13 marketing taktika, ami segíti a rendezvényeid megtérülését
Töltöttél már valaha hónapokat a kiállító standod megtervezésével és csinosítgatásával annak érdekében, hogy megfelelő környezetben mutathasd be a lenyűgöző termékeidet? Talán olyan is előfordult már veled, hogy napokat szenteltél egy konferencia előtt a mondandód és grafikai megjelenésed tökéletesítésére. Végül azonban, minden erőfeszítésed ellenére sem hozták meg a kívánt hatást és csalódottan távoztál. A rendezvény nem hozta a várt megtérülést. A leadek jöttek, aztán mentek is.
Ez egy rendkívül gyakori probléma.
Leginkább annak köszönhető ez, hogy a marketing vezetők hajlamosak minden energiájukat egy rendezvény legszembetűnőbb részére pazarolni: a zsongásra. És mialatt ezt teszik, elfelejtenek kemény munkát fektetni a komolyabb folyamatokba is, mint például a toborzás, résztvevőkkel való kapcsolatteremtés és a leadek utánkövetése (follow-up).
Ebben a cikkben 13 marketing taktikát találsz, amelyek segítik a rendezvényeid befektetésarányos megtérülését (ROI) azok előtt, alatt és utána is.
Vonzd be az ideális jelölteket már az esemény előtt
A rendezvény sikerességéhez szükséged lesz a megfelelő résztvevőkre. Íme, hogyan tudsz erről gondoskodni.
1. HÍVD MEG ŐKET!
Magától értetődő, hogy egy eseményre, rendezvényre meg kell hívni a látogatókat. Azonban sok szervező pusztán azzal számol, hogy a látogatók majd maguktól fogják a sok esemény vagy kiállító stand közül az övéket választani. Te ne tartozz közéjük.
Küldj meghívót, amely lehetővé teszi a résztvevők számára a tervezhetőséget.
2. NE ÉRD BE PUSZTÁN EMAILEKKEL
Egy email elküldése bár nem drága és nem okoz különösebb gondot, sok kockázattal járhat.
Egy rendezvény szervezésekor nagy verseny alakul ki, melynek következménye, hogy könnyedén a kukában landol egy-egy email.
Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, valami személyesre is szükség lesz. Bevetheted a sales-eseidet vagy a B2B-re specializálódott telemarketingeseket, hogy felkeressék telefonon is a címzetteket. Ez egy kiváló mód a döntéshozók figyelmének felkeltésére. Még akkor is jól működik, ha közvetlenül nem is sikerült elérni őket, ugyanis valószínúleg meg fogják hallgatni a hangposta üzeneteiket – ezért érdemes üzenetet hagyni.
Ha azonban sikeresen eléred a célcsoportod tagjait, szuper lehetőséged nyílik arra, hogy jobban megismerd az érdeklődésüket, és tájékoztasd őket, hogyan profitálnak az eseményből, miért is éri meg nekik, ha részt vesznek rajta.
3. ÚJRÁZZ!
Ismétlés a tudás anyja. Már egy hívás is képes hatást gyakorolni, de kettő annál inkább! Gondolj csak arra, hogy a jelöltjeid hozzád hasonlóan elfoglalt emberek, ezért emlékeztetni kell a szemináriumodra vagy arra, hogy látogassanak el a néhány nap múlva tartandó rendezvényedre.
4. VESS BE PÁR MARKETING TRÜKKÖT
Közvetett módon is keresd fel az embereket. Információkat tehetsz közzé a weboldaladon és reklámozhatod a közösségi média felületeiden (Linkedinen, Twitteren, Facebookon) is.
5. TÖLTSD A NAPTÁRAKAT
Az értékesítőid és senior embereid ideje nagyon értékes. Biztosan nem szeretnéd, hogy a rendezvényeden csak vesztegessék az idejüket. Segítsd őket, hogy hasznosak lehessenek! A döntéshozókkal való találkozók megfelelő ütemezésével gondoskodj a hatékonyságukról.
A rendezvény előtti szervezéstől anaak utánkövetéséig.
Az InsideSales.com szerint az értékesítés 35-50%-át az nyeri, aki először reagál. Éppen emiatt nem várhatsz a lead nyomonkövetési stratégiád kialakításával a rendezvényről való visszatérésig.
6. KÉSZÜLJ FEL AZ ADATGYŰJTÉSRE
Miután eljutottál egy eseményre, már késő meghatározni azt, hogy milyen adatokat szeretnél begyűjteni a leadekről. Pusztán az elérhetőségi adatok ugyanis nem képviselnek túl nagy előnyt a versenytásaiddal szemben.
Bármilyen adatot is szeretnél gyűjteni, használj hozzá űrlapokat, amik megkönnyítik a dolgodat. Azáltal, hogy feljegyzed az emberek megoldásra váró problémáit, egyre gyorsabban fogsz tudni releváns válasszal szolgálni rájuk.
