Segíthetünk?

Blog

2021. július 30.

Közösségépítés és a vállalati értékrend kialakítása napjainkban

Az elmúlt években a marketing egyértelműen a márkák körüli közösségek építése és az olyan vállalati értékrendek implementálása felé mozdult el, amelyek a fogyasztók számára fontosak. Ebből következően ezen értékek megfelelő kommunikálása elengedhetetlenné vált. Nem elég azonban az egyirányú kommunikáció a fogyasztók felé, így kerül képbe a community management.

Mi a community management?

Az ágazat célja a hiteles közösség felépítése az üzleti ügyfelek, alkalmazottak és partnerek közötti kölcsönös kommunikáció révén. Fontos, hogy a márka felhasználja a a különböző csatornák adta lehetőségeit (személyes és online), hogy interakcióba lépjen a közönségével és egy hálózatot hozzon létre. Ez a hálózat, amelybe csatlakozhatnak a fogyasztók vagy partnerek, megoszthatják tapasztalataikat és tényleges közösségé válhatnak. 

Ezentúl a community management szerves része a hagyományos ügyfélszolgálat minősége, de kiemelten fontos a közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal, a közösségi médián történő interakciók, amelyek sokszor “ingyen reklámként” is funkciónálhatnak a felhasználók reakciójától függően. Egy frappáns tweet vagy facebook komment kimagasló organikus elérést biztosíthat. Összegezve, a legfontosabb eleme a különböző közösségi csatornák tudatos és szakszerű kezelése.

Mi a célja a közösség építésének? 

A legfontosabb feladata többek között, hogy közvetlen visszajelzést, ötleteket és vásárlói igényeket gyűjtsön a felhasználóktól. Lehetőséget ad, hogy többet megtudjunk az ügyfelek igényeiről, elvárásairól és vágyaikról akár a tartalom, akár termékek vagy  a szolgáltatás terén. A közösségi médiának köszönhetően nemcsak, mint tömeget lehet kezelni az egyes fogyasztói csoportokat, hanem lehetőségünk van egy-egy személlyel építeni a kapcsolatot ami potenciálisan nagyobb márkahűséget eredményezhet. Egy jól működő közösség felépítésével növelhetjük az interakciókat, a konverziókat és az eladást is.

Mi a vállalati értékrend?

Egy közösség létrehozásának és ápolásának elengedhetetlen összetevője a közös értékrend meghatározása. A vállalati értékek olyan alapelvek, amelyeket a szervezet fontosnak tart, a cég, az alkalmazottak, az ügyfelek vagy akár az egész társadalom a jóléte érdekében.

Míg egy vállalkozás folyamatosan fejlődik, optimális esetben az alapvető értékek szilárdak és változatlanok maradnak. Az egyes döntések meghozatalában kulcsfontosságú szerepük van, a különböző részlegeknek, alkalmazottaknak és vezetőknek minden esetben figyelembe kell venniük őket. A tényleges márka identitás kialakulásához ezek szükségesek.

Értékek implementálása 

Az alapvető értékek inspirálhatják és támogathatják a vállalat küldetését, vízióját és céljait. Ami a legfontosabb, iránymutatást adnak a célok elérésének egységes megközelítéséről. 

Az értékeket célszerű a vállalat üzleti és kommunikációs stratégiájába tudatosan beépíteni. Ezalatt az értendő, hogy az összes tevékenységi kör és kommunikációs csatorna szerves részét kell képeznie. Ebbe beletartozik a marketing és kommunikációs tevékenység, a termékek tervezése és kivitelezése és a munkahelyi kultúra is. 

Kikerülhetetlen ezért az értékek tisztázása, ugyanis az önellentmondás negatívan hathat a márka hírnevére és az eladásokra is. Megfelelő alkalmazás esetén pedig pozitív hatással lehet ezekre, egy támogató közösség akár krízis esetén is fontos szerepet játszhat a megoldásban. Azaz, mindenképpen hasznunkra válhat egy autentikus közösség felépítése a márka köré.

Cikkünk forrásai:

https://blog.hubspot.com/marketing/community-management-expert-advice

https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/06/09/company-core-values

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Az egyetem elvégzését követően sokáig nehéz volt az online marketing azon ágazatát megtalálnom, amelyben egyaránt használhattam a kreativitásomat és az analitikus gondolkodásomat. Korábban piackutatással, community managementtel és közösségi médiával is foglalkoztam mielőtt a hirdetéskezelésben megtaláltam volna a számomra ideális szakmát. A Klikkmánia csapatának tagjaként már nemcsak autodidakta módon tudom fejleszteni tudásomat, hanem a komoly szakmai háttérnek köszönhetően széleskörű tapasztalatot szerezhetek.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!