Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2014. november 18.

Tippek a sikeres GSP hirdetéshez

Ebben a bejegyzésemben a hatékony és eredményes GSP (Gmail Sponsored Promotions) hirdetési kampányokról lesz szó, de bemutatom azt is, hogy hogyan lehet a lehető leghatékonyabban elérni a célközönségedet a legmegfelelőbb célzás kiválasztásával, valamint adok pár tippet a megfelelő kreatív elkészítéséhez is!

Az alapok

A Gmail Sponsored Promotion hirdetésekkel a Gmail fiókjukba belépett felhasználókat érhetjük el a Promotion fül alatt megjelenő egy soros, kis képes ”előzetes” (teaser) hirdetésekkel. Ha a hirdetésünk felkelti egy felhasználó figyelmét és rákattint, akkor egy normális emailhez hasonlóan megjelenik számára a hírlevél-kreatívunk (html, kép). Az ebben található, helyesen megcímkézett linkeknek köszönhetően az Analyticsben követni tudjuk a kifelé irányuló kattintásokból származó eredményeket is.

Az eddigi tapasztalatok alapján a célcsoportnak megfelelő, nagyon szűk célzás, és az interakciót hatékonyan kiváltó kreatívok a legfontosabb elemek ennél a kampánytípusnál. Az eredmények kiértékelésénél javaslom, hogy ne csupán a Kampányok jelentés mutatóira hagyatkozzunk, hanem vizsgáljuk meg a Többcsatornás útvonalak riportot is minden alkalommal.

A GSP hirdetés továbbra is csak a havi számlás fiókok számára érhető el, és a kezelőfelületéhez való hozzáférést a Google Account Manager-en keresztül lehet egyelőre aktiválni.

A havi számlázáshoz további információ:

https://support.google.com/adwords/answer/2375377?hl=hu&ref_topic=3119102

A kreatívokról

A HTML kreatív elkészítésekor mindig törekedjünk arra, hogy a felhasználónak ne kelljen elhagynia a Gmail felületet (kifelé kattintania), tehát hogy a tőle elvárt viselkedést már a hírlevélben meg tudja kezdeni. Például, ha lead generálás a fő konverziós célunk, akkor a HTML kódba helyezzünk el egy űrlapot, aminek a kitöltését már a hírlevélben el lehet kezdeni. Ennek a felhasználóbarátságon kívül anyagi vonzata is van, ugyanis a kifelé kattintásra eső költség jóval drágább!

A HTML kreatív tartalmazhat beágyazott videót, kitölthető űrlapot, egyértelmű cselekvésre buzdító gombokat és használhatjuk akár alkalmazás letöltés promóciójára is. A tapasztalataink szerint a legeredményesebb egy megfelelően összeállított, egyszerűen áttekinthető céloldal-szerű hírlevél, amely a célcsoport számára aktuális és hasznos információkat hordoz.

GSP hirlevél kinézete

A hirdetéseket az Ads menüpontban tudod szerkeszteni és hozzáadni. A „Hozzáad” gombra való kattintással tudod feltölteni a zip-be csomagolt, előkészített HTML fájlt, illetve itt tudod megírni a hozzá tartozó teaser hirdetési szövegét, valamint itt tudsz a hirdetéshez hozzáadni egy tetszőlegesen kiválasztott képet is. Minden esetben ellenőrizd le alaposan, hogy a hirdetésben található linkek megfelelően lettek-e címkézve!

Amennyiben végeztél a hirdetés elkészítésével, mindig kattints a „Request for Approval” (Engedélyezés) gombra, mert ezután kezdődik az általában fél-egy napos hirdetés engedélyezési folyamat, vagyis az új hirdetéseid csak ezt követően válnak megjeleníthetővé a Gmail rendszerében.

GSP hirdetés elkészítése: HTML kódrészlet

A HTML kód beillesztése

Jelenleg már lehetőségünk van dinamikus GSP hirdetések létrehozására is, az ezzel kapcsolatos anyagot ezen a linken találod: https://www.google.com/ads/gsp/gsp_ad_format.pdf.

A költségvetési keretek

Minden újonnan készített kampánynak megfelelő költési keretet kell biztosítanod, ezt a Budget menüpont alatt tudod megadni vagy módosítani.

Arra a kérdésre, hogy mekkora kerettel érdemes futtatni GSP kampányokat nehéz egyértelmű választ adni. Tapasztalataink szerint az Adwords-nél már megszokott módon, nagyjából azonos összegekből érvényesülhetünk és gazdálkodhatunk. Azonban fontos még egyszer megjegyezni, hogy míg a teaserre való kattintás átlagosan 10 Ft környékén mozog, addig az external kattintás (külső oldalra landoltatás) esetében ez az érték átlagosan 100-200 Ft-ra növekszik.

A kampányok

A kampányokat a Campaigns (Kampányok) menüpont alatt tudod létrehozni és szerkeszteni. Itt mindig csak az éppen aktív kampányokat jeleníti meg a rendszer. A lejárt vagy szüneteltetett kampányokat az  ”Include inactive campaigns” négyzetet bepipálva tudod elővarázsolni.

