Segíthetünk?

Blog

Stratégia

2020. május 14.

Sprinter interjú: hogyan hat a pandémia a futárszolgálatok mindennapjaira?

„A mi üzletágunkban a csomagszortírozó területek, valamint a futárok a legkitettebbek a veszélynek, ezért az ő védelmük és folyamatos tájékoztatásuk az egyik legfontosabb feladat.  Az elsők között vezettük be az érintés nélküli csomagátadást, valamint rögtön megkezdtük meglévő partnereinkkel – akinél még nem volt elérhető – a bankkártyás fizetésre való fizetés átterelését.”

Interjúalany: Kovács Lívia, értékesítési és marketing igazgató, Sprinter Futárszolgálat Kft.

sprinter_logo_web

Hogy látja, hogyan érinti a csomagküldéseket, és a Sprinter Futárszolgálatot a kialakult járványügyi helyzet?

Egyértelműen megnőtt a csomagküldések száma március közepe óta és a növekedés azóta is tart. Márciusban jellemzően a meglévő partnereink csomagszám növekedését érzékeltük, majd folyamatosan megjelentek az új partnerek is, akiknek igényeit április eleje óta szolgáljuk ki. A megnövekedett csomagszámok mellett az aránytalan területi eltolódásokra is reagálnunk kellett, főleg Budapesten és vonzáskörzetében jelentkezett az  emelkedés, valamint a címzettek egyedi igényeire is. A vásárlói szokások nagymértékben átalakultak a vírus hatására. Az átmeneti boltbezárások, nyitva tartás változások, valamint a kijárási korlátozás átalakította az átadóponti piacot is. A Pick Pack Pontos csomagátvételnél valamelyest csökkenést tapasztaltunk, a vásárlóknál egyértelműen a házhoz szállítás került előtérbe.

Mikor jött el az a pillanat, amikor egyértelművé vált, hogy reagálni kell a helyzetre?

Az első kormányintézkedések bejelentését követően egyből megkezdtük a felkészülést. A koronavírus megelőzése érdekében a Sprinter vezetése részletes megoldási tervvel készült elő koronavírus terjedése esetén. A kormány és az operatív törzs tájékoztatásának folyamatos figyelése mellett, rendszeres egyeztetésen finom hangoljuk a működésre vonatkozó intézkedéseket és felkészültünk arra, hogy esetleges ún. havaria helyzetben az üzletmenet folytonosságát biztosítani tudjuk.

kovacs-livia-sprinter

Kovács Lívia, Sprinter Futárszolgálat Kft.

Milyen lépéseket tettek a munkafolyamatok folyamatosságának biztosítása, és a kollégák egészségének megőrzése érdekében?

Elsődlegesen a munkavállalók egészségmegőrzését célzó lépéseket hoztunk, beszereztünk tisztítószereket és védőfelszereléseket, elrendeltünk egy teljes körű fertőtlenítő takarítást a cég területén, átszerveztük az irodai munkavállalók munkábajárási gyakorlatát, azokon a területeken, ahol lehetett, bevezettük a home officet,  felkészültünk gépparkkal az otthoni munkavégzésre és bevezettük a Teams programot, valamint új meetingrendet, hogy az otthon dolgozó kollégákkal is meglegyen a napi kapcsolattartás és a megfelelő információáramlás.

Az első védelmi intézkedések gyors elrendelése mellett több vészhelyzeti forgatókönyv alapjait is lefektettük arra az esetre, ha az operatív munkaterületeken bármilyen probléma lépne fel, hogy a partnereinknek a szolgáltatásunkat folyamatosan fenn tudjuk tartani. A mi üzletágunkban a csomagszortírozó területek, valamint a futárok a legkitettebbek a veszélynek, ezért az ő védelmük és folyamatos tájékoztatásuk az egyik legfontosabb feladat.  Az elsők között vezettük be az érintés nélküli csomagátadást, valamint rögtön megkezdtük meglévő partnereinkkel – akinél még nem volt elérhető – a bankkártyás fizetésre való fizetés átterelését.

Milyen lépéseket (szervezeti, kommunikációs, marketing, értékesítési, PR) követelt meg a kialakult helyzet jelenleg, és ennek milyen várható hatásaival számolnak?

A március előtti marketing és kommunikációs terveinket a vírus nagymértéken felülírta, voltak promóciós terveink, amiket átmenetileg elvetettünk, ugyanakkor bizonyos területekre ráerősítettünk.  Egy ilyen kiszámíthatatlan, nehezen tervezhető helyzetben az egyik legfontosabb feladat a megfelelő kommunikáció, mind időben, mind pedig tartalomban.

