11+1 YouTube SEO tipp
A videós tartalmak robbanásszerűen emelkedtek az elmúlt években, így érdemes azzal foglalkozni, hogy a videóid megfelelő SEO beállítása, hogyan befolyásolják a helyezéseidet.
A videók mindenhol ott vannak, ami egyszerre jelent előnyt és hátrányt is, különösen akkor, ha a találati oldal tetején szeretnél lenni. Mutatunk 12 olyan videós SEO tippet, amelyek segíthetnek abban, hogy a versenytársaid elé kerülj:
1) Adj értéket
A tartalmadnak relevánsnak kell lennie a célközönséged számára, vagyis olyan értékkel kell bírnia, ami meggyőzi a célközönségedet, hogy időt szánjon a videód megnézésére. Minél több minőségi videóval rendelkezel, annál jobbak az esélyeid, hogy megbíznak a videóidban és kialakul egy bizalmon alapuló kapcsolat, hosszú távon pedig stabil konverziós aránynövekedés érhető el.
2) Helyezd el videóidat a saját oldaladon
Ha azért hozol létre videós tartalmat, hogy javítsd a honlapod helyezését, akkor fontos, hogy a videót a saját domain-eden tárold annak érdekében, hogy a keresőmotorok ne irányítsák a forgalmat egy másik oldalra. Így például, ha Youtube-ra töltöd fel a videót, és azt linkeled vissza az oldaladra a leírásban, akkor ugyan növelheted az elérésedet, de a keresőmotorok a Youtube videót előbbre rangsorolják, mint a weboldaladat. Ezen felül, az is egy jó ötlet lehet, ha minden egyes videónak új oldalt hozol létre, mivel a Google azt említi, hogy ez az indexelést megkönnyíti.
3) Hozz létre interaktív tartalmat
Fontos, hogy a szükséges interaktív elemeket hozzáadd a videóidhoz annak érdekében, hogy a nézőidet aktiváld. Legyen szó akár a tényleges tartalomról, a leírásról vagy a feliratról, sok lehetőség áll rendelkezésedre, hogy megragad a felhasználók figyelmét. Fel is oszthatod a videódat rövidebb részletekre, hogy megadd a nézőknek a választási lehetőséget – ez a stratégia már több videókampányban is sikeresnek bizonyult.
4) Készíts releváns meta adatokat
A videódnak közölnie kell a szükséges részleteket annak érdekében, hogy segítse a keresőmotorok indexelését, és a Google szerint a legfontosabb információk a cím, a leírás és a thumbnail (bélyegkép).
A video címének rövidnek és tömörnek kell lennie, míg a leírás tartalmazhat több olyan részletet és kulcsszavakat, amelyek a tartalmad rangsorolását javíthatják. Végül, de nem utolsó sorban, győződj meg róla, hogy a videód fájl neve releváns, kerüld az olyan általános neveket mint “video415.mph”, mivel ez egy másik módja annak, hogy a tartalmadat leírd a keresőmotorok számára.
5) Optimalizáld a kulcsszavakat
Kulcsszavas keresés a videó SEO-ban is előfordulhat és segíthet neked, hogy megtaláld a célközönséged számára legrelevánsabb tartalmat. Kísérletezz nyugodtan a különféle kulcsszavakkal és ne felejts el leíró, de ugyanakkor olvasható tartalmat létrehozni, így segítve mind a célközönségedet, mind a keresőmotorokat.
6) Figyelj a thumbnail-re (bélyegképre)
A videó thumbnail-je az első dolgok között van, amit a felhasználók észre fognak venni és így befolyásolhatja a döntésüket, hogy egyáltalán rákattintsanak-e a videóra. Válassz egy olyan képet, ami a videód tartalmához illeszkedően releváns és figyelemfelkeltő.

Forrás: searchenginewatch.com
7) Hozz létre „megosztható” tartalmat
Nem csak interaktív videót szükséges létrehoznod, hanem olyat is, amelyet a célközönséged értékelni fog. A „megosztható“ tartalom egyedi, kreatív és hozzáadott értékkel bír a célközönség számára, megkönnyítve ezáltal a megosztást és megnövelve az elérést.