A kampányok létrehozása során az alapbeállításokat követően lehetőséged van automatikus optimalizálási beállításokat aktiválni abban az esetben, ha a konverziókövetés be van állítva a fiókhoz. Ezeket nyugodtan tesztelheted, de személy szerint én a manuális beállítások híve vagyok.

A célzás optimalizálási beállításokat követően tudsz hirdetést hozzáadni a kampányhoz az előzetesen feltöltött hirdetéseid közül. A kampány csak abban az esetben fog megjelenni, amennyiben érvényes keretet és legalább egy engedélyezett hirdetést tartalmaz.

A célzás

A kampánybeállítások alján találjuk a célzási opciókat: először a megfelelő demográfiai célcsoportot, nyelvet, helyet kell kiválasztanunk, és ezt követően van alkalmunk a komolyabb célzási finomhangolásra.

GSP célzási metódusok

A rendelkezésünkre álló célzási metódusok

Lehetőségünk van az email és az internetes oldallátogatási szokásaik alapján különböző érdeklődési listákba sorolt felhasználókat megcélozni a GSP hirdetésünkkel. Ez az Interests névre hallgató célzási típus meglehetősen nagy elérést képes biztosítani, de tapasztalatom szerint érdemes szűkebb célzást alkalmazni.

Lehetőségünk van kulcsszavak megadásával olyan felhasználók elérésére is, akiknek a fiókjában megtalálható a megadott kulcsszavakkal egyező/kontextusú tartalom. A kulcsszavas célzás mellett a másik nagy kedvencem (hatékonyság szempontjából) a domain név megadásával történő célzás, amivel lehetőségünk van például megadni a konkurencia domain neveit, így meg tudjuk célozni a konkurencia hírleveleit olvasó gmail felhasználókat, de akár ki is tudjuk zárni a mi hírleveleinket tartalmazó gmail fiókokat. Mivel ezeknek a célzásoknak a használatával egy jóval kisebb méretű célcsoportot tudunk elérni, ezért mindig célszerű a képernyő jobb oldalán lévő forgalombecslőt használni.

GSP hirdetések célzása

GSP célzási típusok

Az Internetes vásárlási szokásaik, valamint a Beállított foglalkozásuk alapján is lehetőségünk van a potenciális ügyfeleink és vásárlóink elérésére. Ezt a kettő célzási metódust a gyakorlatban én ritkán szoktam használni: az előbbi esetében nem érzem kellően részletesen kiterjedtnek a célzás mögött dolgozó rendezési elvet, az utóbbi pedig itthon ritkán képes megfelelő elérést biztosítani.

Hasznos tippek, összefoglaló

  • A kreatív készítésekor figyelj oda, hogy felhasználónak lehetőleg ne kelljen elhagynia a Gmail felületét.
  • Ha lead generálása a fő konverziós célod, akkor a HTML kódba helyezz el egy űrlapot, aminek a kitöltését már a hírlevélben el lehet kezdeni.
  • A hírlevél HTML kreatívban mindig címkézd meg helyesen az oldaladra kimenő linkeket.
  • Mindig kattints rá az engedélyezés kérése linkre a hirdetési menüben.
  • Mindig legyen egyenleg rendelve az éppen futó kampányaidhoz társított költségvetési keretekhez.
  • A célzások közül a kulcsszavas és a domain célzást javaslom leginkább teljesítmény alapú kampányok esetében, és ne feledd, hogy negatív célzást is tudsz hozzáadni a kampányaidhoz.
  • Jusson eszedbe, hogy a kampánybeállításoknál megadható maximum CPC érték a Teaser kattintásokra vonatkozik. A kampány költségét a teaserre való kattintások száma határozza meg, emiatt azonban gyakran igen magas a külső kattintásokra jutó költség, így ezzel mindenféleképpen kalkulálj.
  • Az eredmények kiértékelésénél ne csupán az Analytics jelentések mutatóira hagyatkozz, hanem mindig vizsgáld meg a többcsatornás útvonalak jelentéseit is.
  • A riportok jelentésben található Saves, Forwards és Dismisses oszlopok (email szerű kreatívról lévén szó) természetesen a levelek mentésének, továbbításának és elutasításának a számát tartalmazzák. Tartsd észben: ha valaki elutasította a GSP hirdetésedet, akkor számára többet az adott kampány már nem fog megjelenni.
  • Rendszeresen használd a kampány állapota (Health) menüpontban található jelentést, mivel sokszor elég hasznos segítséget tud nyújtani a munkában.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Az utóbbi években naprakész tudásra tett szert a keresőmarketing és az internetes kereskedelem világában. Jelenleg is napi szinten foglalkozik Adwords és Facebook PPC kampányok kezelésével, de alapvetően elméleti beállítottságú ember, így állandó kíváncsiságát folyamatos kutakodással elégíti ki.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!