Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2014. augusztus 18.

Figyelem! Szeptembertől több kulcsszóra is megjelenhetnek Google AdWords hirdetéseink?

Csütörtökön érkezett a hír, hogy szeptember végétől a Google Adwords-ben a Pontos- és Kifejezésegyezések esetében már  nem lehet kizárni a közeli változatokra történő megjelenéseket a keresési hálózaton. A jelenlegi formában, miszerint a közeli változatok ki/bekapcsolhatók, 2012 óta működik a rendszer. A Google állítása szerint nagy siker követte a bevezetését, mert az indulás óta a Pontos- és Kifejezésegyezésű kulcsszavak 7%-al több kattintást szállítanak, mint korábban és ezzel közel azonos mértékben javult ezen kulcsszavak átkattintási és konverziós aránya. Mellesleg 2012-ben a bevezetést ugyanezzel a 7%-al indokolták, akkor a magyarázat a számhoz az volt, hogy a kulcsszavas keresések 7%-a legalább egy elírást vagy hibát tartalmaz.


Miről is van szó pontosan?

Azonban lehet, hogy sokaknak ez a hír nem mond semmit, hiszen észre sem vették ennek a  funkciónak a működését. Ez nem lenne csoda, mert ez egy opt-out funkció vagyis aki a bevezétes óta hozott létre új kampányokat és kulcsszavakat, már alapból bekapcsolt állapotban volt. A Kulcsszóegyezési beállítások a Kampányszinten találhatóak:

blog-adwords-kyw-close


Mi dolgunk van ezzel?

Aki eddig kerülte a közeli változatok használatát, annak a következő optimalizálási lépések javasoltak legkésőbb a teljes bevezetést követően:

  •  Az átállást követően érdemes lesz jobban megvizsgálni a kulcsszó szintű riportokat és felderíteni azokat a szavakat, amikre az új beállításnak köszönhetően már megjelenünk és nagyobb költést generálnak. Értelemszerűen, ha ezek releváns szavak és jól konvertálnak, akkor a következő lépés lehet, hogy ezeket felvesszük külön is a megfelelő hirdetési csoportokba.
  • Indokolt lehet létrehozni újabb csoportokat is, amik direkt az elírásokat tartalmazzák, nem pedig a főszavakat.
  • Egy másik megoldás lehet – szintén, ha eddig nem használtuk – a negatív kulcsszavak bevezetése.

Miért jó ez?

A szakma megkérdőjelezi ennek a lépésnek a fontosságát. Azonban érdemes külön kezelni a profi és a kezdő kampánykezelők szempontjait. Míg a kezdőknek eddig is az egyik fő problémát az okozta, hogy minél több, az üzletéhez releváns kulcsszót találjon, addig a profiknál a kulcsszóbővítéshez amúgy is rengeteg eszköz áll rendelkezésre. Mint ügynökség, kevésbé örülünk ennek a módosításnak, mert egy tudatosan felépített kampányban amúgy is külön kezeljük a különböző egyezésű szavakat, elírásokat, többes számokat stb. Néhány szektorban vannak olyan kulcsszavak, ahol akkora a licitverseny, hogy a Pontos egyezés használata az egyedüli alternatíva és nem véletlenül nem kapcsoljuk be a közeli változatokat. Ha pozitívan közelítem meg a dolgot, akkor viszont azt mondhatom, hogy az új funkciónak köszönhetően, egy új kampány felállításakor nagyobb fókusz kerülhet a valódi optimalizálási tevékenységre, a kulcsszó keresés, bővítés helyett.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

A Klikkmánia ügyvezetője és üzletfejlesztési vezetője. Magyarországon az elsők között szerezte meg a Google Analytics IQ és a Google Ads egyéni minősítéseket még a keresőmarketing piac hajnalán. Tanácsadóként és cégvezetőként a legnagyobb magyar digitális szereplőknek segített stratégiai és üzletfejlesztési kérdésekben. A P4R (Post For Rent) ügynökség és a Medigrow társalapítója. Kiemelten foglalkozik az e-kereskedelmi, az egészségügyi és azon belül is a fogászati szektorokkal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!