Segíthetünk?

Blog

Webanalitika

2014. augusztus 21.

Google Analytics Brand és Non Brand forgalom szétválasztása

A fizetett hirdetések brand, valamint általános kulcsszavai általában nagyon eltérő módon teljesítenek, és a kielemzésük is egymástól függetlenül szokott történni. Hogy megkönnyítse e feladatot, a Google egy nagyon praktikus funkcióval bővítette az Analytics rendszerét. E funkció segítségével a rendszer automatikusan szegmentálja a brand, valamint a non brand fizetett keresési kifejezéseket különböző csatornákba, így nincs többé szükségünk a különböző szegmensekre vagy szűrőkre.

Az Analytics különböző tényezők (mint például az átkattintási arány, szöveg és domain neve) alapján dönti el, hogy mely szavak kapcsolatosak a márkával, és ezeket a Brand fizetett szavak csatornához társítja. A márkafüggetlen kulcsszavak pedig a Generikus fizetett hirdetések csatornába lesznek csoportosítva.

 

Google Analytics: Brand és Non Brand kifejezések szétválasztása

Márkakifejezések elérési útvonala

A beállítása nagyon egyszerű:

Egy új „Márkakifejezések kezelése” pont lett elhelyezve az Adminisztrálás/Csatornabeállítások fül alatt, amely a Brand Fizetett csatornák kulcsszólistájának menedzselését teszi lehetővé.

A hirdetők felülvizsgálhatják a Google által brandként azonosított kifejezéseket, amelyeket elfogadhatnak vagy pedig el is elutasíthatnak, valamint hozzáadhatják a brand szavak elírásait is. Azon hirdetők, akiknél már megfelelő számú forgalom gyűlt össze, a rendszerben már látni fogják ezt a csatornát.

Amennyiben még nem aktiválódott, úgy navigálj el a Márkakifejezések kezelése részhez, ahol létre tudod hozni mindkét csatornát.

Viszont arra figyelj, hogy 48 órába is beletelhet, amíg a változások a riportjaidban elérhetőek lesznek!

A két csatorna az Ügyfélszerzés/Csatornák részben lesz elérhető.

Ne feledd, ezek a csatornák minden fizetett hirdetésre vonatkoznak, tehát a Bing, valamint minden más CPC alapú hirdetések eredményeit is magába foglalják!

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Főként AdWords és Facebook PPC kampányok tervezésével és menedzselésével foglalkozik, de sikeres SEO projektekben is részt vett már. Műszaki mérnök informatikus végzettségének köszönhetően erős technikai alapokkal rendelkezik, amely nagymértékben hozzájárul munkája hatékonyságához.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!