Segíthetünk?

Blog

Stratégia

2017. október 16.

Étterem marketing: 6 villámtipp a sikerhez

Ha jól jönne némi online és persze áttételesen közvetlen forgalomnövekedés épp felfutóban lévő éttermednek, mutatunk pár online marketing trükköt.

1, Már többször említettük a kulcsszókutatás fontosságát: a Keyword Toolnak hála (és más ügyes módszerekkel) megismerheted az egyes, rád vonatkozó keresési kifejezések forgalmát, és potenciális vendégeid “fejébe látva” új ötleteket szerezhetsz a tartalomstratégiádhoz. Ha pedig úgy látod, hogy gyanúsan nő a keresési forgalom egy bizonyos termék vagy szolgáltatás iránt, a versenytársaidat beelőzve emelheted azt nem csak az online tartalmadba, hanem mindjárt a fogásaid közé is…

2, TripAdvisor, We Love Budapest, Etterem.hu, Foursquare… Ha még emlékszel a Kisokosra vagy az Arany Oldalakra, akkor a felsorolt site-okkal való rokonságot már észrevehetted. Az online katalógusokban persze rengeteg a hozzáadott érték: a képeken kívül például számos, első kézből származó vélemény várja a felhasználókat. Az értékelések a magas hitelességi faktor miatt pedig kiemelten fontosak a felhasználói döntésekben. Ha lehet, regisztrálj, ahová csak tudsz, és tartsd karban a jelenlétedet – beleértve a kommentek kezelését is. Köszönj meg minden feedback-et: ha más nem, tanulhatsz belőlük.

3, Ha igazi láthatósági mellényt öltenél magadra, a Google My Business használata elengedhetetlen lesz – a térképen bejelölt éttermek például már meg is előztek. Siess, regisztrálj (ingyenesen)!

étterem marketing

4, Használd a strukturált adatok “Restaurant” típusát – a feltűnéskeltés szinte garantált. A mikrodatáról bővebben itt olvashatsz.

5, Válj a közösségi média hősévé – egy igényes Facebook-oldal nem csak a branded fényezi, hanem egy önműködő közösségnek is megágyaz. Sőt, az aktív közösség enyhén a SEO-dat is támogatja (ne felejtsd a Google+-ot sem!).

6, Ma már a keresések legalább fele, de inkább kétharmada indul mobil eszközről. Emiatt a mobilra optimalizált weboldal egyébként is must-have, de egy étteremnél üzleti tragédia, ha lassú a betöltés, vagy mobilon kezelhetetlen a felület…hiszen köztudott, az éhes felhasználó az átlagnál is türelmetlenebb. Nem csak a keresési listát fogod lassabban megmászni, de potenciális vendégeid szörnyű bounce rate-jére a Google is rosszallóan néz majd.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

A bankszektorban és a légiforgalmi irányításban szerzett B2B marketing gyakorlata PPC és SEO szövegírási tapasztalattal egészül ki. Érdeklődése copywriterként fordult a keresőoptimalizálás felé, melynek technikai, valamint onsite tartalommal kapcsolatos ágaihoz áll legközelebb. Kommunikáció és médiatudomány szakos tanulmányai alatt az elsők között vett részt a Google Ground programjában. Szenvedélye a tanulás, valamint a problémák minél részletesebb elemzése – a marketingcélokat mindvégig szem előtt tartva.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!