Segíthetünk?

Blog

2022. február 17.

Miért érdemes ingyenes tartalmakat készíteni?

A marketinges körökben rendre előkerül a kérdés: érdemes ingyenes tartalmakat készíteni? A vállalkozások elsődleges célja a profitszerzés. Ezt az alapelvetést szem előtt tartva könnyen logikussá válik a következő érv az ingyenes tartalmakkal szemben. Sokak szerint ha ingyenes tartalmakat készítünk, akkor elvesszük annak a lehetőségét, hogy a tudásunkat pénzért cserébe kínáljuk és ebből további bevételt realizáljunk. A gondolatmenet logikusnak tűnhet, ugyanakkor a XXI. század rohamosan változó értékesítési trendjei mellett ez a felvetés kissé ódivatúnak tűnik. 

Vizsgáljuk meg a kérdést másképp: hogyan növelhetjük az ingyenes tartalmakkal az érdeklődők és a későbbi vevők számát? Milyen előnyünk származhat abból, ha a meglévő tudásunkat díjmentesen elérhetővé tesszük?

Amikor tartalmakat jelenítünk meg célközönségünknek, akkor edukálhatunk, bizalmat ébreszthetünk és a releváns tartalmakkal megágyazhatunk a már fizetős tartalmak, szolgáltatások értékesítésének. Az informatív tartalmak és témák gyártása támogatja a későbbi értékesítést. A potenciális ügyfelek ily módon való kiszolgálása számos előnnyel jár. 

Az inbound marketing stratégiát alkalmazva már a korábban említett ellenérvek nem tűnnek igaznak. Pont ellenkezőleg: egy jól megtervezett stratégiával versenyelőnyre és további ügyfelekre tehetünk szert. Az inbound marketing lényege, hogy hasznos és releváns tartalmakkal hívjuk fel magunkra a figyelmet, amelyek segítségével kapcsolatokat építhetünk ki, az érdeklődők pedig megoldást találhatnak a meglévő problémáikra.

Az ingyenes tartalom bizalmat épít

Legyen szó blogcikkekről, e-bookokról, webináriumokról vagy videókról a díjmentes tartalmak készítése és megosztása hozzájárul a hitelesség és a márka iránti bizalom növeléséhez.

Ha ingyenes tartalmakból is sok hasznos információt kaptam, akkor még ennél is értékesebb lehet a fizetős – gondolhatják a látogatók. Az általunk létrehozott tartalom új információt is ad, akkor kevesebb további ösztönzés (pl. reklám) kellhet a fizetős tartalmak értékesítéséhez.

Az ingyenes tartalom potenciális ügyfelekhez segít

Amennyiben az érdeklődők és a meglévő ügyfelek értéket kapnak, akkor azt bátran megosztják ismerőseikkel. Nem is kell különösebben magyarázni, hogy ez miért rendkívül hasznos a tartalomgyártó számára: további elérési lehetőség ingyen és még a márkaismertség is nő. Az emberek jobban megbíznak az olyan ajánlásokban, amiket ismerőstől kaptak, hiszen az ajánló pozitív tapasztalatai által hitelesebb a bemutatás. Az elégedett ügyfél a legjobb reklám, ebben az esetben pedig az elégedett olvasó vagy néző, aki ügyfél lett.

Az organikus forgalom növelése 

Hasznos cikkek, esettanulmányok, edukatív anyagok megosztása forgalmat terel a honlapra. A SEO szempontból jól megírt szövegekkel növelhető az organikus forgalom: kiemelten fontos például, hogy megfelelő kulcsszavakat szerepeltessünk a szövegekben, így növelhetjük az elérést. A tartalmak megoszthatóak a közösségi médiában is és az elkészített írások olvasottságát hirdetésekkel is növelhetjük.

Minőségi leadek szerzése

Minél többen olvassák az ingyenes tartalmakat a potenciális ügyfelek közül, annál informáltabbak lesznek, így pedig megkönnyíthetjük és lerövidíthetjük az értékesítési folyamatot. Pozitív hatással van a leadek minőségére, ha a jövőbeli ügyfelek önként veszik fel a kapcsolatot a kiválasztott céggel: könnyebb egy olyan érdeklődőnek értékesíteni, akinek konkrét elképzelése van arról, hogy milyen szolgáltatásra, termékre van szüksége.

Ingyenes tartalom = boldog ügyfelek

A tartalomgyártás segítségével hatékonyan edukálhatunk, ezáltal az ügyfeleknek reális elvárásaik lesznek azzal kapcsolatban, hogy milyen problémára tudunk megoldást kínálni. Csökkenthetjük a lemorzsolódást és tájékozott ügyfélkörre tehetünk szert.

A sikeres és hosszútávú együttműködés alapja – a bizalom és a megfelelő kommunikáció mellett – a reális célok, elvárások meghatározása, hiszen így senkit nem ér meglepetés a későbbiekben. 

Manapság egyre több ingyenesen elérhető “tudást” fedezhetünk fel a világhálón. Ez nem véletlen. A legnagyobb cégek, legsikeresebb értékesítők is rájöttek arra, hogy a jól tájékozott látogatókból később elégedett ügyfelek, vevők válhatnak. 

A cikk alapjául a következő írás szolgált: 5 Benefits of Educating Prospects With Free Content

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Sokéves ügyfélkapcsolat terén szerzett szállodaipari tapasztalatomat szeretném átkonvertálni a digitális térbe, ezért 2020-ban úgy döntöttöem, hogy időm nagy részében szeretnék elmerülni az online marketing világába. Mióta a Klikkmániához csatlakoztam a digitális tudásszomjam az egekbe szökött, melynek a csillapítására nem is lehetnék jobb helyen.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!