Segíthetünk?

Blog

Stratégia

2020. április 23.

VELUX interjú: járványhelyzet az építőiparban?

Az építőiparban a személyes érintkezés teljes elkerülése kivitelezhetetlen, így a vállalkozások tranforszmálása a digitális térbe és a home-office lehetőségek is korlátozottak. Megkérdeztük Kárpáti Mariannát, a VELUX Magyarország Kft. marketing vezetőjét, hogyan bírkóztak meg az új kihívásokkal?

Interjúalany: Kárpáti Marianna, marketing vezető, VELUX Magyarország Kft.

VELUX interjú

Hogy látja, hogyan érinti a hazai építőipari szektort, és ezen belül a Veluxot a kialakult járványügyi helyzet?

Az építőipar egészét tekintve nagyon vegyes képről lehet beszámolni. Az épületek építése ágazat élőmunka-igényes, emiatt az építési vállalkozók és kisvállalkozók korán bevezették azokat a biztonsági intézkedéseket, amelyek a fertőzés terjedése elleni védekezésül szolgálnak. A partnereink túlnyomó része változatlanul dolgozik, a munka felfüggesztése sokak számára olyan megélhetési kockázatot is jelentene, amit nem tudnak tartósan vállalni. A családi házat építő magánszemélyek nem állították le építkezéseiket és az otthonukban ragadók közül sokan most ismerik fel, milyen felújítási munkálatokra lenne szükség.

Mikor jött el az a pillanat, amikor egyértelművé vált, hogy reagálni kell a helyzetre?

Cégcsoportunk nemzetközi jellegéből adódóan ez már a magyarországi megbetegedések előttre tehető, mivel a nyugat-európai országokban a vírus megjelenése és terjedése is más léptékben zajlott. Ebben az értelemben nem csak a reagálásra, hanem a felkészülésre is figyelmet tudtunk fordítani.

Milyen lépéseket tettek a munkafolyamatok folyamatosságának biztosítása, és a kollégák egészségének megőrzése érdekében?

Velux_Kárpáti_MariannaA magyarországi VELUX értékesítő vállalatnál a személyes érintkezést igénylő munkafolyamatok alakultak át jelentősen. A VELUX területi képviselők által bonyolított szakmai partner látogatásokat videoüzenetekkel, telefonhívásokkal és e-mail kommunikációval helyettesítjük, melynek az eddigi tapasztalatok alapján nagyon pozitív a fogadtatása. A bemutatótermi látogatóinkat szintén áttereltük a telefonos egyeztetésekre. A termékeink javításával, szervizelésével kapcsolatos bejelentéseket pedig osztályozzuk és csak az azonnali megoldást igénylő helyzetekben biztosítjuk a helyszíni kiszállást, minden más esetben későbbi időpontban állapodunk meg ügyfeleinkkel.

Az otthoni munkavégzés vált sztenderddé, melynek működéséhez az IT eszközökkel való ellátottságunk, a távmunkához szükséges hálózatok és azok stabil működése mindeddig kiválóan vizsgáztak. Úgy is fogalmazhatunk, hogy egyik napról a másikra zökkenőmentes volt az átállás.

Kollégáink egészsége rendkívül fontos a számunkra, ezért budapesti irodánk napi rendszeres fertőtlenítése, a szükséges távolságok megtartása az első perctől kezdve biztosított. Maradéktalanul betartjuk a javasolt előírásokat, hogy megelőzzük a vírus terjedését.

Milyen lépéseket (szervezeti, kommunikációs, marketing, értékesítési, PR) követelt meg a kialakult helyzet jelenleg, és ennek milyen várható hatásaival számolnak?

Az otthoni munkavégzés következményeként szervezetünkben a feladatok kiadása és nyomonkövetése területén történtek változások, márciusban például a helyzet bizonytalansága miatt elsősorban egy hetes periódusokban szervezték a vezetők az aktivitásokat, természetesen hosszabb távú projekteket és perspektívát is észben tartva, mégis bármikor, bármilyen beavatkozás lehetőségét meghagyva. A kommunikációban az ésszerűség elvét követjük, vagyis nem terheljük ügyfeleinket, szakmai partnereinket folyamatos státusz jelentésekkel, csak az üzletmenetet érintő legfontosabb változásokról adunk értesítést. Elsősorban arra törekszünk, hogy ha változnak is a munkafolyamatok, ez a lehető legkevesebb változtatást jelentse számukra és ők a megszokott mederben bonyolíthassák ügyeiket cégünkkel. Digitális érettségünk itt is bizonyított, online árajánlatkészítő és rendeléskezelő felületeink nem jelentenek új gyakorlatot sem a VELUX kollégák, sem a partnerek számára. A vevőink és szakmai partnereink kiszolgálása zökkenőmentes, a termék ellátásunk zavartalan.

Mint minden üzleti vállalkozás, mi is készítettünk szenáriókat és lemodelleztük árbevétel, költség és profit oldalról is azokat a kimeneteket, amelyek az akár nagyon pesszimista, hónapokig elhúzódó járványhelyzettel is számolnak. Míg máskor nagyobb időciklusokban, most napi szinten figyeljük az eredményeinkhez vezető trendmutatókat és ezek is támogatnak minket abban, hogy jókor a jó döntéseket hozzuk.

Kommunikációs projektjeink esetén kerültünk már olyan helyzetbe, hogy a kommunikációs mix teljes áttervezésére volt szükség és kampányok elindításának időpontja vagy épp a kampány fő üzenete is esett át változtatáson a kialakult helyzet miatt.

Kollégáink elkötelezettségét is fontosnak tartjuk, a vezetők őszintén és nyitottan kommunikálnak, a pozitív történetek megosztása pedig korábban is bevett gyakorlatunk volt, most azonban még nagyobb hatást tud gyakorolni. Természetesen mindenkit bevonunk a közös gondolkodásba, a csapat ereje az új utak és módszerek keresésében kiemelkedő. Sok jó kezdeményezéssel találkozunk.

Epitoipar-jarvany-koronavirus

Hogyan készülnek a járvány utáni helyzetre, mennyiben számítanak a szektoron belüli átrendeződésre?

Véleményem szerint ezt korai még megmondani, mivel nem tudhatjuk mikorra tehető a járvány utáni helyzet. Az mindenesetre bizonyos, hogy a VELUX cég piacvezető szerepének megtartása állandó feladat. Szakmai partnerkörünkkel pedig már 34 éve együtt dolgozunk és ezek alatt az évek alatt sok nehéz helyzetet megéltünk, és továbbléptünk.

Tapasztalnak-e bármilyen változást a járvány kezdete óta a nyílászárók forgalma kapcsán?

A járvány a növekedési lehetőségeinkre volt hatással, időarányosan a tavalyi év forgalma felett teljesítettünk eddig az idén.

A céges vagy a magán vásárlók reagáltak érzékenyebben a kialakult helyzetre?

Mindkét kör esetén tapasztaltunk megtorpanást, az elmúlt néhány hétben azonban ismét erősödnek a számaink, növekszik az árajánlatkérések, megrendelések és értékesített ablakok száma is.

Miként hatott a webshop forgalmára a járvány?

A www.veluxshop.hu webáruház forgalmának növekvő trendje változatlan.

 

Korábbi interjúnk a témában, a Profession.hu marketing vezetőjével itt olvasható »

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!