 27.

10 bevált módszer a jól konvertáló landoló oldalhoz

Látogatókat terelni a landoló oldaladra szuper dolog – de még hátra van a munka oroszlánrésze: elérni, hogy konvertáló látogatók legyenek!

Íme 10 tipp és bevált recept ahhoz, hogy a látogatóból ügyfél legyen.

Bizonyosodj meg róla, hogy a landolód és a hirdetésed összhangban van

Ha valaki a hirdetésedre kattint, biztosítani kell őt arról, hogy ezt követően megfelelő oldalra érkezett. A landoló oldal szövegezése, színvilága, az ott használt képek és vizuális elemek mind biztosítják a látogatót arról, hogy jó helyen jár. Gondoskodj arról, hogy visszaköszönjön a hirdetés hangulata a landoló oldalon.

PRO TIPP: Ha több különböző hirdetést futtatsz, vagy egy hirdetésben eltérő címsorokat és leírásokat rotálsz, gondoskodj arról, hogy bármelyik megjelenése esetén visszaköszönjön az ott használt szöveg a landoló oldalon is.

Koncentrálj a hajtás fölötti részre

A “hajtás fölött” kifejezés még az újságpapírok idejéből származik. (Emlékszel még az újságpapírokra? 🙂 ) Manapság ezt a kifejezést a weboldal azon részére értjük, ami görgetés nélkül, az oldalra érkezve rögtön látható. Ez az oldalunk legértékesebb része, ki kell hozni belőle a legtöbbet!

A jól konvertáló landoló oldalakon a fő címsor, az ajánlat különlegessége és a CTA (vagyis a gomb) helye mindenképpen hajtás fölött van.

Figyelj oda, hogy még véletlenül se legyen zsúfolt a landoló oldal ezen része, de főképp arra ügyelj, hogy könnyen észrevehető és vonzó legyen a CTA, amit használsz.

A dizájn vezesse a látogató tekintetét

Kifejezetten ritkán készül annyira rövid landoló oldal, ahol nem lehetséges lejjebb görgetni. Ugyan a lényeges részt hajtás fölé érdemes terveznünk, mégis érdemes különféle dizájn trükkökkel megmutatni a látogatóknak például azt, hogy görgetés után is talál még tartalmat.

Különféle formák, képek, animációk mind mind jó megoldásnak bizonyulnak.

PRO TIPP: Ezekkel a trükkökkel ráadásul a CTA könnyebb megtalálását is segíthetjük. A legfontosabb például, hogy a gomb színe vonzza a tekintetet és a kinézete egyértelműen árulkodjon arról, hogy kattintható gombról van szó.

Mutasd be a termékedet/ szolgáltatásodat bevetés közben

Ha meg tudod mutatni a termékedet vagy szolgáltatásodot használat közben, a látogató könnyebben el tudja képzelni magát annak használata közben – és végülis ez lenne a cél, igaz? 

Akár fotókat, akár step-by-step animációkat vagy demo videókat használsz, rengeteget tettél azért, hogy kézzelfoghatóvá váljon amit kínálsz, és ne csupán felkeltse, de fent is tartsa a látogató figyelmét.

PRO TIPP: Ha jól használjuk, a gyakorlati bemutatóval minden kétséget eloszlathatunk, és növelhetjük hitelességünket is.

Ne használj menüsort

A landoló oldalakon a menüsornak köszönhetően csökken a CTA megtalálása és lekattintása. Az igazán jó landolók 1 célra fókuszálnak, ezért törekedni kell arra, hogy minden olyan elemet elkerüljünk az oldal tervezésénél, ami erről elveheti a látogató figyelmét.

Ne legyenek felesleges linkek (ideértve a menüsort is), és CTA-k, valamint ügyeljünk arra, hogy amennyiben több CTA is van, mindegyik egy azonos cél teljesülését támogassa.

Használd a közösség erejét

A legtöbb látogató már könnyedén kiszűri a tipikus marketing szövegeket (hidd el, már mindet hallották legalább egyszer). Amiből viszont sosem elég: a valódi ügyfél visszajelzések. 

Mitől hat valósnak egy visszajelzés? Leginkább attól, hogy a név mellett akár a fényképük, vagy lakhelyük (város) is megjelenik, sőt, ha igazán profik akarunk lenni, akkor a megvásárolt terméket vagy szolgáltatást is megmutatjuk, akár használat közben. Bizony! Egy kép vagy videó a vásárlótól igazán hitelessé és személyessé teszi landolónkat.

Egyszerű és világos üzenetek

Egy kép többet mond ezer szónál – ugyanakkor vitathatatlan a megfelelő szövegek szerepe is.

Törekednünk kell arra, hogy rövid, érthető szövegeket használjunk, és ne írjuk tele az oldalunkat teljes szélességében és hosszában. Minimalizáljuk a bekezdések számát és a mondatok hosszát egyaránt.

PRO TIPP: Ha mégis nagyobb mennyiségű információt szeretnénk átadni a landoló oldalunkon keresztül, érdemes félkövér vagy színes betűket használnunk.

Csak gyorsan!

Minden ügyfelünknek elmondjuk: a betöltési sebesség mindennél fontosabb! Nagyjából 3 másodpercünk van, ha ennél hosszabb idő alatt tölt be a landoló oldalunk, jó eséllyel elveszítettük a látogatót.

Az üzenet egyszerűsítésén túl ezért is fontos, hogy az oldalunkat ne tömjük tele felesleges elemekkel, de legalább ilyen fontos a felhasznált képek méretének optimalizálása is. Oldalunk elkészülte után mindenképpen teszteljük azt a Google eszközével.

A megfelelő eszközökre tervezzünk

Egyre több ember böngészi az internetet mobilról, ezért megkerülhetetlen ez a kérdés a tervezés során. A képernyők kisebbek, a betöltési sebesség még fontosabb és az interakciós lehetőségek száma is csökken ennek köszönhetően.

Jellemzően azt tanácsoljuk: ne arra törekedjünk, hogy megfelelően látható legyen az oldalunk mobilon is, hanem ez az eszköz legyen a kiindulópont! Az úgynevezett “mobile-first” szemlélet mára már nem jó tanács csupán, hanem kötelező szempont a tervezésnél.

Tesztelj, figyelj és korrigálj

Az A/B tesztelés a legegyszerűbb és legjobb módja a konverziók maximalizálásának. Kipróbálnál egy máshogy megfogalmazott címsort? Feltennél egy kérdést a látogatóknak, de nem tudod, hogy reagálnának erre? A főnököd ragaszkodik ahhoz, hogy a CTA gomb neon rózsaszín legyen? Tesztelj és megkapod a válaszokat ahelyett, hogy a gondolataidra vagy saját ízlésedre támaszkodnál.

Ijesztőnek és nehézkesnek tűnhet a tesztelés, de egyrészt ma már több eszköz is rendelkezésünkre áll ehhez, másrészt biztosan állítjuk: megtérül a rászánt idő és energia.

Összességében tehát látható, hogy egy landoló oldal sokszor jobban támogatja a kampány céljainkat a meglévő weboldalunknál. Ahhoz azonban, hogy elérjük a kívánt eredményeket, érdemes a fenti pontokat figyelembe venni a landoló oldal kialakításánál.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy legyen egy optimalizált,  jól konvertáló landing oldalad, részletek itt.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!