A tartalmad minősége fogja a videódat megkülönböztetni a többitől, és egy egyértelmű cselekvésre való felhívás hatással lehet a weboldalad megbízhatóságára is (pl. új hivatkozásokkal és említésekkel).
8) Add hozzá a videó leiratát
Egy teljes videó leirat a videód szöveges változata, amely nagyon hasznos lehet, főleg ha megfelelően használja a kulcsszavakat, így segítve a keresőmotorokat, hogy többet tudjanak meg a tartalmadról.
A leiratot vagy a videó audio részéhez tudod hozzáadni vagy a leírást tartalmazó dobozhoz. Ez nem csak a keresőmotorokat segítheti, hanem azon olvasókat is, akik preferálnak egy áttekintést a videódról.
9) Készíts egy videó oldaltérképet (sitemap)
A videó oldaltérképe, amely a weboldalad általános oldatérképének kiterjesztése, egy újabb lehetőséget nyújt arra, hogy bemutasd a videó címét, leírását, témáját, hosszát és még olyan további részleteket is tartalmazhat, mint az országok korlátozásaira vonatkozó információk (pl. bármilyen lejárati dátum, platform-korlátozások vagy élő közvetítések). Ezek az információk mind segítik a keresőmotorokat, hogy rátaláljanak a tartalmadra!

Forrás: searchenginewatch.com
10) Célozd újra a videót
Nagyon sok módja van egy már létező videó felhasználásának, mely megnövelheti a videó „élettartamát” és elérését is. Például, készíthetsz az oldaladon egy 10 perces videót, amelyben a videó SEO beállításokkal kapcsolatban ajánlsz tanácsokat. A célod, hogy ezt az oldalt a rangsorokban előre nyomd és növeld a forgalmat az oldaladon. Ahelyett, hogy pusztán az adott oldalt promotálod, amit amúgy is csinálnod kell, fel is tölthetsz egy előzetest erről a videóról a Facebook oldaladra, további részletekért átirányítva a megfelelő landolóra. Továbbá, készíthetsz infografikát, slideshow-t vagy rövidebb videókat, amelyek mind a tartalom fő forrásához vezetnek: a weboldaladhoz.
11) Engedélyezd a videód beágyazását
Ha a felhasználók be akarják ágyazni a videód a saját oldalukba vagy blogukba, az már eleve egy győzelem számodra, hiszen ez azt jelenti, hogy kedvelik a tartalmadat. Ezen felül pedig megnövekedett oldal rangsoroláshoz (page ranking) is vezethet a SERP-eken. Tehát, tedd a közönséged számára könnyűvé, hogy beágyazza a videódat, mivel így több bejövő hivatkozást nyersz, amely segíti a videó SEO-val kapcsolatos erőfeszítéseidet.
+1) Oszd meg a közösségi médián
A közösségi médiát és hálózatok fontosságát nem szabad elfelejteni. Ne habozz promotálni a tartalmadat az összes releváns csatornán keresztül, mivel ez a legjobb módja annak, hogy hírt adj róla és elérd a megfelelő célközönséget. Ez hozzájárulhat több nézőhöz, új hivatkozásokhoz, nagyobb forgalomhoz és persze jobb pozícióhoz a SERP-eken. A fizetett videó promóció is hasznos lehet, ha úgy gondolod, hogy ezzel érheted el a céljaidat.
Tanulság
Számos módja van a keresőoptimalizálás használatának, de mindennek az alapja újra és újra a minőség. Ez kell, hogy legyen a stratégiád kiindulópontja. A tényleges tartalom az, ami meg fogja ragadni a közönséged figyelmét, és annak az optimalizálása biztosíthatja, hogy az erőfeszítéseidért díjazva legyen a keresőkben is.
Amint magas minőségű, releváns tartalmat állítasz elő, úgy jön el az ideje, hogy a fenti tippeket alkalmazd annak érdekében, hogy az üzenetedet észre vegyék mind a felhasználók, mind a keresőmotorok.
A cikk a 12 video SEO tips to help improve your search rankings c. írás alapján készült.