Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2014. április 17.

Mobilhirdetési megoldások

A mobileszközök célzásával – fizetett hirdetések esetében – ma már egyszerűen érhetjük el a mobilon és tableten éppen internetező, sok esetben keresést végző vagy éppen kedvenc alkalmazásukat használó usereket.

Mobilhirdetések a keresési hálózatokon

142230572

Az Adwords és a Bing kampánybeállításoknál különböző eszköz és földrajzi célzások, valamint változatos időzítési lehetőségek állnak a rendelkezésünkre a minél pontosabb célzás elősegítésére.

A legtöbb hirdetéskezelő rendszerben térben, időben és eszközspecifikusan, egyszerűen célozhatóvá váltak a mozgásban lévő, éppen internetező felhasználók, akiket megfelelően célzott üzenettel könnyen vásárlásra bírhatunk. Az Adwords-ben ma már lehetőségünk van különböző ajánlatkorrekciók hozzárendelésére egy adott kampányon belül (a Bing-ben járulékos licitek), ezzel is elősegítve a hirdetési üzenetünk megfelelő célba jutását anélkül, hogy külön mobil kampányt kellene erre a célra létrehoznunk.

A továbbfejlesztett kampányok bevezetésével elérhetővé váltak a mobilpreferált hirdetések és a hirdetésbővítmények is, melyek segítségével létrehozhatunk kifejezetten a mozgásban lévő potenciális ügyfeleinket és vásárlóinkat célzó üzeneteket tartalmazó hirdetéseket, illetve megadhatjuk a pontos címünket és telefonszámunkat is, megkönnyítve ezzel a kapcsolatfelvételt és a tájékozódást. A gyakorlatban tehát lehetőségünk van teljesen egyedi, mobileszközre szabott üzenettel (egyedi megjelenítési és cél URL használata mellett), egyedi mobil preferált belsőlink, hívás- és helybővítményekkel ellátott hirdetéseket futtatni a Google keresési hálózatán. Annyi dolgunk van csupán vele, hogy a hirdetésünk és a bővítmények létrehozása közben be kell jelölnünk az eszközbeállítás melletti mobileszköz preferencia négyzetet, ezáltal jelezve az Adwords rendszere felé, hogy ezeket a hirdetéseket (amennyiben lehetséges) a mobileszközökön jelenítse meg.

mobilhirdetesek_adwords

Mobilhirdetések a tartalmi hálózatokon

A mobil készülékekre szabott hirdetéseink létrehozására természetesen a Google Display hálózaton is rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre. Hasonlóan a keresési kampányokhoz, a tartalmi hálózaton futó kampányoknál lévő szöveges display hirdetések beállításakor is megtalálható a mobileszköz preferencia opció. A vizuális hirdetések esetében elsődlegesen a bannerek mérete szabja meg, hogy azok képesek-e megjelenni mobil megjelenítőkön. A mobilhirdetések legáltalánosabb méretei a Google Display hálózaton a 320×50, 468×60, 728×90 és 300×250 képpontos szalaghirdetések, amelyek a tartalmi hálózathoz tartozó webhelyeken és mobilalkalmazásokban történő megjelenést teszik lehetővé. A Display hálózaton (a hirdetési célunktól függően) gazdag célzási és ajánlattételi lehetőségek állnak a rendelkezésünkre az eredményes mobil kampányok létrehozásában.

Ha kisebb költségvetésű, közvetlen válaszra ösztönző, konverzió fókuszú kampányban gondolkodunk a tartalmi hálózaton, akkor elsődlegesen a remarketinget (más rendszerek esetében retargeting az elnevezés) és/vagy a főbb kulcsszavak megadásával történő kontextuális célzás használatát javaslom, amelyeket irreleváns kizáró kulcsszavak és elhelyezések felvételével és a különböző demográfiai csoportok (kor/nem) kizárásával tudunk finomhangolni mindaddig, amíg el nem érjük a kívánt ügyfélszerzésenkénti költséget.

Ha nagyobb költségvetés áll rendelkezésünkre és az elsődleges szempont a márkaépítés (azaz a pontos fogyasztói insight alapján meghatározott célcsoport megfelelő üzenettel történő elérése), akkor remekül megfelel számunkra a célcsoportunkkal magas affinitást mutató érdeklődési kategória listák megcélzása. Ezek a kategóriák az üzenetünk számára széleskörű elérést tesznek lehetővé és a megfelelő statisztikák ismeretében jól tervezhetőek.

Amint azt már korábban tárgyaltuk, a felhasználók többféle eszközt használnak a mindennapokban, így a vásárlás különböző fázisaiban, különböző funkcionalitású eszközöket részesítenek előnyben. Az AdWords-ben ma már elérhető az eszközökön keresztüli konverziók megbecsült száma is (amennyiben a konverziókövetést előzetesen már beállítottuk), amely remek kiindulási pont lehet, hisz egy megbecsült információt nyújt a számunkra. Az elővarázsolásához egyszerűen annyi a dolgunk, hogy a kampányok fülön vegyük fel az oszlopok közé a becsült összes konverzió oszlopot.

Mobileszközök célzása a Facebookon

A Facebook mobilalkalmazása rendkívüli népszerűségnek örvend a közösségi oldalakat rendszeresen látogató mobilos felhasználók körében, az aktív felhasználók napjában többször is meglátogatják a kedvenc közösségi oldalukat.

A kezdőlapon (a hírfolyamban megjelenő hirdetések esetében) lehetőségünk van egyszerű eszközcélzással mobileszközöket célzó hirdetések létrehozására is. A Mobil Newsfeed hirdetések használatával egy nagyméretű, jópofa, a tartalomhoz illeszkedő képpel és egy megfelelően címzett üzenettel, a kívánt csoportot megcélozva magas érdeklődést válthatunk ki, kellően magas elérés mellett.

fb_mymangoo

A rendkívül sokszínű profil (demográfia) és érdeklődés alapú célzásnak köszönhetően jól szegmentálható a közösségi oldal felhasználói bázisa, tehát kedvező áron érhetjük el a céljainknak legmegfelelőbb fogyasztói csoportokat. Amennyiben pedig garantált elérésre van szükségünk az is megoldható a közösségi oldal prémium hirdetési szolgáltatásainak köszönhetően, akár kizárólagosan mobil készülékekre is (Mobil Target Block).

Mobilalkalmazások hirdetése

Az okostelefonok elterjedésével a mobilalkalmazások száma és jelentősége is megnőtt. Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy ha van egy jól működő és hasznos (!) alkalmazásom, akkor hogyan tudom azt eljuttatni a nagyközönségnek. A különböző PPC hirdetési rendszerek erre is megoldást jelenthetnek, melyről Varga Zoltán, szakmai vezetőnk tartott .

 

 

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Az utóbbi években naprakész tudásra tett szert a keresőmarketing és az internetes kereskedelem világában. Jelenleg is napi szinten foglalkozik Adwords és Facebook PPC kampányok kezelésével, de alapvetően elméleti beállítottságú ember, így állandó kíváncsiságát folyamatos kutakodással elégíti ki.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!