Az első pillanattól kezdve kommunikálunk a partnereinkkel telefonon, e-mailen, központi kommunikációval és kértük őket, hogy ők is ezt tegyék a vásárlóikkal.

A weblapunkon és a facebookon is friss információkkal látjuk el a csomagot váró címzetteket/vásárlókat. Fontos, hogy a címzettek megfelelően legyenek informálva a csomagátvételi változásokról, segítsük őket a biztonságos csomagátvétel lépéseinek a megismerésével.

Alvállalkozóinkat és az ő futáraikat pedig a háttérben informáljuk az operatív változásokról és akár egyik napról a másikra átállunk egy új működésre a csomagkézbesítés során. (PL. érintés nélküli kézbesítés)

Értékesítést támogató hirdetéseket indítottunk, hogy még több céget tudjunk segíteni abban, hogy az offline értékesítésről átálljanak az online működésre. Online Partner Portálunkra a regisztráció mindössze 5 perc és ezt követően a nem egyedi szerződéssel feladó partnereink azonnal indíthatnak csomagfeladást – ez főként a kisebb cégek számára nagy segítség. Egyedi megállapodás esetén pedig „always online” szlogent valló értékesítő csapatunk nyújt segítséget, készít egyedi ajánlatot vagy akár csomaglogisztikai tanácsadást ad.

FB_cover_profil_sprinter

Hogyan készülnek a járvány utáni helyzetre, mennyiben számítanak a szektoron belüli átrendeződésre?

A Sprinter ügyfélköre iparágak között változatos, most értelemszerűen a vásárlói szokások mások, más termékkörök megrendelése került fókuszba. Ez a jelenleg helyzetben teljesen természetes, de ez a járvány utáni regenerációs időszakban visszaalakulhat, ugyanakkor arra számítunk, hogy az online vásárlási kedv megmarad

Arányaiban mennyivel növekedtek meg az foglalkoztatott futárok számát, a kialakult extra terhelés megfelelő teljesítése érdekében?

A csomagok területi megoszlása teljesen megváltozott az országos home-office működéssel. A legnagyobb csomagszám növekedés Pest megyében csapódik le, azon belül pedig azt látjuk, hogy a belvárosba rendelt csomagok az agglomerációban realizálódnak.  Azon területeken, ahol jelentősen megnövekedett a csomagszám, ott indokolt a futár létszám emelése. E mellett hétvégi munkavégzéssel, késő esti kézbesítéssel mindent megtesznek futáraink, hogy a csomag célba érjen és elégedett legyen a vásárló és ezáltal a partnerünk is.

Hány hónapig terveznek ezzel a megnövekedett terheléssel számolni?

Minden a járvány helyzet alakulásától függ, ami hétről-hétre változik.  A piac kezd átrendeződni, rengeteg offline üzlet megnyitja az online üzletágát, így pár hónapig még a megnövekedett terheléssel számolunk, de a járvány helyzet után is várható, hogy megmarad az online vásárlói kedv és ezáltal kortól-nemtől függetlenül még jobban beépül a vásárlói attitűdbe.

De biztosan változni fog a járvány utáni időszakban a kosárérték, a vásárlások lokációja, és az online vásárlásra jellemző korábbi demográfiai adatok.

Milyen speciális intézkedésekkel védik a vásárlók és a futárok egészségét?

A Sprinter Futárszolgálat több prevenciós intézkedést fogalmazott meg az alvállalkozói partnerei, futárai felé. Munkatársaink, alvállalkozó partnereink egészségének védelme az egyik legfontosabb  számunkra. Raktári dolgozónk védelme érdekében korlátozásra került a külső beszállítók belépése. Bankkártyás fizetés a futárnál szolgáltatást sikerült még több partnerünknél megvalósítani az elmúlt 1 hónapban. Vásárlóinkat folyamatosan arra biztatjuk, hogy a bankkártyás fizetést részesítsék előnyben a futárnál. Az érintés nélküli kézbesítés március 25-től került bevezetésre a Sprinter Futárszolgálatnál. A Területi képviseleteinken dolgozó futárok teljesen átálltak az új kézbesítési folyamatra. Maszkban, kesztyűben és terminállal a kezünkben indulnak a napi körükre, ezzel óvva magukat és a vásárlókat a vírustól.

 

[legend title=”TOVÁBBI INTERJÚINK A JÁRVÁNYHELYZETRŐL” style=”3″]

[/legend]

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!