7. TUDD, HOGY KI AZ ELSŐ
Döntsd el, hogyan fogod priorizálni a leadeket! Mi alapján fogod meghatározni, ki mennyire értékes, mennyire érdemes időt szánni rá? Ahhoz ugyanis, hogy ne veszítsd el a lehetőséget, előre kell venni a legértékesebbet!
8. GONDOSKODJ AZ UTÁNKÖVETÉSRŐL
Számos módon utánkövethető egy esemény: emailben, levélben, közösségi média segítségével, telefonon vagy akár online konferenciákkal is. Fontos, hogy még az esemény előtt eldöntsd, milyen taktikát vagy akár összetett stratégiát fogsz alkalmazni.
Hogy mi működik valójában, azt ugyanis a különböző leadek személyes preferenciája határozza meg. Van, aki legszívesebben a Linkedin-t használja erre a célra, más a telefonhívásokat kedveli jobban. Ami igazán lényeges, hogy a jelöltjeid kedvelt csatornáján kommunikálj velük.
Valamint lehet, hogy különböző tartalmak létrehozására is szükség lesz az utánkövetés segítésére, például ebook, webinar, direkt levél, vagy bemutató, melyek további érintkezési lehetőséget kínálnak, azonban több munkával is járnak.
9. KÖNNYÍTSD MEG
Mivel a follow-up ereje a gyorsaságban rejlik, dolgozz okosan!
Ez azt jelenti például, hogy már az esemény előtt készíts elő egy sor email sablont, hogy megkönnyítsd a jelöltek elérését. Ezek a sablonok aztán szükség szerint személyre szabhatók a kiállításon gyűjtött információk alapján. Például lehet egy email, ami így szól: “A kiállításon történt beszélgetésünk alapján megértettem, hogy … problémával küzd (adott probléma leírása). Örömmel tudatom, hogy … termékünk segítségével …”
Valamint készülhetnek az értékesítők online és telefonon történő follow-up beszélgetéseit segítő vázlatpontok is.
Az eseményen
Minden előzetes munkát elvégeztél az esemény sikerességének érdekében, de hogyan kezelheted magát az eseményt megfelelően?
10. JELÖLD KI A SEGÍTSÉGED
Ott vagy a rendezvényen, hogy promótáld a céged, a vállalkozásod. De mi történik? Számos értékesítő pont neked kíván majd eladni. Érdemes ehhez külön segítségként bevonni valakit, aki majd fogadja ezeket az ajánlatokat, így neked lehetőséged lesz azzal foglalkozni amiért igazából mentél.
Arasd le a babérokat
Visszatérve a programról, fáradtan a hosszú nap után sajnos nem a pihenés vagy egy újabb projekt következik. Ideje ugyanis, hogy besöpörd a jutalmat, amiért megdolgoztál!
11. POFOZD KI AZ ADATBÁZISOD
A hatékonyság érdekében érdemes rendet tenni a begyűjtött adatok között. Eltávolítani a duplikációkat, átvezetni az adatokat a saját adatbázisodba, és azonosítani, hogy vannak-e olyan lényeges adatok, amik elvesztek (pl. telefonszám vagy fontos iparági adatok). Különböző harmadik féltől származó eszközök segíthetik a hiányzó adatok pótlását.
12. UTÁNKÖVETÉSRE FEL!
Mivel előre terveztél, a végrehajtás már gyerekjáték lesz. Ahhoz, hogy lépéselőnyt szerezz, érdemes tehát azonnal cselekedni.
13. LÉGY TÜRELMES ÉS KITARTÓ
Természetes, hogy az értékesítést gyorsan szeretnénk kézzelfoghatóvá tenni. Talán néhány emberrel ez így is lesz, azonban legtöbbjük nem áll készen a vásárlásra azonnal. Ne gondold tehát, hogy a follow-up egy egyszeri és azonnali tevékenység lesz. Tervezz és gondozd a leadeket – egy sor meggyőző emaillel vagy időszaki hírlevelekkel, amik segítik, hogy a céged benne maradjon a jelöltek tudatában.
Ezen tippek alkalmazásával sokkal többet érsz el, mintha pusztán csak megjelennél a rendezvényen, valamint így tényleg kifizetődő lesz a megtett erőfeszítés is.
Sokan már az eseményen megfelelő mennyiségű és minőségű időt töltenek az értékesítőiddel és vezetőiddel, amivel átfogóbb képet kaphatsz róluk, és sikeresebb lehet az utánkövetésük is, könnyebben előrébb lépnek a lead folyamatodban. És nem pontosan ez lenne a cél?
És te mit teszel a rendezvényeid sikerességéért? Mit fogsz alkalmazni a fentiekből a jövőben? Szívesen olvasnánk a hozzászólásod a témában!