Kreatív tartalom és linkmarketing ötletek webáruházaknak
E-kereskedelmi oldalként nagyon nehéz olyan hivatkozásokat szerezni, melyek végső termékoldalra mutatnak, pedig ez fontos fegyver minden értékesítő oldal számára. Néhány esetben találhatunk kiváló termékoldali linkeket, ám legtöbbször ezek az oldalak nem adnak elég okot ahhoz, hogy hivatkozzunk rájuk.
Julie Joyce esettanulmányokon keresztül mutat be néhány olyan kreatív taktikát, melyek segítségével feloldhatjuk ezt a helyzetet. A termékoldalakon túl, a kategória oldalak hivatkozásánál is hasonló problémák állnak fent, magyarán a legtöbb esetben a link a főoldalra mutat.
Nézzünk most hét példát, hogyan töltötték fel tartalommal oldalukat, hogyan tették hivatkozásra érdemesnek belső oldalaikat a különböző weboldalak!
1. Blog
Az egyik legelterjedtebb on-site tartalomgenerálási megoldás a blog. A releváns tartalmak megjelenítésén kívül, a bejegyzések remek alkalmat kínálnak egy-két belső link elhelyezésére, azonban a legújabb trendek már azt mutatják, hogy hosszú távon itt sem a linkek halmozása, sokkal inkább az élvezhető tartalom generálása a legkifizetődőbb. Madewell blogja is ezt a taktikát követi, nem csak termékoldalakra, hanem saját Spotify oldalukra, illetve más weboldalra is adnak linket. Ám ezt a blogot sem tekinthetjük SEO szempontból tökéletesnek: habár tartalmilag erős, a blogot érdemesebb nem subdomain-ként, hanem az oldal részeként üzemeltetni, így nem csak a keresőmotorok felé lesz erősebb, de Analytics-ben is könnyebben válik mérhetővé.
2. Történet
Jó terméket a mai világban szinte bárki tud kínálni, ezért ahhoz, hogy a felhasználókat „megfogjuk” nem árt, ha személyesebbé tesszük a vásárlást. Ismertessük meg magunkat, az alapítás történetét, motivációját, a tevékenység és a folyamatok miértjét. Az Everlane pl. egy olyan aloldalt hozott létre, ahol bemutatják a termékeiket gyártó létesítményeket, és a velük való együttműködés kezdetének történetét is. Így egy kicsit úgy érezhetjük, hogy minket is beavattak a gyártási folyamatokba.
3. Termékápolási tanácsok
Az UGG termékápolással kapcsolatos oldala 182 domainről kap hivatkozásokat, ezen az oldalon az általuk árult csizmák tisztításához és karbantartásához adnak pár tanácsot. Az oldal tartalma nem mondható fejlettnek, azonban éppen elég ahhoz, hogy a termékápolással kapcsolatos eszközök linkeléséhez alapot adjon.
4. Alkalmazások
Az Uniqlo ruhamárka több, a közvetlen profiljától távol álló applikációt hozott létre: egy, a helyi időjáráshoz kötött ébresztőóra alkalmazást, valamint hozzá kapcsolódó naptárt és egy recepteket tartalmazó, főzéshez kapcsolódó applikációt. Ez elsőre furcsán hangzik, hiszen miért kellenek egy ruhamárkának ilyen alkalmazások, miben segíti ez a konverziót? Nos, ha jobban belegondolunk, így növelni tudták márkaismertséget: az eddig csak recepteket kereső felhasználók is megismerhetik a céget, ezáltal egy eddig, a márka szempontjából lényegtelen érdeklődési kör is relevánssá vált.
5. Jótékonysági oldalak
A Lush kozmetikai cég több mint 10 millió dollárt adományozott jótékonysági szervezeteknek 2007 óta. Egy kicsit álszentnek tűnhet ezt kiemelni, de PR szempontból lehet benne ráció, és persze nem mellesleg az oldal szöveges tartalmának növelése SEO szempontból is ideális.
6. Lehetséges termékalkalmazások
Néha könnyebb úgy elképzelni egy termék hasznosságát, ha azt rögtön „működés” közben látjuk. A Michaels projekt szekciója is ezt a gondolatot viszi tovább: a webshopjukban megvásárolható különböző dekorációs kellékek felhasználására adnak remek ötleteket csoportokba rendezve. Találunk esküvőre, otthoni dekorációra is tippeket, de még a tanároknak is van külön csoportjuk. A tartalom ráadásul szezononként változik, így mindig friss és új.
7. Használati utasítások, instrukciók
A ties.com a különböző nyakkendőkötési módokra szolgál „How-to” videókkal és infografikával. Érdemes megfigyelni a landing oldal meta adatait!
4 hozzászólás
András!
Ismét nagyon tetszik az írás és egy részét hasznosítani is fogom. Viszont a végén található „Használati utasítások, instrukciók” résszel kapcsolatban érdekelne a következő. Maradva a nyakkendős webáruháznál, ugyanazt a Használati útmutatót feltehetem, mind a 150 nyakkendő termék oldalára? Ha a termék oldalak szöveges részének 16,5%-a azonos, az vajon duplikáció a Google szemében vagy nem? (a számok csak hasra ütöttek) Az Entity webmester fórumon is szóba került ez, és volt aki azt írta, nyugodtan tegyem fel ugyanazt a karbantartási, kezelési útmutatót az összes hasonló termékhez (saját területemnél maradva kerékpár alkatrész) de volt, aki azt írta, hogy legjobb, ha egy tartalmat csak egyszer használok fel. Neked mi a véleményed erről? Nyilván képtelenség 150 nyakkendőhöz 150 féle használati útmutatót gyártani, másrészt az ilyen szöveges tartalmak jótékonyan befolyásolják a text/Html arányt, így én is szívesen alkalmaznám, ha nem tartanék a duplikáció bűnébe eséstől.
Kedves György!
Az a legjobb megoldás, ha minden oldalon egyedi tartalom jelenik meg, de amennyiben a duplikált tartalom az oldalon lévő szöveg csak kis részét teszi ki, úgy az nem fog gondot okozni.
A Google algoritmusa érti és észleli, hogy a teljes weben (vagy egy honlapon belül) többször is előfordulnak azonos tartalmak (mint például a termékleírások), így azokat csak emiatt nem fogja visszasorolni. Azonban figyelj rá, hogy az ismétlődő szöveg kisebbségben maradjon az egyedi tartalomhoz képest!
Köszönöm András!
Magam is erre tippeltem, de jó, hogy egy profi is megerősít ebben. 🙂
Illetve webáruház termékoldalain érdemes ezeket az ismétlődő részeket olyan TAB-ok alá tenni, melyek egyből nem láthatóak a látogatók számára. A legújabb algoritmus frissítéskor elég egyértelművé tette a google, hogy bár ezeket a tartalmakat is látja, az oldal megítélése során kevésbé veszi figyelembe mivel „rejtettek”.